|Laman Utama| MyKMU Forum | MyKMU WebTV | MyKMU Mobile Apps | MyKMU Mobile Site | MyKMU RSS Feed| MYKMU E-MEL: mykmunet@gmail.com

Editor: dukeofmontecristo | Diterbitkan pada: 4 May 2011| Kategori: dukeofmontecristo | 23 Comments »

Mufti Perlis dakwa Nik Aziz Pengkhianat Islam..!!!

Hari ini terpampang di muka depan ahkbar Utusan Malaysia yang memaparkan kenyataan Mufti Perli, Dr. Juanda Jaya yang menyifatkan sesiapa saja yang menentang agenda perpaduan di kalangan umat Islam adalah PENGKHIANAT ISLAM. Keras, garang dan tajam bunyinya.

Sudah lama saya menunggu seorang ilmuan Islam yang muktabar untuk membicarakan tentang perpaduan umat Islam yang terpecah hanya kerana perbezaan politik. Ulama yang pertama membicarakan tentang perlunya perpaduan umat Islam di negara ini melebihi kepentingan politik ialah Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria.

Dan kali ini, kenyataan yang lebih tegas lagi disuarakan oleh Mufti Perlis, Dr. Juanda Jaya sekembalinya dari Tanah Suci. Saya masih ingat lagi, Tan Sri Harussani dikecam hebat oleh PAS, hanya kerana mempromosikan perpaduan umat Islam. Dan saya tidak akan terkejut sekiranya Mufti Perlis ini juga akan menerima nasib yang sama.

Di dalam kenyataannya, Dr. Juanda turut menyatakan bahawa golongan penentang perpaduan umat Islam itu sama fikrahnya dengan golongan Khawarij yang sangat membenci seruan Allah dan RasulNya untuk umat Islam bersatu.

Menurut Mufti Perlis itu, firman Allah S.W.T di dalam Al-Quran Al-Karim telah memerintahkan supaya umat Islam bersatu padu dan Islam perlu ditegakkan.

Allah berfirman pada ayat 13, surah Asy-Syura yang bermaksud “Tegakkanlah pendirian agama dan jangan kamu berpecah belah…”.

Malah menurut beliau, junjungan besar Baginda Rasulullah SAW juga sebelum wafat sempat berwasiat menyuruh semua umatnya bersatu di bawah satu imam dan jangan berpecah belah.

Merenung hujah dan kenyataan Mufti Perlis ini, saya terus terkenangkan Mursyidul Am PAS yang bermati-matian menolak perpaduan umat Islam yang dipisahkan oleh politik sempit dan dendam kesumat peribadinya.

UMNO menjemput PAS untuk bersatu. Namun, Nik Aziz balas dengan sombong, bongkak dan keengganan yang mengecewakan. Malah Ustaz Nasha turut dihalaunya masuk UMNO semata-mata menganjurkan perpaduan umat Islam di antara PAS dan UMNO. Padahal Presiden PAS, Hj. Hadi, adalah pemimpin yang bertanggungjawab mencadangan agenda perpaduan ummah tersebut.

PAS dan UMNO sudah sekian lama terpisah dan berpecah kerana ideologi keduniaan politik. UMNO sudah berkali-kali menjemput, mempelawa, “menebalkan muka” demi ingin melihat perpaduan yang dituntut Islam. Namun, hanya kerana dendam Nik Aziz, PAS sanggup menolak…

Memang tepatlah pendapat Dr. Juanda. Sememangnya penentang kepada agenda perpaduan uamt Islam ini adalah “PENGKHIANAT ISLAM”. Mungkin PAS tidak melihat perkara ini pada dirinya memandangkan ego mereka untuk mengakui kesilapan sendiri. Hasilnya, seluruh umat Islam di negara ini menanggung akibatnya. Terpisah dan berpecah belah kerana Nik Aziz…

Bilakah Nik Aziz akan “celik”? Apakah dia menunggu hingga maut datang menjemputnya, maka ketika itu baru dia mahu mengaku silapnya dan menyeru supaya PAS berpadu bersama UMNO di dalam BN? Apakah dia menunggu dikala nazaknya tiba, barulah dia “celik” dari “buta”nya?

