Menu Utama

57 tahun PAS kencing rakyat…

Bila Spy ingat-ingat balik, dah hampir 57 tahun PAS perjuangkan sebuah negara Islam dan nak tegakkan undang-undang Islam 100% di negara ni. Dari zaman Hadi Awang dan Nik Aziz muda, sampailah dorang dah beranak cucu sekarang ni barulah perjuangan negara Islam dorang “terbatal”.

Dulu bukan main sakan puak-puak khawarrij tu kata UMNO tak Islam pasal tak memperjuangkan negara Islam. Siap ada keluar amanat kafirkan orang-orang UMNO dan juga kata perjuangan menentang UMNO adalah SYAHID. Maklumlah.., UMNO dari dulu lagi tumpukan kemajuan ummah dan juga kebajikan rakyat.

Walaupun UMNO tak sembang besar pasal nak perjuangkan Islam dan wujudkan undang-undang Islam dalam Malaysia, Spy rasa UMNO dah buat lebih dari apa yang puak-puak sewel PAS dok berkokok selama 57 tahun ni..

UMNO buat polisi negara berkebajikan demi kepentingan rakyat, dan UMNO juga pastikan undang-undang Islam diserapkan dalam sistem perundangan negara.. Jangan bohong kalau kata UMNO tak buat semua ni baii.. Munafik lah sapa yang kata UMNO langsung tak menyumbangkan kebajikan rakyat dan juga menegakkan Islam.

Tapi PAS…, kesian beb bila nak bercerita pasal puak-puak PAS hari ni.. Korang cubalah bayangkan.., selama 57 tahun pengikut dan penyokong PAS kena kencing baii.. Ada yang “mati syahid” buta saja pasal ingatkan PAS betul-betul istiqamah nak perjuangkan negara Islam..

Selama 57 tahun penyokong-penyokong PAS sanggup buat apa saja demi perjuangan parti. Dorang sanggup junjung slogan-slogan “Membangun Bersama Islam”.., “Pemerintahan Ulama”.., “Hentikan Perjuangan Sekular” dan “Tegakkan Hukum Islam”.. Tup-tup.. Hadi kata negara Islam tak ada dalam agama.. Meroyan baiii..

Spy ingat lagi masa Harun Din lancarkan buku Negara Islam yang kemudiannya jadi rujukan oleh semua “pejuang-pejuang” PAS masa tu.. Bukan main eksyen lagi kawan-kawan Spy pasal PAS ada buku perundangan dorang sendiri katanya.. UMNO jugak yang sekular pasal tak pernah ada buku pasal negara Islam..

Tapi hari ni.., mana pi buku Negara Islam karya Harun Din? Takkan puak-puak PAS dah bakul sampahkan atau flush dalam jamban? Mungkin jugak dorang kumpul banyak-banyak lepas tu bakar macam mana dorang buat demo bakar paper Utusan. Ya lah.., mana nak pakai dah buku negara Islam bila dah buat NEGARA BERKEBAJIKAN..

Itu kalau kita cerita pasal negara Islam.., macam mana pulak dengan “Kepimpinan Ulamak” PAS? Mat Sabu bukannya Ulamak.. Husam pun bukan ulamak walaupun dia ada janggut sejemput.. Salahuddin Ayub lagi lah jauh kalau nak panggil ulamak.. Setakat Ustad Puduraya tu boleh lah kot? Dan Mahfuz…, lagilah tak boleh pakai.. Kalau ikut akal sewel dia.., bukan kata ulamak.., ular dalam semak pun dia tak layak…

Jadi mana slogan “Kepimpinan Ulamak” dalam PAS? Yang ada dalam PAS dari dulu sampailah sekarang tu bukannya ulamak.., tapi p*#@mak.. Semuanya kerja menyelewengkan akidah rakyat untuk cari undi pilihanraya.. Semuanya cari makan dengan jual agama.. Macam tu pun ada hati nak jadi ulamak? Puiiiii…

Dulu selalu jugak Spy dengar dari puak-puak PAS pasal Hudud.., pemerintahan ikut Islam dan UMNO kuat makan rasuah.. Tapi sekarang ni dorang dah tak berani nak cakap semua tu baii… Hudud apa kebendanya kalau Presiden PAS pun sanggup kencing pasal hukum Islam tu.. Pemerintahan ikut Islam apa kejadahnya kalau la ni PAS dah ikut bontot DAP.. Dan UMNO rasuah apa kalau PAS pun buat perkara yang sama dalam tiap-tiap Muktamar..

Munafik baiii puak-puak PAS yang ada hari ni… Dasar dorang dah berubah 360 darjah.. Perjuangan dorang dah tunggang langgang.. Pemimpin dorang sekarang ni dah tak tau apa yang sebenarnya dorang nak.. Mampus lah beb kalau bawak Bas Persiaran tapi tak tau arah tuju.. Ke parit lah kalau nak jadi drebar tapi tak pandai nak elak lubang..

Jadi sekarang ni PAS memang dah betul-betul karam.. Tuhan dah bagi bala pada PAS pasal dorang selalu permainkan agama.. Korang tengok sekarang ni macam mana PAS ikut telunjuk kafir.. Punyalah teruk bala yang Tuhan turunkan pada PAS sampaikan PAS dah tak tau nak bezakan Aktivis Murtad dan juga Kaki Liwat..

Semua tu bala lah baii… Jangan salahkan UMNO pulak bila bala kena pada puak-puak PAS… Orang-orang UMNO ni memang bagus sebab tak pernah doakan keburukan kepada saudara semuslim dorang.. Percaya tak apa yang Spy kata ni?

Korang tengok.., orang UMNO mana pernah buat sembahyang hajat suruh Tuhan turunkan bala terhadap PAS? Pemimpin UMNO mana pernah mintak pemimpin PAS pecah perut? Itulah tandanya orang UMNO ni semua baik-baik belaka..

Sebab tu lah Tuhan still sayangkan pemimpin-pemimpin UMNO dan penyokong UMNO.. Kalau Tuhan tak sayang.., takkan Tuhan amanahkan negara ni pada pemimpin Islam UMNO? Betul tak?






112 Komen to 57 tahun PAS kencing rakyat…

  1. pasdaplaknat says:

    bala dan kerosakan terbaru yg ditunjukkan kepada PAS ialah dgn naiknya pemimpin bongok bodoh dan kotor seperti MAT SABUT.. pemimpin no.2 tu.. MAT BORIA ITM.. penganut SYIAH dan kaki sembanh lucah serta RAJA MAKI HAMUN UMNO..

    itulah mereka ( org PAS).. org lain pun tidak sempurna, ada dosa.. tetapi kita saling beringat dan memperbetulkan.. tp puak2 PAS ni merasakan mereka xpernah tkbetul.. jd UJUB dan TAKKABUR ni beraja di hati..RIAK ini usah ckplah.. setiap minit ada dlm hati mereka..

    jadi akhirnya Allah tunjukkan ‘HATI PERUT’ sebenar perjuangan PAS.. di ibaratkan seorang gadis kg yg berpura2 alim di kg..tp bila tiba di kotaraya, ditawarkan habuan2 mewah..maka di gadailah maruah diri dan agama..itulah analogi PAS…

    • zumazore says:

      bro, sebenarnya KEMENANGAN MAT SABU TU IALAH SATU TITIK BERMULANYA BALA ATAU MUSIBAH DALAM PAS, JIKA DALAM ISLAM DI SEBUT TENTANG SIFAT SIFAT PEMIMPIN YANG BAK, BAGAI MANA NAK MEMILIH PEMIMPIN, TAPI PEMIMPIN PAS NI MACAM TAK PERNAH BELAJAR AGAMA…
      BUKAN KE MEMILIH MAT SABU TU SEBENARNYA MENADAH UNTUK DI TEMBAK?… AHLI NGAN PEMIMPIN SAMAJE CAKAP TARAK SAMA PUNYA SEKEJAP PUSING KANAN SEKEJAP PUSING KIRI… LAMA2 TERKEHEL…. BERMULALAH KEMUSNAHAN PAS ATAS UNDIAN MENOLAK PERPADUAN UMNO-PAS… PERPADUAN TU BAIK, SEBAIKNYA YANG BAIK MESTI DI SEGERAKAN TAPAI YANG BURUK CEPAT JE MEREKA DAHULUKAN CONTOHNYA “BERSIH 2.0” .. SENDIRI TAK BERSIA MAU TUNJUK BERSIH.. MALU 10X

      • C4 says:

        anjing2 banjingan bersongkok tinggi…. bercadang nak membeli utz nasaruddin…

        malang sekali yg menang mat sabu….

        maka anjing2 banjingan bersongkok tinggi….terkejut beruk …. tak dapat nak membeli PAS…

        • zumazore says:

          SATU KESILAPAN BESAR BILA MAT SABU MENANG, MENANG DALAM PAS TAPI AKAN KALAH BILA DI LUAR PAS…. AKHLAK YANG BURUK AKAN MEMAKAN DIRI .. PRU 12 BELIAU KALAH MAKA DIA AKAN KALAH SEBAB AKHLAK DIA…

        • mrSkandal says:

          Ko ni C4 agak² lah..ko sedar tak ko baru sahaja menghina Ustaz Nsaruddin? Ko ni gile ke apa…

          Ko kata UMNO nak beli Ustaz Nasar? Ko ingat UMNO ni bodoh ke apa nak main beli² orang yang beragama? UMNO tak sejijik mcm tu lah..

