Menu Utama

June, 2011

 

Bersih 2: Mungkinkah Nama Agung ‘Dijual’ Lagi?

Penipuan ini berjaya menarik sekitar 20% – 30% peserta perhimpunan haram Bersih pada 2007.  Sekitar 40% lagi merasa bangga kerana dapat menyertai perhimpunan Bersih akibat dari penipuan ini.  Itu yang buat ramai datang tu (bukan sebab Anwar). Apakah penipuan itu?  Penipuannya ialah “DYMM Yang Dipertuan Agung menyokong perhimpunan Bersih 2007”. Dan atas sebab itu juga kenapa Bersih 1 tahun 2007 guna baju warna kuning, maklum kononnya YDPA sokong!! Anwar kalau dia mati besok, selain dari dikenang sebagai pemimpin simbol seks paling kotor dalam sejarah Malaysia, juga akan dikenang sebagai pemimpin paling banyak menyalahgunakan namaBaca Lagi


TERKEHEL!! APA KOMEN ANWAR, HADI, NIK AZIZ DAN KIT SIANG MENGENAI SEORANG PEREMPUAN!!

Cerita satira ni Mc ambil dari FB seorang rakan. Cerita ni macam ni, Bila aku tengok gambar Anwar Ibrahim , aku teringat satu cerita suatu masa dulu, cerita tentang 4 orang sahabat yang bercerita tentang kecantikan wanita. Orang 4 sahabat tersebut ialah Nik aziz, Hadi Awang, Kit Siang dan Anwar memuji-muji kecantikan wanita dengan pelbagai pujangga. Nik aziz kata wanita ni cantik bak bulan purnama. Hadi kata wanita ni cantik bak bunga mawar yang mekar. Ah Lim kata wanita ni cantik bak bintang di langit. anwar kata, wanita ni cantikBaca Lagi


Ambiga Ada Niat Jahat, SPR Sentiasa Buka Pintu Perbincangan

Suruhanjaya Pilihan Raya mencabar Bersih menjadi NGO yang bersih dari agenda politik kepartian jika mereka benar-benar ikhlas mahu melakukan perubahan. “Bersih perlu membuat keputusan terlebih dahulu sama ada mahu menjadi alat parti politik atau mahu menjadi badan bukan kerajaan yang bebas dan demokratik. Jika mereka mahu memaksa orang lain mengikut cakap mereka sahaja, elok mereka masuk pilihan raya dan lihat sama ada masyarakat menyokong mereka.” Wan Ahmad juga menganggap demontrasi yang dirancang pada 9 Julai ini bukan lagi demontrasi bersih tetapi ia merupakan demontarsi parti politik kerana PKR, PAS dan DAP yangBaca Lagi


BERSHIT


Ambiga & Anwar Adalah Tentera Tentera Upahan Soros

Ambiga Sreenevasan akhirnya mengakui menerima ‘sejumlah kecil sumbangan’ dari National Democratic Institute (NDI) dan Open Society Institute (OSI). Maria Chin Abdullah turut akui NDI dan OSI memberi dana kepada BERSIH khusus untuk kerja-kerja pemantau pilihan raya berkaitan projek persempadanan bahagian pilihan raya. Berapa jumlah yang dinyatakan kecil oleh Ambiga itu? Mengapa tidak didedahkan kepada umum? Anwar Ibrahim juga pernah didedahkan membelanjakan jutaan ringgit di luar negara oleh bekas pembantunya. (lihat sini). Siapa yang biayai Anwar di luar negara? http://anginperubahan.blogspot.com/2011/06/ambiga-anwar-adalah-tentera-tentera.html


9-7-11

Dalam hal ini syabas diucapkan kepada DSAI kerana nombor yang beliau lebih cantik dari nombor bertuah serangan Pusat Dagangan New York pada 11-9-2001.


Bala Dicari, Maut Ditempah!!!

BERSIH


Bersih 2: Duit Rakyat Taja Perhimpunan Haram & Keganasan

Selangor negeri paling kaya dalam Malaysia, itu dah kita ketahui.  Kekayaan hasil usaha dan penat lelah pemimpin BN sebelum ini ibarat rahmat turun ke riba oleh Pakatan Rakyat sebaik berjaya berkuasa di Selangor. Tapi nampaknya Pakatan Rakyat dah menggunakan duit rakyat ini untuk pelbagai aktiviti yang tidak mendatangkan faedah, kebanyakkannya untuk memperkasa dan memperkayakan PKR, PAS dan DAP melalui aktiviti-aktiviti yang dilaksanakan mereka.  Yayasan Selangor sebagai contoh, yang punya begitu banyak wang tunai sebelum Mac 2008, mengalami kewangan defisit (belanja lebih dari dapat) tahun lepas. Dalam masa yang sama orang PKRBaca Lagi


KJ Akan Ditangkap Israel 4 Julai Nanti?

Sekarang ini tersebar pula khabarnya bahawa Khairy merancang dan berpakat supaya beliau ditangkap oleh Israel pada 4 Julai 2011 nanti sebagai satu tindakan pemulihan politik peribadi beliau dan juga menonjolkan dirinya sebagai ahli politik muda di peringkat antarabangsa.


Bersih 2 – Anasir Keganasan Dalam Penganjuran Perhimpunan

Semalam penulis dah jelaskan apa yang dikatakan ‘niat sebenar’ penganjuran perhimpunan haram Bersih 2, bukan dan takde kena mengena langsung dengan sistem pilihanraya dan amalan demokrasi, sebaliknya untuk mencetus kekacauan dengan niat menumbangkan kerajaan. Ketua Pemuda PKR dah mengesahkan perkara itu (minit 6.12) melalui ceramah Rapat Anak Muda bahawa perhimpunan Bersih 9 Julai ini adalah untuk menumbangkan kerajaan melalui jalan raya, bukan pilihanraya.  Ayat yang digunakan “kalau pilihanraya tidak boleh jatuhkan kerajaan, jalanraya boleh jatuhkan kerajaan”. Kalau boleh nak diulas sikit mengenai perkara ini, Shamsul Iskandar agaknya lupa, kalau jalan raya bolehBaca Lagi