          Dan katakanlah kalau yer pun UMNO nak beli..UMNO tidak perlu membeli dengan wang ataupun menyogok dgn pangkat..malah UMNO pun takkan buat mcm tu..

          Mcm ni lah..sama saja offer yang ditawarkan oleh DAP untuk mendapat ahli² melayu..boleh atau tidak aku nak label kan bahawa DAP membeli melayu? Tak boleh bukan..

          Sama juga PAS offer ahli UMNO masuk PAS..apakah PAS membeli UMNO? Tidak bukan..

          Ko ni C4..tu lah nak kata BODOH kang ko marah..nak kata BINGAI ko ni melayu..nak kata ko tak beriman ko ni Islam..

          Apa jenis manusia lah ko ni C4

          • zumazore says:

            MEREKA KATA JANGAN MENGHINA ULAMAK TAPI APA YANG C4 BARU TULIS? CAKAP TAK PAKAI OTAK TAPI PAKAI NAFSU!!!! PAS N PKR TU BEBAL!

        • mamu says:

          C4, hanya peminpin yang bodoh saja layak untuk tadbir Pas…..

  2. pasdaplaknat says:

    57 tahun PAS KENCING MELELEH kt ahli2nya..tentang negara ISLE.. ahli2 pulak ngok dan bahlol… ternganga mulut luas2..tadah air kencing td..hahaha

    • ElectroMagneticPulse says:

      lepas tu kat depan penyokong UMNO nak cakap besar.. belagak.. sedangkan diri tu diperbodohkan… penyokong PAS kene mainkan je… pejuangan PAS yang tak konsisten membuatkan penyokong PAS ni buduh dan ikut tak konsisten juga… nampak sangat la pejuangan PAS tak ikhlas…semua hanya ikut flow politik PKR dan kafir DAP tu…permainkan agama untuk menghalalkan care dan mendapatkan belas ihsan penyokong yang selalu cakap penyokong UMNO tak paham islam (padahal mereka yang tak faham islam)…

      nak laungkan perjuangan “NEGARA KEBAJIKAN”?? tak payah la…ketinggalan PAS ni…
      UMNO dah lame dah laksanakan kebajikan kat rakyat sejak bepuluh tahun lalu… cume penyokong2 PR yang bute je tak nampak…

      • Gen2Felda says:

        pas dah tak berani cakap pasal kronisma dan nepotisma
        pas dah tak sebut nak negara islam..
        pas dah tak berani sebut hudud…

        olamak dalam parti terbuang…Islam kah pas kini?

    • C4 says:

      anjing2 banjingan bersongkok tinggi….yang kurap hanya melihat sahaja…….

      bila pemimpin anjing2 banjingan bersongkok tinggi…. mendapat jutaan projek….

      • zumazore says:

        AYAT YANG BERULANG KALI DI ULANG SAMA JE… BERSIH SANGAT KE PEMIMPIN KO ORANG YANG PENUH BAU HANYIR MAKSIAT!!! ??

      • mrSkandal says:

        Mana C4 ko ni mengarut jer lah..

      • mqzan says:

        C4, engkau ada 4 saksi ke? klau setakat dengar org lain ckp , x yah nk tunjuk pandai… aku nk bgtau engko lah.. skrip org2 PAS ni.. klau x blh penuhi janji.. pasti org UMNO kena.. mmg puak PAS.. mcm puak taliban!!!

      • mamu says:

        hanya hujah yang lahir dari nafsu saja untuk berhujah, teruskan lagi hujah kau yang keramat lagi mukjizat tu c4, teruskan…..

  3. tengkudin says:

    PAS kene kencing dengan DAPigs dan PGayR lagi teruk…hancing pering…datang pulak dari PAS kene kencing dari Air Kencing SEtan DAPigs!! TAKE BEERR!! heheheh

  4. Tubir says:

    Apa nak dihairankan parti anjing semelaysia(PAS) sibodoh tahap anjing gila hanya anjing gila berkawan dengan anjing DAP,PKR.yang mempunyai punaisihat orang gila dan hangin satu badan kerana tak dapat jadi PM……..meroyan……..

    • C4 says:

      bagaimana pulak anjing2 banjingan bersongkok tinggi….berkawan dengan MIC dan MCA…

      • C4 Taik babi says:

        Hei C4 taik. menate ni kalu dekat aku bui nyepak doh ni. mu ni otak dok kat jubur ko. Umno kawan ngan MIC&MCA, umno control, PAS kawan DAP, DAP control.

      • hulubalang says:

        sepak jek budak C4 nie..ckp tkde pakai otak..berkawan dgn kena control makna lain sey..ko nie sekolah ke tak sekolah..

  5. korok3333 says:

    Pas lebih kurang macam Ayah Pin jee…cuma ayah pin naik kelangit jee

    • anok klate says:

      lpas ni ade la kot nik aziz kate, lau nk amek berkat, kna mnum air kaki dye..hahaha..bkn blh buat kire si tua tu…

  6. Mooohyideen says:

    Laaaaaaaaaaaaaaa…………………………Semenjak bila Pas mendapat mandat memerintah negara ni???????????????

    UMNO yg dah berkurun apasal dok kecoh Pas tak buat Negara Islam??? UMNO YG MAJORITINYA ORG MELAYU tu senditri YG MASIH BERJUASA apasal tak nak laksanakan negara Islam??? Melayu tak nak Islam kah??? Oh lupa M.EL.A.Y.U…….

    Patutlah support terhadap UMNO semakin dekak semakin kurang……….

    Nasib baik UMNO ada senjata yg paling kuat…MEDIA. kalau tak der Media, dah lama terkubur UMNO dan tinggallah ahli MYKMU ni jer….

    • ElectroMagneticPulse says:

      ni bukan soal PAS dapat mandat memerintah atau tak… sekarang soal perjuangan PAS yang tak konsisten… dulu kate nak perjuangkan negara islam dan sekarang ttibe tukar perjuangan negara kebajikan… bukan ke kebajikan tu salah satu cabang dlm negara islam?.. bile wujud negara islam, maka kebajikan tu automatik akan ade…

      tapi kenape pas sekarang spesifikkan kepada negara kebajikan sebagai keutamaan, kenapa tak terus konsisten pada negara islam? .. sedangkan kebajikan tu dah lame dilaksanakan oleh UMNO… artikel yang ditulis kat atas tu untuk buka minda rakyat terutama penyokong PAS macam ko ni…

      kalau macam ni la care pas punye pimpinan.. aku tak yakin depa boleh wujudkan negara islam walaupun dah jadi pemerintah…

    • raplahjingaa says:

      Jangan pantas mengunakan alasan PAS tak mendapat mandat rakyaat…..bukan susah sangat nak kaji sebab musababnya…..juga jangan pantas memberi alasan UMNO gunakan media untuk kekal berkuasa…

      Negara Islam ala PAS….gagal di laksanakan adalah kerana sikap PAS itu sendiri….berdakwah secara membabi buta…..berdakwah berkonsepkan “wal halal ku wal haram mu ”….fitnah…bidaah…dah jadi rukun dakwah…rakyaat Islam Malaysia yang mana di beri akal mungkin masih ada rasa simpati terhadap PAS atas dasar ” brotherhood ”…..tetapi tetap menolak PAS…..atas dasar yang lebih besar…kita tidak mahu negara ini dimusnahkan dengan kepimpinan….” serba tak kena….kepimpinan roller coaster….dan kepimpinan tanpa visi….dan seterusnya tanpa keupayaan ”

      Media itu sendiri bertujuan penyebaran maklumat…..seperti juga harakah…walaupun isinya kebanyakannya taraf komik picisan murahan….ia tetap maklumat yang penting bagi penganut PAS…..di pihak kerajaan akhbar – akhbar mewar-warkan segala program-pragram kerajaan yg telah dan akan dilaksanakan…..rakyaat harus di beritahu.

      …dan tolong lah jangan merendah-rendahkan diri anda sendiri kalau anda ingin berkata media elektronik tv dan radio digunakan kerajaan untuk menarik sokongan……tak ada siapa yang menyokong pihak-pihak tertentu dengan hanya menonton tv !!

      Rakyaat Malaysia….sebenarnya jauh lebih pintar drp apa yang anda sangkakan…..

    • OrangBukit says:

      Moooooo….(bunyi lembu), Apa la hang ni…patuit lah pilih nama hang lagu tu….kot-kot rupa dan tingkah laku pun camtu juga….pi mai pi mai tang tu gak…heheheh

  7. stingray says:

    Org2 PAS ni hanya pandai memilih surga jea, tapi diorang tak tahu menilai Dosa dan Pahala..diorang tak tahu mane yg perlu didahulukan diantara dosa dan pahala, surga dan neraka..ingat la wahai penganut2 PAS, nama parti anda (PAS) bkn nama yg Allah s.w.t berikan yg mana terkandung didalam Al Quran, nama parti anda adalah ciptaan manusia yg inginkan kuasa memerintah dan ianye dipersetujui sebulat suara oleh pihak Inggeris suatu masa dahulu yg inginkan bangsa melayu lemah kerana terbahagi dua..Allah s.w.t menilai amalan seseorang bkn dari selogan parti politik yg mereka tetapkan, tetapi dari setiap amalan khusus yg mereka laksanakan..itu pun belum menjamin seseorang itu boleh menempah awal kunci pintu surga, kerana hanya dgn Rahman dan Rahim Allah s.w.t saja yg menentukan segalanye..Agama Islam bkn PAS, kerana PAS hanye boleh di anuti oleh rakyat msia, terutamanye org2 kelantan, tetapi Agama Islam Allah s.w.t turunkan utk manusia sejagat..Keislaman seseorang org islam itu bkn hak milik PAS kerana Agama Islam adalah agama manusia sejagat..PAS bkn Kata Kunci selepas bacaan talkin utk merasa lebih selesa dialam barzakh nanti..cukup2 la tu dh 57 tahun membohongi org2 yg masih hidup ( C4,farid,bujuk dan abu) dan yg sudah mati..

  8. cranell says:

    PAS ITU GOLONGAN MUNAFIQ BARUA KEPADA KAPIR HARBI!!

  9. Satu yang pasti tak ada orang yang akan mengkafirkan PAS walau pun mereka condong kearah itu. Mereka kafirkan orang Umno diatas alasan yang sama yang mereka sedang buat sekarang.

    Jadi kita tak payah kafirkan mereka kerana sejak dari dulu secara peribadi kita rasa PAS memang tak seberapa Islam.

    Alasannya, mana ada orang Islam mengkafirkan orang lain macam PAS. Orang Islam tak hipokrit, tak mendusta. Orang Islam tidak meletakkan pakar liwat dan penyundal diaras yang tinggi, merelakan kaum kafir mencerca Islam sesuka hati.

    Di Mekah, diMadinah kita tak pernah dengar satu orang Islam memanggil rakan segamanya kafir. Walau pun disana tak kurang extremist yang ada malah melebihi kita.

    • ElectroMagneticPulse says:

      PAS gunekan agama sebagai bahan untuk kepentingan politik… pejuangan PAS tak ikhlas…
      semua tu dah terang lagi disuluh…. tapi masih ramai yang buta…

  10. Mooooyideen says:

    Pengadilan cara UMNO..:

    i. Kes Anwar ..sampai ke US..bila pulak University jadi appointed in validating crime case..??? Actually kena appoint professional body. (Anyway aku tgk video tu..terang bukan anwar, look alike jer)

    anyway dalam Kes berikut, tak pulak sampai ke US :

    i. TBH
    ii. Altantuya
    iii. Pegawai Kastam
    iv. PKFZ…
    Eh Peramugara terlampau kena tahan 1 year dalam lock up atas tuduhan mengedar bahan lucah. Datuk T kena 3-5 ribu je..???

    • zumazore says:

      BANGANG PUNYA LEMBU Mooooyideen…
      DATUK T TU MENAYANG JE VEDIO, TAK JUAL … DAN JAUH SEKALI UNTUK BERSAMA NGAN CINA DOOL TU, SEBAB TU KENA RM 1-3K JE…. YANG PERAMUGARA TERLAMPAU TU DIA PELAKUN DAN MENGEDAR VEDIO TU….
      ALAHAI LOW CLASS PUNYA P.R LA… MALU LA KALAU TAK CUKUP ILMU TAPI NGAKU MACAM BEST JE…. BOOOOODOH PUNYA P.R!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DAN YANG PENTING UNTUK KO IALAH BANGANG TAHAP KRITIKAL….BEBAL!!! & BUTA HATI!!!!

    • kajangmari says:

      Pengukut Anwar memang taksub dan dungu. Apa yang anwar buat meliwat ke, bercengkerama dengan amoi cina ke. semua tak betul. Anwar tu maksum. tak pernah buat salah. anwar ada imuniti dalam dunia pembangkang. selagi jadi ketua pembangkang buatlah apapun anwar. mesti tak salah punya. lagi jahat lagi baik. pembangkanglah katakan. kalau tak buat jahat bukan pembangkang namanya. jangan takut anwar setan-setan ni akan tolong u punya. buatlah perangai buruk macam masa u dalam kerajaan dulu. orang-orang u dah dungu dah. mereka tak kisah punya. lagi baik kalau buat sama mat sabu. lagi ramai penyokong tegar akan menyokong. mana tidaknya gandingan peliwat dengan perkhalwat. penyokong paling kuat kepada gandingan anwar-mat sabu ni sudah pasti tok guru kepada tok guru kepada tok guru sungguh tinggi darjatnya dalam dunia pembangkang nik aziz. haji hadi. jangan takut dia tak berani buka mulut. takkan nik aziz dah sokong haji hadi tak sokong pulak. tak berani aku. dunia pembangkang ni milik anwar dan nik aziz. siapa nak kekal dalam dunia pembangkang ni kena diam. tugas setan-setan semua ganggu umno. berjanjilah kepada anwar dan nik aziz. mesti pesongkan iman umno dan terus ganggu mereka sebelum kita pembangkang ditolak rakyat.

    • ElectroMagneticPulse says:

      budak moooyiden : dalam kes video anwar tu university tu bukan validating crime case. cume diorang selidik dan kaji untuk mengesahkan video tu tulin dan mengenal pasti siapa dlm video tu. bukan mereka menilai kes tu… ape bende la ko ni…

      kes yang lain tu pulak…nak buat ape sampai ke US?.. takde sebab pon… dlm kes video porno anwar porno tu lain la… video tu yang sampai ke US untuk pengesahan pakar dari aspek ketulinan dan identiti pelakon… bukanye kes tu dibawa ke US…

      lagi satu… ko sekolah ke tak mase kecik2 dulu?… mengedar dan menayang same ke maksudnye?….

    • stingray says:

      woi moooyideen…patut laaa….ko tengok video pramugari terlampau,memang la terang2 bkn anwar..bodoh mamat ni..aku tak paksa ko percaya, tp buta ke rabun mata ko ni…

    • Ada lagi satu rupanya pencacai buta baru lahir yang gelar dirinya Mooooyideen. MOO dia itu agak panjang macam bunyi lembu. Tapi sungguh pun lembu sentiasa di andaikan binatang bodoh (kerana kita refer yang bodoh macam lembu) tetapi manusia tetap tidak bolih hidup tanpa haiwan ini, walau pun dianggap haiwan bodoh.

      Sebaliknya hidup kita akan lebih bahgia tanpa manusia macam haiwan itu.

      Yang jelas Mooo ini rabun dekat, dia perlukan cermin mata . Hatinya mungkin terus buta dan tentang hati ini susah nak cari remedi. Buta, bebal, dunggu, keras dan keengganan menerima sesuatu yang jelas, terang lagi nyata…. orang itu bolih dikira gone kes.

      Walau bagaimana pun kita bolih sedekahkan fatihah kepada anda jika anda muslim selepas tercabut nya nyawa anda. ( kematian adalah pasti bagi semua makhlok Allah yang bernyawa termasuk penulis)

      Kesalnya pergi nya anda nanti dalam keadaan bebal yang kekal.

    • OrangBukit says:

      Peduli le….Mooooo tu memang lembu….bodoh nak berhujah…tapi hujah budak tadika je….layak nya…hehehehe

  11. RAJA KONGKIAK says:

    Hahahahaah..hahahahahaah heheheheeh…udah laaaa puak-puak PKR..tok sah laa nak bagi alasan yang budak tadikan pun boleh dapat sakit ceret beret kalau baca. Kalau dah Nuar kata bukan diaa haaa apa lagi saman saja laaa 3 orang tuhh…habih bab..Tapiii heheh…TOBAT LAHUM Nuar akan saman..caghi KOMA kalau beghani masuk mahkamah. Tuh laaaaa untungnya kalao mengaku bersalah. yang pramugara tuhh dia mintah untuk dibicarakan..haaaa dapatlahaaa apa yang dia mau…Kena faham undang-undang chek oiiii bukan boleh main sebut cakap sajaaa..heheheh Hang nihh buat malu budak-budak PASTI kampung Simpang Empat sajaaaa. Bebalik kepada bab kena muhong…ermmmm kalau mengaji sekolah, sekali kena tipu kita annggap terkena, kalau 2 kali kena lagi kita kata dah nasib..tapiiii…kalau 4-5 kali kena kencing….tuhhhhh MAKNANY dah mere ng dah laaa tuuuuu sampai tak tau yang mana nak kena kencing dan yang mana nak kena muhong….Dah 12 kali mengundi..ALLAH masih tak izin untuk parti yang permainkan ayat Allah, Nama Allah, Hukum Allah menjadi pemerintah MALAYSIA…cakap piii laaa apa pun. Sekalu pun depa kata makalau PANGKAH PAS MASUK SYURGA ..tak dapat jadi ketua kerajaan. PAS HANYA mau pengundi dia pangkah untuk masuk syurga..bukan untuk nak perintah negara!! Kena faham woooooooo…Dari kenyataan kita dah tau..PAS tak ada cita-cita nak tadbir negara… Macam kata Hadi besi taki leh jadik saksi..tukang anggok anggokkk…..benak!!

  12. zumazore says:

    CERITA BENAR…
    ADA SEORANG PAKCIK KAT TEMPAT KERJA AKU.. WALAUPUN DAH TARAP PAKCIK TAPI DIA SURUH KITA ORANG PANGGIL DIA BOY… YANG BESTNYA DIA NI PANDAI BERCAKAP TAPI KALAU PASAL KERJA HAMPEHHH… KALAU CAKAP PASAL PAS PASTI LAST SEKALI DIA KATA AKU AKAN MASUK SYURGA!!! WALAU PUN SETAKAT YANG AKU PERHATIKAN DIA MEMANG TAK SEMBAYANG DAN PUASA ( BERBOHONG TU DOSA!!) TAPI BOLEH CERITA A-Z PASAL PAS AND SYURGA…. AKU PERNAH MENGAJAK DIA GI SEMBAYANG TAPI DIA KATA BAJU DIA KOTOR… GELENG KEPALA AKU… NOMBOR EKOR TAK PAYAH NAK KATA LAA, PAKAR BEB… LAGI SATU DIA NI DAH BANYAK KALI AKU TANGKAP PASAL CURIK AIR MINUMAN KITA ORANG KAT TEMPAT MEJA REHAT KITA ORANG, MULA2 MARAH GAK TAPI LAMA2 MACAM TU GAK KITA ORANG SEKARANG REDOKAN JE ( HALALKAN JE) YE LA KESIAN DIA MUNGKIN HAUS AGAKNYA….
    DALAM HATI AKU CERAMAH AGAMA TAK PEGI TAPI CERAMAH PAS PERGI.. INILAH 100% HASIL DARI CERAMAH PAS… MENJADIK BEB….
    YANG BESTNYA PAKCIK BOY NI IALAH BAGI KERJA SUSAH MACAM MANA PUN DIA AKAN BUAT JIKA BELIKAN DIA SEBUNGKUS AIR BERHARGA RM0.70 AJE…
    BUKAN MENIPU DAN BUKAN MENGHINA TAPI AKU MENULIS BUKAN KERANA NAMA… KERANA AKU ORANG ISLAMYANG TAKUTKAN AZAB API NERAKA… BUKAN MASUK PAS MASUK SYURGA!!! SALAH TU, SESAT TU!!!

    • mrSkundel says:

      Zumazore,

      Bro saya pun ada nak berkongsi gak..ni ttg bekas budak office aku..

      1) Ceramah CD PAS mmg tonton abis-abisan

      2) Time bulan puasa suh member india belikan roti canai, makan kat tangga keselamatan bangunan

      3) Lepas lunch masuk lambat office alasan gi Zohor kat setengah jam

      4) Sama gak dgn Asar setengah jam gakkk..

      5) Nonton atau download porno video…

      Hehehehehe…aduyaiiii bile suh buat kerja sikit..sakit demam, dan mcm² hal

      Pastu kutok gomen..kata gomen tak tolong…

      Haram jadah punya manusia..

      • 3036 says:

        Orang mcm tu kalau lalu depan aku memang aku tibai jek dia skali. Ramai yang mcm tuh.. Diri Sendiri yang pemalas nak usaha, lepas tuh nak salahkan Kerajaan. ahahahahha

        • zumazore says:

          SEKARANG NI AKU BUKAN NAK KATA APA LAH , JAWATAN TAK LAH TINGGI MANA, TAPI YANG PENTING AKUMENGARAH SESUATU KERJA, JADI AKU SIKSA SIKIT KALAU DIA TAK NAK GI SEMBAYANG IAITU AKU BAGI KERJA BERAT SIKIT DARI KEBIASAANNYA , HARAP2 DIA AKAN MEMILIH GI SEMBAYANG WALAUPUN TERPAKSA, YANG PENTING MATLAMAT AKU SAMPAI IAITU PAKCIK BOY GI MASJID!!! AMIN

    • takbai says:

      laa sama dengan kawan sepejabat aku bekas calon PAS kawasan Gombak Setia. Nama Bah….. tapi orang panggil Haji Bah…., haji tak pegi tapi haji dam selalu. Masa sama2 kerja dengan aku, dia ni kaki pau nombor 4D. Bila jadi calon PAS nak rasa termuntah aku. Alhamdulliah dia kalah, kalau tak mau berterabor kedai 4D kat Gombak tu.

      • mrSkandal says:

        Haji BAHlol ni namanye..

        Manusia mcm ni takbai..baik ko sepak-terajang jer..lakhanat punya manusia tu..

  13. Brother_Borak says:

    Salam. Ya, memang benarlah bagai dikata Pas telah menipu rakyat Malaysia khasnya ahli-ahli Pas. Dari dulu lagi untuk mendapat undi orang-orang Melayu mereka kata mereka perjuangkan Islam. Tetapi kini Islam telah tergadai. Ada orang Pas yang sanggup over my dead body kalau ada sesiapa yang cuba mengusik Kapal Pusing. Tetapi bukan lagi over my dead body kalau Islam dihina. Ini Islam acuan Pas. Mereka percaya bangsa biaDap ini boleh membantu mereka mengecap nikmat dunia dalam kuasa politik. Mereka yakin sepenuhnya. Mereka beriman kepada bangsa biaDap ini. Maka diturut sahaja kehendak biaDap ini dengan menggugurkan istilah dasar negara Islam dan hukum Hudud demi sokongan dan undi orang-orang makan babi. P/raya Negeri Sarawak Pas kalah teruk semua calon. Alasan mudah dibagi oleh biaDap kepada Pas ialah orang-orang makan babi tak undi Pas kerana Pas nak tutup pusat judi di Kelantan. Maka kerajaan Kelantan pun membuat keputusan tidak jadi tutup pusat judi di Kelantan. Begitu mudah sekali Pas dipermainkan. Arak yang dirampas dipulangkan balik. Pas ini kalau disuruh buat apa-apa pun tidak akan menjadi. Nak dibuat hukum Hudud tak jadi dah sekarang ini nak buat kerajaan kebajikan. Benda yang kerajaan BN telah lama buat. Pas lambat 54 tahun ke belakang. Kerajaan kebajikan Pas bermula dengan memotong tenaga elektrik peniaga-peniaga pasar MPKB. Selepas itu merampas tanah peneroka getah. Semuanya cukup sinonim dengan bermula di negeri Kelantan. Mungkin penghormatan kepada Kelantan kerana sanggup korbankan Islam. Persoalan kita disini ialah siapa yang nak menanggung dosa mereka-mereka ini yang mati sia-sia kerana amanat perjuangan Islam Pas? Siapa pula yang nak menanggung dosa menipu ahli-ahli Pas dan rakyat Malaysia? Apakah selepas ini ada lagi jaminan syurga dari Pas? Kalau bukan syurga, apa agaknya?

    SUDAHKAH ANDA MENDAFTAR SEBAGAI PENGUNDI? Jika belum… DAFTARLAH SEKARANG DENGAN SPR.

    BELILAH BARANGAN BUATAN MELAYU DIKEDAI MELAYU

    BOIKOTLAH BARANGAN CINA DAN KEDAI CINA

  14. pasdaplaknat says:

    to mooyideen (pencacai nick baru PR)

    hmm..lagi2 hujah stereo taip MAHA BODOH dan ULTRA LOYAR BUROK inilah yg si pencacai PR ni boleh spin setiap saat.. written stail cam FARID ngok jer..

    so..soalan ko pasal ape UMNO tk buat negara Islam? itu ke soalan terbaek dr pencacai BERSIN BUSUK 2.0? wpun aku tahu kepala otak bertaraf berok pengikut PAS PR ni bukan hendak fakta tau pun kebenaran..teranglah beribu kali pun tetap akan ada dalih dan tipu helah.. but anyway aku nk explain jugaklah.. dlm ISLAM sbb sampaikanlah kebenaran wpun sikit dan berulang2..
    skrg ni UMNO mmg xbising2 pn nk tubuh negara Islam tapi usaha untuk membina DAULAH ISLAM melalui menerapkan sistem Islam dari segenap aspek telah bermula sekian lama termasuklah:

    1- Sistem perlembagaan jaminan agama rasmi persekutuan ialah meletakkan Islam itu sbg agama tertinggi tanpa menafikan hak peganut lain, selaraslah dgn firman Allah bermaksud : “ISLAM ITU LEBIH TINGGI, TIDAK ADA YANG LEBIH TINGGI DARINYA..”, jadi tgjwb setiap umat Islam lah utk beramal dgn kedudukan tersebut, bukan hanya pemimpin.

    2-seterusnya daripada jaminan anak yang baru lahir di kira ISLAM, tercatat dalam sijil lahir dan MyKID yang membawa maksud kerajaan menjamin dan menjaga hak dan kemuliaan Islam itu dari di cerobohi oleh kuffar se awal kelahairan…kalau ikut DAP laknatullah kawan baek PAS NAJIS, agama anak sebelum 18 thn mestilah empty…lepas umur tu hak budak itulah utk pilih agama mana..dan mcm mana parti berok PAS ini yg melalak pasal ISLE tp boleh kwn dgn parti harbi laknat..konsistenkah dgn perjuangan ISLE?

    3- Sistem pendidikan kebangsaan memasukkan pengajian dan penerapan ilmu Islam seawal pra sekolah sehinggalah ke peringkat SPM, STAM dengan se-awal mengenal qiraatul Quran melalui siri IQRA’, kelas2 KAFA sehinggalah ke bab Tauhid, Tassawur, Feqh, Siayasah, Sirah, Tassawuf (Akhlak), Tajwid. Surah2 lazim dan hafdzan yang dijadikan amalan Rasulullah seperti Ma’thurat dan Zikir2 harian telah di gabungkan dalam silibus2 lengkap ini.. masalahnya ialah ustaz2 dan ustazah di sekolah yg majoritinya penganut PAS inilah yg GAGAL dan LALAI mendidik anak2 Islam..lalu kerajaanlah yg di salahkan.. manakalah sekolah2 agama rakyat, ma’ahad2 ulum, tahfiz dan persendirian juga tidka di halang oleh kerajaan UMNO asalkan tidak sesat dn mengarut dgn politik PAS..itupun dibiarkan juga..PAS menguasai pelajar2 agama…
    jadi..adakah UMNO masih tidak menjalankan tanggungjawab pembinaan negara Islam?

    4-Kerajaan UMNO lah paling banyak memperuntukkan pembinaan Masjid2 dan Surau2 berbanding PASpispus yg konon Islamik, tp bg alasan xde peruntukan..tp markaz2/kuil2 PAS kembang mekar aje.. so tanggungjwb mengimarahkan masjid ialah tgjwb umat..bukan kerja UMNO semata.. dan penganut PAS hnya kenal masjid pada mimbar khutbah Jumaat; iaitu utk hentam UMNO.. itu shj masjid bg mereka.. kos pembiayaan guru2 Ta’mir yg majoritinya juga penganut2 PAS haramlaknat ini…dpt duit berlambak2 tp mana dia hasil mendidik rakyat? makan kedarah duit bkn main cpt.. salhkan UMNO..tp diri sendiri gagal dgn amanah.. jd lahirlah parti PAS yg hnya munafiq..

    jd…aku nk berhujah dgn si mooyideen ini..aku nk tggu apa jwpn berok PR sekor ni.. ilmiah ke atau loyar buruk mcm puak Bani Israel..

    • mrSkundel says:

      Betul tu bro..kebanyakkan tenaga pengajar dari PAS telah menyerapkan sifat kebencian kepada murid² sekolah agama rakyat.

      Inilah yang dimahukan oleh DAP. Iaitu melayu Islam menjadi extremist yang kemudiannya akan membawa kemunduran.

      Puak Non-Muslim tidak suka apabila melihat seseorang Islam itu beriman dan dalam masa yang sama berjaya disektor perniagaan serta ekonomi.

      DAP tahu dan sudah pun tahu bahawa apabila PAS berkuasa terhadap orang melayu maka PAS akan memastikan orang melayu fokus pada agama sahaja..dan DAP juga tahu bahawa apabila melibatkan tentang Islam maka orang melayu tidak akan berani mempersoalkan apa²..

      DAP juga tahu bahawasanya PAS tidak mempunyai kredibiliti dalam pengstrukturan ekonomi, dan DAP juga tahu bahawa PAS tidak mempunyai orang² yang bijak pandai dalam dunia pembangunan moden..jadi sudah pasti DAP confident seandainya PR menang maka sektor pembangunan dan ekonomi akan diserahkan kepada mereka.

      Apakah kita (melayu) mahu jauh ketinggalan daripada segi ekonomi? Bukankah dengan pengukuhan ekonomi sesebuah negara itu akan menjadi lebih aman dan makmur?

      Anwar ni hanya batu lonjatan sahaja..takde fungsi lain pun. Anwar mana ada tau tentang ekonomi. Ada ke patut dia nak Malaysia pinjam duit IMF? Taktik Anwar ketika itu ialah untuk menampakkan Tun Dr Mahathir yang bersalah kerana mengizinkan Malaysia pinjam duit. Selain daripada itu, DSAI punya perangai pun dia dah lama tau tapi dia buat dekkk jer..tapi sampai bila nak tahan??

  15. 3036 says:

    PAS/PKR menjadi BALACI utk DAP!!
    PAS sanggup melupakan hajad asal mereka demi DAP!!
    PAS sudah buta dengan kilauan Putrajaya~

    Allah berfirman yang bermaksud: Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (Wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): “Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam) itulah petunjuk yang benar”. (al-Baqarah: 120)

  16. Moooohyideen says:

    Zumzaro…

    Kalau Undang2 buat tayangan video macam tu, maksud dia ‘mnyiarkan’ kepada public la. Apa ko ingat Pramugara tu snegaja tayang video dia kah untuk di jual di selruh Malaysia???

    • flash says:

      kenapa tak reply pada pasdaplaknat?
      mati akal untuk pusing dah?

    • stingray says:

      wooi moooohydeen..dia ner hukum lebih sebab dia adalah pelakon dlm video tu,.dlm kes tu kan ada 2 perkara, menyebarkan dan melakukan..dlm kes dato T mereka menayangkan demi menyelamatkan negara,.yg mengganaskan belalainya adalah AnWar A/L Ibrahim…ko ni byk sangat tengok citer lucah , sampai confused..

      • Telok_Blangah says:

        Kalau nk menyelamatkan negara, kes Chua Soi Lek mcmana?

        • GABAN Z says:

          CHUA SO LEK TAKPE… BEKAS MENTERI..HEHEHE

          • neutron says:

            Aslkm, puak BN boleh saja jadi oengedar video lucah atau pelakonnya.. jangan risau… kena tangkap hukuman pasti ringan… itulah moralnya.. ahaks

          • ElectroMagneticPulse says:

            puak PR nak pusing ke?… hahahaha.. lantak hang la…
            pegi la duk bela anwar kotoq korang tu…

        • ElectroMagneticPulse says:

          nak selamatkan negara dari orang yang berangan nak jadi PM…
          iaitu Anwar pornstar… pasal chua soilek tu kire ok la… die mengaku beb…lepastu lepaskan jawatan…. anwar lak ape ce?.. dah tak tau malu ke?…. dah terang2 macam tu pon masih tak mengaku…kesian PKR dapat punaisehat macam anwar…

        • raplahjingaa says:

          Chua soi lek meletak semua jawatan serta merta…….lagi mau tanya. Dario segi intigriti dan maruah…chua seorang kafir adalah jauh lebih baik drp budak anwar ni….

          …but then again…..intigriti apa lagi yang anwar ada ??

          • Telok_Blangah says:

            Chua soi lek dah memang mengaku dia yg melakukannya. DSAI tidak mengaku sbb dia bukan pelaku sebenarnya…2 elemen yg berbeza…

            Wlpun DSAI islam dan yg menuduhnya juga Islam, gunakanlah segala pertuduhan di mahkamah syariah! Amacam?

          • raplahjingaa says:

            elemen tak berbeza….sama, cuma yang berbeza sorang berani mengaku….dan sorang tak berani mengaku….nampak tak ?

            dan nak 4 saksi…..laaaa lagi-lagi hampa dok pusing kot tu…..sian.

          • stingray says:

            Woi mamat telok..cina chua tu mengaku sebab dia berani buat berani tanggung, tp mantan banduan ni tak mengaku sebab berani buat tak berani tanggung…berani tujah tp tak berani bersumpah..berani liwat tak berani disiasat..berani pancut tp tak berani sebut..berani bogel tp tak berani dibogelkan..
            Tak payah nk turun naik mahkamah syariah..sebut jea tak buat di depan Kaabah..amacam?

        • stingray says:

          chua soi lek bkn best friend yahudi bro..tak mcm mantan banduan sg.buloh tu..segala2nye share dgn yahudi..

    • zumazore says:

      MR . MOOO (LEMBU)..
      SAJA PERANGKAP KO… KAN DAH DI KATA OLEH mrSkundel ORANG PAS NI TERANG HATI BILA BERKENAAN:
      1) UP/DOWN LOAD PORN VEDIO
      2) SENTIASA MENGINGATI CERITA BLUE/PORN
      3) CERITA LEBIH , KERJA BANYAK ALASAN…
      AKU TAMBAH LAGI… UNTUK LUCAH MELUCAH NI TARAP2 PAS N PKR JE YANG SELALU BERBAU HANYIR MAKSIAT… MALU LA BEB LEMBU!….INAT TUHAN LAGI BAIK DARI INGAT PORN!
      BRO MOOO BILA NAK TAUBAT?

  17. Telok_Blangah says:

    Kenapa ada bendera Israel dikibar di PWTC? Kata tak ada hubungan diplomatik? Ada juga menteri dan org besar di Malaysia yg secara senyap ‘berhubungan’ dgn Israel? APCO tu apa?

    • pasdaplaknat says:

      weii TELUK BLAGAH ngok.. asyik2 spin citer budak2 PASTI bertaraf NAJIS ni je…. cubalah hujah intelek skit.. nk memerintah kepala hotak ape kalau doktrin NAJIS je ade dlm kepala hotak org PAS.

      kang kalo org UMNO layan puak2 bongok PR ni dgn maki hamun korang ckp UMNO suka maki hamun.. tp itulah sbnrnya yg layak buat KAUM BANI ISRAEL ASIA>> PAS + PR, mereka hanyalah kaki LOYAR BURUK dan MENIPU ALLAH dan NABI!

      kalau nk ckp bab BENDERA, BENDERA PAS itulah CONTOH UNSUR ILUMINATI!!.. dan hubungan yang jelas dengan APCO ISRAEL dan NGO2 ILUMINATI + ZIONIST ialah berada pada ANUWAR yang dikasihi NIK NAJIS. Manakala pendokong2 PKR DAP pula ialah golongan2 SEKULARISM, SOSIALISM dan PLURALISM TEGAR!!

      So kat mne kot nk ckap PR ni bagus? menuju Islamik? xde rasuah? ape jaminan puak laknatullah mcm ni lebih baik dr org Islam biasa UMNO?? bape bijik masjid lambah syiar dan tertegaknya Islam itu telah dibina oleh puak2 laknat (PAS PKR DAP) ini? rasuah pula difirmankan Allah SWT dlm Al-Quran menggambarkan ia adalah jenayah yang melanda UMAT..bermaksud xkira UMNO ke, PAS ke PKR ke tambah la pula DAPig laknatullah yg xde iman dan Islam tu.. halal haram main taboh jer.. so bongok2 PAS boleh SIQAH dgn kedudukan beginikah?

      weii bukak lah mata..jgn jadi bodohlah..wahai pencacai PR yg bergama Islam, byk berdoa mntk hidayah Allah bukan banyak mengutuk UMNO, mencaci maki, bukan bertempek dgr ceramah puak khawarij PAS, terus disangka itulah Islam sebenar.

      Aku yakin, jika PR memerintah, ISLAM akan lenyap dari segi SYIAR, RUH dan PENGAMALAN. dengan sekelip mata. Insya Allah aku yakin dan percaya selama 57 tahun Allah SWT izinkan UMNO memerintah Malaysia kerana ada kebaikan dan jasa UMNO yang di pandnag ALLAH, wpun UMNO belum sempurna tetapi UMNO istiqamah membela ISLAM dan MELAYu serta TANAH AIR.. jadi ALLAH SWT kekalkan UMNO sebagai Ulul Amri Islam. Allah SWT tk nilai semata2 dgn bertudung dan berjubah tetapi di dalam hati ialah MUNAFIQ (mcm N.AJIS dan HADI PAS)

      So..aku nk tunggu mana dia hujah berok2 PAS.. cptlah.. jgn asyik loyar buruk dan spin isu bodoh2..

      • Telok_Blangah says:

        Saudara pasdaplaknat,

        Nikname saudara sudah menunjukkan kebencian yg amat sgt dan mengutuk. Tp x pelah. Adat pihak lawan yg akan membenci dan memburukkan seseorang.

        Beginilah saudara, kita sama2 muslim, islam dan melayu. Sebenarnya, tujuan kita sesama berforum di sini adalah utk bertukar2 fikiran dan memberikan hujah masing2 berdasarkan ilmu dan pengetahuan yg ada. Bg sy, ilmu agama tidaklah tinggi mana tp asas agama tetap ada.Byk kekurangan yg mesti diperbaiki. Pemerintah skrg iaitu UMNO tidak dinafikan sama sekali jasa dlm pemerintahan selama ini. Cume yg sejak akhir2 ini byk isu, rakyat tidak puas hati terhadap beberapa dasar kerajaan.

        Ironinya, adakah patut seseorang yg tidak bersetuju dgn beberapa dasar kerajaan di cop parti PR spt PAS atau PKR ataupun DAP? Sy masih lg waras dan sedar. benda yg baik tetap disokong. benda yg tak betuk tetap disanggah. Cume dilihat senario politik tanahair akhir2 ini, PAS dilihat lebih dominan utk menguatkan Islam dan melayu secara sekaligus. Ini dpt dilihat dgn dasar PAS berbanding UMNO.

        • ElectroMagneticPulse says:

          dasar kerajaan PR pun masih banyak persoalan… jgn nak cakap pasal kerajaan BN….

          “PAS dilihat lebih dominan utk menguatkan Islam dan melayu secara sekaligus. Ini dpt dilihat dgn dasar PAS berbanding UMNO.”…. PAS dominan?…. melayu kat kelantan ape jadi?…

          • Telok_Blangah says:

            Nak tgk orang melayu yg berniaga dan punyer rumah kedai bertingkat2, silalah ke kelantan. Nak tgk bgn tinggi di mana permiagaan dijalankan oleh bangsa cina silalah ke bandar JB dan KL….Org melayu hanya jadi pembeli sahaja….

          • Gen2Felda says:

            kesiaann telok belangah..

            apa yg.nak dibanggakan ngan kelantan jika belia nya majoriti berhijrah mencari makan di JB dan KL?

          • pasdaplaknat says:

            itu salah org Melayu kt situlah yg PEMALAS dan nk CEPAT KAYA.. UMNO dh tubuhkan MARA untuk hidupkan ekonomi umat Islam selain dr pendidikan..itu dasar UMNO.. belum tentu PAS akan buat dasar cmtu. haram langsunglah kalau DAPig perintah.. ko paham tak teluk blagah? cuba buka pintu hati tu atas kebenaran.. buangkan taksub pd NAJIS dan PAS!!

        • raplahjingaa says:

          PAS dominan menguatkan Islam ??? ni lawak ka apa….air paip yang berkeladak tu pun tak boleh nak handle…..nak kuatkan Islam konon…..

        • stingray says:

          Tak payah la nak tunjuk baik mat Telok…pandai ko tulis kita sesama islam, berforum utk kebaikan ummah, tapi apa kejadahnye Amanat Hj Hadi Tu..dah 57 tahun PAS mengkafirkan umno, doa sesama Muslim sampai terpecah perut, berkawan dgn setan lebih baik dari berkwn dgn umno, darah org umno halal, menentang umno bleh mati syahid, tiap2 bulan sembahyang hajat utk menghancurkan umno yg ko ckp sesama Muslim tu, imam kerajaan tak betul, mufti yg berkata tentang fakta korang laknat2kan..sesama Muslim konon..pernah ke korang sembahyang hajat utk menghapuskan DAP yg dari dulu sampai skrg memusuhi ISLAM sampai karpal suruh korang langkah mayat dia dulu sblum bercakap soal negara islam..kenapa korang menikus jea bila digertak oleh banggali tua tu..takut kena saman ke?..korang lebih takut DAP dari takutkan ALLAH.

          • Telok_Blangah says:

            Sebab itu perpaduan dan kesatuan UMNO dan PAS perlu wujud. WAJIB! Tp rujukan perpaduan dan kesatuan mestilah berlandaskan al-quran dan sunnah saw. UMNO selaku pemerintahan sepatutnya wajib melaksanakan syariat Allah tanpa menyalahkan dan menghentam pihak lain kerana UMNOlah pemerintah sekarang…..

          • Gen2Felda says:

            mat telok..

            senaraikan apa yg.tak islam nya negara ni?

        • pasdaplaknat says:

          Teluk Blangah

          Usah ko pertikaikan nickname ini sbb inilah sifat sebenar PAS yg sepatutnya berlawan dgn DAP bukannya UMNO yg ko ckp td ‘sesama MUSLIM? Tapi siapakah yang menentang penyatuan MUSLIMIN? ko jawab dgn ikhlas SIAPA?? berapa kali pemimpin UMNO hulur tangan untuk berbincang..tp apakah jawapan puak2 toghut PAS spt N.AJIS laknatullah itu??
          xhabis2 dengan dendam kesumat dan sangkaan buruk sebelum berunding, melambangkan hati nya cukup BUSUK dan KOTOR dgn ALLAH, NABI dan UMAT ISLAM.

          ok kembali ke isu asal..

          Asalnya isu APCO dan Israel..ko fitnah UMNO pulak sedangkan ANUWAR dan golongan anti Islam PKR DAP dgn kemunafikan PAS inilah yang membawa agenda2 jelas ISRAEL dan MUSUH2 ISLAM
          ke dalam masyarakat Malaysia dengan pelbagai agenda2 pelingkup Islam dan Negara.. dari isu ekonomi yg berlutut kepada IMF laknat itu sehinggalah ke isu Tauhid dan Ke Esaan Allah SWT, isu demokrasi ala syaitan..mendoktrinkan agenda2 BARAT anti ISLAM..so ko xjwb pun apa yg ko tuduh dan fitnah.. so aku tunggu mana jawapan ko? Jika tidak ko juga sama MUNAFIQ mcm pemimpin2 PR

          kedua,

          cuba ko hayati balik pengakuan ko tentang ayat di bawah ni?

          “Cume dilihat senario politik tanahair akhir2 ini, PAS dilihat lebih dominan utk menguatkan Islam dan melayu secara sekaligus. Ini dpt dilihat dgn dasar PAS berbanding UMNO.”

          Atas DALIL dan BUKTI apakah yang ko berani cakap PAS dilihat lebih dominan untuk menguatkan ISLAM? atau lebih dominan untuk MERUNTUHKAN ISLAM dan UMATNYA?

          Dengan melonggarkan segala2nya dlm Islam yang dituntut oleh musuh2 ISLAM, yang dahulu ditohmah kepada UMNO dgn segala kehinaan, dgn segala cacian dan maki hamun, di tuduh kafir dengan begitu hebat sekali.. tolong ko ckp satu sahaja BUKTI sumbangan apakah yang PAS telah buat untuk memartabatkan ISLAM sejakakhir2 ini?

          — membela penzina?
          — menyokong peliwat kaum sodom Nabi Luth A.S.?
          — mencemarkan masjid rumah Allah dgn adu domba fitnah dan perpecahan sesama saudara atas beza parti?
          — mengubah2 hukum mengikut selera pemimpin dan isu politik yang memenangi parti laknat PAS
          — tidak berminat untuk aktiviti dakwah, membina masjid2 atau mengimarahkannya sebaliknya berminat dgn ceramah2 kotor penuh kejijikan fitnah, ghibah, mengimarahkan kuil2 PAS sehingga lebih gemar membina banyak pusat kuil PAS dr masjid2..

          — tidak menunaikan janji melaksanakan Islam secara syumul di Kelantan wpun sudah 22 tahun menguasai..dan akhir2 ini perjuangan negara Islam telah di GUGURKAN..

          so.. aku nantikan jawapan ko wahai org jahil.. kalau ko masih jahil ko pergilah belajar kenal Islam kenal Allah kenal Nabi kenal Sirah kenal para Sahabat Radhiallahu anhu.. bukan memuji2 dan mengagungkan parti sesat PAS!!

      • Manusia jenis desperado macam ini terpaksa pikir untuk pungut dan kutip isu yang dikira teknikal buat bahan argue. Contoh nya 99.9% yang disebut mengenai kesahihan, maka mereka kira masih terbaki untuk 0.1% untuk mereka bukak argument.

        Semua ini argument dangkal dan berbunyi terlalu desperado walau dalam hati kecil mereka berkata sebaliknya. Saperti video yang mereka sentiasa nafikan bukan Nuar contohnya. Seharusnya cuma OKU yang cacat penglihatan sahaja akan mengatakan itu bukan Nuar, kalau yang celik pasti mengiyakan nya. Pasal ini fakta dan bukan direka.

        Banyak benda yang tergantong yang tidak berjawap mereka biarkan terus tergantung macam bebalali Nuar dalam footage tengah warm up untuk tibai amoi china doll.

        Mereka tidak bolih jawap siapa kah individu 2 serupa itu kerana itu bukan Nuar.
        Melayu ke, cina ke, iban ke, melanau ke, bidayuh ke. India tak mungkin pasal kulit Nuar putih.

        Jam omega kat mana pun tak ada jawapan. DNA tertinggal dalam lubang pun tak pernah dijawab.

        Apa jenis argument macam ini. Kat Msia saja ada, lain negara tak ada. Beza nya ialah di Msiasaja terdapatnya individu yang rendah moralnya, tebal kulitnya.

    • raplahjingaa says:

      Ada bukti ke ? cakap ala nik ajis….tak laku kat sini.

  18. stingray says:

    APCO tu…ANWAR PUNYA CIBAI OBENG (obeng (obéng) Id alat utk memutar skru dsb. Kamus dewan edisi ke 4 )

    • Telok_Blangah says:

      Jawablah soalan yg pertama tu dulu bro…

      • neutron says:

        Aslkm, laa… mamak tarak tau pulak itu Israel punya bendera ada kasi kibar sana… kalau butul memang UMNO ni ular lidah cabang… PALESTIN WOKEY ISRAEL PUN OK…. mamak ada surf internet jugak cari cari apa itu Anwar bising bising pasal 1 Israel… fuiyooo… memang itu 1 israel ada iras iras 1 Malaysiala la… itu macam kalo itu bendera kasi kibar sana kira OK la…

        • raplahjingaa says:

          heh…heh…deyy……ada bukti ke bendera Israel di pwtc ??……main redah jer low caste mamak ni…..mamak baca harakah…hmmm…elok sangat la tu…..bagoih !! …sian.

          • Telok_Blangah says:

            Cube tgk harakah sekali sekala utk dapat berita yg seimbang……

          • stingray says:

            seimbang kpala hotak ko..kalau bkn fitnah maka bkn harakah la nama nye..kalau iklan jual ubat kuat mang seimbang, utk lelaki ada, utk ppuan pun ada, utk lebai warga emas pun ada..

          • raplahjingaa says:

            heh…heh….baru aku nak cakap….hang dah boh dulu…

          • pasdaplaknat says:

            Teluk Blagah.. ko xusahlah mempromosikan akhbar munafik dan pelingkup Islam HARAMKAH tu.. ubun2 ko masih kecut lembik, belum kenal Islam dgn betul ko sudah baca HARAMKAH.. mmg padanlah ko berada di takuk kejahilan dan kebodohan..

            mamak ke mamu xpyhle ckp berbelit3..mamak betul pn ckp lagi molek dr sekor berok jelamaan upahan PAS laknat ini..

            so skrg ni kalau nk ckp hal konsep ISRAEL, konsep TAKEBEER PAS lah paling layak di samakan..cara mendoktrikan penyokong2 dan konsep demokrasi ala syaitan yang di bawa oleh bongok2 PAS..

            padanlah PAS xminat kagi perjuangkan ISU GAZA, ISU BAITUL MUQADDIS sbb takut dn patuh dgn telunjuk ejen Zionist yg menjajikan habuan lebih bagus..iaitu PUTRAJAYA!!

            bodh betul org2 PAS nikan..

        • stingray says:

          DEPAN WOKEY, BELAKANG PUN WOKEY.. fuiyooo memang itu lelaki X ada iras iras Aljuburi la..itu macam kalo itu jijah byk syok la,,kira OK LA..

          • Gen2Felda says:

            dalam hArakAh mana seimbang…iklan ubat sex berlambak-lambak…bila cerita 99% fitnah…cerita perpaduan dan mencintai sesama saudara islam tak ada…

          • takbai says:

            pasai ubat kuat ‘kote’ kat harakah lah yg Anwar menyudu ‘amoi’ tu. pulun sheikh.

        • peace says:

          melalak2 ckp 1Malaysia ikut APCO…PAS 4 ALL ikut tagline israel…ISRAEL 4 ALL…itu ko xharamkan plak…double standard punye orang…

  19. arrayah.info –
    Dan apabila dikatakan kepada mereka: “Marilah berhakim kepada hukum Al-Quran yang telah diturunkan oleh Allah dan kepada hukum Rasulullah,” nescaya engkau melihat orang-orang munafik itu berpaling serta menghalang (manusia) dengan bersungguh-sungguh daripada menghampirimu.” (Surah Ali ‘Imraan, Ayat 61).

    Mungkinkah pemimpin sekarang sudah munafik?

  20. Telok_Blangah says:

    Seimbang maksudnya, membaca kesemua mana2 akhbar politik dan isu semasa dan mempertimbangkannya dan menilaikan berdasarkan iman. Cotnohnya, jika ada 2 pihak bergaduh, kita perlu mendengar penjelasan ke2 pihak. Barulah kita menilainya…..sekian

    • stingray says:

      sudah la telok..sapa yg boikot dan haramkan utusan msia..ko dgr dan imbangi tak penjelasan saifu dan eskay..ko ambil tak pengalaman ezam, zulkifli nordin ketika dalam PKR dulu..ko pertimbangkan ke kenyataan Mufti Perak.. ko percaya ke 100% kata dewa pok nik ajis tu, ko syukuri tak kehidupan di bumi msia ni.. bro,jgn cuma indah di tinta tapi busok dihati..

    • raplahjingaa says:

      Aku tak pernah boikot harakah……dan akau tak pernah mengharamkan harakah….dan aku juga tak pernah membaca harakah….hehe

      p/s …bila aku lalu depan markas PAS….tengok lebai-lebai kulup dok berimpun….tapi mata liar
      saja tengok awek -awek lalu balik kerja…….aku ternampak harakah…wakakakaka

    • raplahjingaa says:

      Aku tak pernah boikot harakah……dan aku tak pernah mengharamkan harakah….dan aku juga tak pernah membaca harakah….hehe

      p/s …bila aku lalu depan markas PAS….tengok lebai-lebai kulup dok berimpun….tapi mata liar
      saja tengok awek -awek lalu balik kerja…….aku ternampak harakah…wakakakaka

      • zumazore says:

        NAMPAKNYA BN LEBIH MESRA DAN TAKBANYAK SEKATAN UNTUK MEDIA.. BERBANDING MEREKA YANG SENTIASA BERBAU HANYIR MAKSIAT, EREKA TU SEKAT BANYAK MEDIA PUN KITA TAU SEBAB TAK NAK MEDIA BUKAK HANYIR MEREKA …. MEREKA KATA MEREKA TELUS TAPI ITU MEREKA KATA UNTUK PENGIKUT TARAP2 PENYOKONG P.R JE…
        SEBENARNYA PERPADUAN ANTARA PAS DAN UMNO AKAN TERJADI SEKIRANYA NIK AJIS TAK DE.. SEBAB BANYAK2 ULAMAK , ULAMAK YANG NI JE YANG BEBAL TENTANG HUKUM ISLAM, SEBAB TERANG DAN NYATA PERPADUAN YANG INGIN DI UJUDKAN IALAH UNTUK MELINDUNGI ISLAM DAN MELAYU, TAPI NIK AJIS MENOLAK SEBAB GAMBARAN NAGITIF YANG TERANG DAN NYATA DALAM ISLAM TAK MEMBENARKAN UMAT ISLAM BERSANGKA BURUK…! ULAMAK CAP BUDU NAMANYA TU.. AKHIR SEKALI AKU MEMANG YAKIN PAS TU MEMANG PEMBELIT SEBAB NAMANYA PUN DAH MENGAMBARKAN Pusing Atau Spin =pas.. sory naik lori!

        • takbai says:

          bekas TP PAS sendiri yang cakap ” selagi Nik Aziz masih hidup, takkan dapat Melayu disatukan “. tapi lembu2 macai takkan percaya sebab depa tak pernah dok ken teh ngan bekas TP PAS.

          p/s. sorrylah aji, mungkin ikhtiar kau hanya sampai disini, jangan kecewa kerana masih ada harapan selepas kekalahan teruk PR pada PRU ke13 nanti. insyaallah segala hasrat murni kau akan berhasil.

    • pasdaplaknat says:

      ko ni kan baru celik mata tgk bumi Allah ni ko terus nmpk Haramkah? ko tk kenal Islam betul2 lg ko dh ckp HARAMKAH tu boleh bg seimbang berita? ko tahu tak HARAMKAH tu sama jahat dgn the HAARETZ milik ZIONIST.. malah lebih jahat dari itu sbb HAARETZ sbb HARAMKAH ada promosi IKLAN UBAT SEKS penggalak ZINA dan LIWAT…. ko paham tak budak kecik oiii?? ko blajar dulu bab ISTINJAK dlm TAHARAH..pastu baru ko masuk sini ckp bab politik.. aku takut ko bnyk sgt baca HARAMKAH..nk basung air kencing pun ko tak lepas.. SEKIAN!!

      • mrSkandal says:

        Hahaha ko nak tau apa puncanya?

        1) Kerajaan Malaysia pimpinan BN telah mewujudkan sekolah² tetapi PAS menghasut supaya jangan hantar anak ke sekolah kerajaan

        2) Dulu cikgu/guru tak ramai kalangan orang melayu..kemudian lepas merdeka UMNO berjuang untuk meramaikan guru..PAS ambil kesempatan ini dengan memasukkan ahli² atau penyokong² mereka dikalangan pendidik kemudian mendidik supaya membenci kerajaan

        3) UMNO mewujudkan FELDA bagi membantu orang melayu menjadi peneroka supaya mendapat imbuhan atau pendapatan selain daripada itu memberi pekerjaan baik didalam syarikat FELDA itu sendiri, mahupun bekerja sebagai peneroka ataupun bekerja dengan peneroka..Kemudian PAS dengan senang lenang sambil berlengang lengok masuk FELDA menghasut lagi para peneroka kemudian anak² peneroka..sehinggakan PAS mahu membubarkan FELDA

        4) Betapa jahatnya PAS, apabila pelaburan asing mula masuk dengan pesat sekitar tahun 80an..maka ramai lah pendatang asing memasuki malaysia bagi melihat atau mencari peluang pelaburan- PAS menghasut para penduduk baling terutama sekali Allahyarham Ibrahim Libya untuk melaksanakan JIHAD iaitu menentang dasar pembangunan ekonomi negara..sehingga menyebabkan kematian.

        5) Akibat daripada hasil kemakmuran dan pembangunan ekonomi termasuklah mensasarkan perkembangan dunia internet yang diusahakan kerajaan pimpinan BN..maka sekali lagi PAS menggunakan kemudahan yang ada bagi menghasut supaya rakyat membenci dan menolak BN

        6) PAS pernah hendak mengharamkan Internet..tetapi akhirnya mereka juga yang menggunakan media elektronik..

  21. Nicky Najis says:

    Kalau lah Pok Nik terlibat adegan mcm Brother Anwar Bin Ibrahim @ BABI, mesti puak celaka PAS (Parti Ajaran Syaitan) akan kata, benda tu sedap tak dosa, wali selipor leh ampunkan dosa, undi je PAS jamin masuk syurga… Nate mu pok nik puki…. He..he.. TAKEBEERRRRRR

  22. pasdaplaknat says:

    manusia paling celaka ialah manusia yg mendustakan kebenaran ayat2 ALLAH untuk tujuan NAFSU dan HABUAN DUNIA.. pakai serban jubah sbg tipu daya untuk tarik manusia2 pemalas yg jahil agama di akhir zaman ini

  23. Telok_Blangah says:

    Buat saudara2 dikalangan pro UMNO, aku masih lagi ahli UMNO dan tidak pernah keluar dr ahli UMNO sehinggalah skrg. AKu juga bukan ahli PAS atau PKR cume…………………….!!!!!!!!!!!!! Aku melihat byk perkara kelompangan yg pihak pemerintah mesti lakukan demi Islam antaranya melaksanakan SYARIAT ISLAM berdasarkan AL-quran dan Sunnah saw.

    • zumazore says:

      TAK SALAH MENEGUR DARI DALAM… TAPI JANGAN GUNA PAKAI TALAM 2 MUKA SEBAGAI CARA MENEGUR… SECARA LOGIK AKU TENGOK ADA BAIKNYA PRU12 5 NEGERI JATUH KE TANGAN PEMBANGKANG, YANG BAIKNYA IALAH P.M BERUSHA BERSUNGGUH2 UNTUK MAJUKKAN NEGARA . TAK PERNAH AKU DENGAR BELIAU MENOLAK ISLAM .. TAK PERNAH AKU DENGAR BELIAU MENOLAK UNTUK BERJEMAAH UNTUK MELAKUKAN KEBAIKKAN, TAK PERNAH AKU DENGAR BELIAU KELUAR NEGARA CARI GADUH ATAU MUSUH, YANG AKU TAHU BELIAU BERKERJA KERAS UNTUK MENCARI PELABUR BAGI RAKYAT MALAYSIA TAK KIRA PARTI POLITIK UNTUK ENDAPAT KERJA… KALAU LAH DIA ADA SALAH DALAM HUKUM TUHAN BIARLAH DIA DAN TUHAN ..SELAGI DIA TAK MENZALIMI NEGARA INI…

    • peace says:

      xguna jadi ahli umno sedara..bila pilihanraya hang undi PRosak…kalu kawasan hang calon DAPig hang pangkah roket..lagu mane turrr..PRosak diketuai DAPig kafir laknatullah..BN diketuai UMNO islam agama allah…hang nak pilih mana kafir ker islam..PAS jgn harapla..lom perintah negara da tuko kebajikan…dlm islam tu bukan ke sudah terselit cabang kebajikan..malah lebih luas dari kebajikan itu sendiri..kalu PRosak dpt perintah negara ntah ape lg hukum hakam yg dituko..last2 ulamak2 pon cabut lari masuk umno nnti..kita tgklah nnti..

  24. mrSkandal says:

    Ini ada satu artikel daripada harakahdaily.net tajuknya ialah UTUSAN: PAS GESA BAWA KE MAJLIS RAJA²

    1) PAS Pahang menggesa dan menaruh harapan besar pihak berkuasa agama untuk memanjangkan isu insiden penyiaran karikatur bertajuk “Kekeliruan Kes Rogol” yang menyeleweng daripada ajaran Islam sebenar ke Mesyuarat Majlis Raja-Raja Melayu untuk dipertimbangkan semoga tindakan yang berkesan dapat diambil bagi memelihara kesucian agama Islam dan kesejahteraan hidup rakyat.

    2) Argument-nya ialah PAS kata UTUSAN menyeleweng ajaran Islam yg sebenar. PAS juga kata ianya boleh mengugat atau boleh menyebabkan kekecewaan, kegelisahan, dan ketidaktenteraman dikalangan umat Islam Malaysia.

    3) Ianya berpunca daripada karikatur yg dilukis mengenai dua insiden- iaitu seorang mangsa rogol dengan penjawat agama dan juga seorang mangsa rogol dengan polis

    4) Karikatur ni bukannya untuk menghina Islam..ianya bertujuan untuk menyedarkan orang Islam supaya berfikir secara logik dan masuk akal fikiran

    5) Karikatur ni sebenarnya sebuah message bagi mengikatkan orang melayu atau yang beragama Islam supaya janganlah jadi bodoh sangat

    6) Ia juga secara tidak langsung menunjukkan bahawa PAS telah silap dan salah dalam fahaman ideologi yang dibawa mereka

    Itu sahaja..bukannya menyelewengkan agama pun..

    yang menyelewengkan agama ialah PAS..

Leave a Reply

Threesome