Ingatlah. Nik Aziz bukan maksum. Dia juga manusia biasa. Dan saya mencabar pada semua pejuang Melayu Muslim di dalam PAS, sekiranya anda tulen pejuang, buktikanlah dengan menegur Nik Aziz dengan pendirian politik sesatnya itu! Jangan jadi sepertinya..PENGKHIANAT ISLAM di Malaysia!

Ada 23 Comments setakat ini.

  • Gen2Felda
    May 4th, 2011 at 6:51 PM

    bagi wally nicky perpaduan dengan komunis dapigs lebih utama berbanding dengan umno…Wally nicky percaya ‘negara islam’ hanya tertegak dengan jadi penjilat setia dapigs..

    bagi mereka ‘negara islam’ adalah bersandarkan hudud semata-mata…..Sedangkan umno dah bangunkan perkara pokok dan lebih besar seperti muamalat,jenayat,syariat,munakahat dll.

    Aku pelik, jika wally nicky membantah perpaduan,,,kenapa para olamak dalam pas tak berani menentang jika tak bersetuju dengan dia? takut tak masuk syurga????

  • OrangPekan
    May 4th, 2011 at 6:54 PM

    Satu kejutan untuk wali selipar. Besok akan keluar satu fatwa yang akan melabelkan Mufti Perlis sebagai ulamak politik. Tak percaya tunggu lah. Mufti Perak dah kena dah.

  • takbai
    May 4th, 2011 at 9:31 PM

    Nik Aziz ni sebenarnya telah di jinakkan seperti lembu dicucuk hidung olih Anwar. Cakap je sujud kat ALLAH tetapi dalam jiwanya DAP lebih mulia. Kesian kat orang tua yang dah semakin nyanyuk tetapi di perkudakan utk kepentingan politik.
    Awas tuan Mufti Perlis akan di serang bertubi2 olih penganut ugama PAS yang fanatik.
    Kepada TP Nasarudin bersiaplah untuk meneruskan agenda “KERAJAAN PERPADUAN”. Insyaallah niat mulia akan dimakbulkan ALLAH.

  • papamasihjahat
    May 4th, 2011 at 10:35 PM

    jangan dimaki tok guru nik aziz..mari kita berdoa semoga diberi hidayah kepadanya..

  • khahar Muzafar
    May 4th, 2011 at 11:09 PM

    Kesian kepada penganut-penganut ugama PAS ini, mereka sanggup disesatkan semata-mata teruja dengan Nik Aziz dan Anwar Ibrahim, malahan pada masa ini pulak Haji Hadi juga turut teruja. Demi masa manusia akan sentiasa dalam keadaan yag merugikan. Walau pun kita ada ilmu tetapi tidak diamalkan? ilmu yang ada dipergunakan untuk memutarbelitkan fakta dan ayat-ayat ALLAH dan Sunnah Rasullah A.s.w. Amal ibadat yang kita lakukan setiap hari akan hilang dan sia-sia sahaja sekiranya kita mendustai ayat-ayat ALLAH. Walai pemimpin-pemimpin PAS sedarlah, insaflah jangan terlalu jumud pemikiran dan minda kamu……… kESIAN DIA………..

  • orgmalaysia
    May 4th, 2011 at 11:15 PM

    dari mana lagi kata2 hikmat ni di cedok apabila mengatakan kalau tak bersatu dgn umno, boleh digelar pengkhianat islam? makin hari makin banyak benda pelik berlaku di malaysia. yg aku tengok, nik aziz yg selalu berserban menampakkan ciri2 seorang islam, sementara najib pula bersongkok bila upacara rasmi saja. jauh sekali berserban eheheheheheh sepatutnya umno yg bubar dan najib kena jadi ahli PAS. lepas tu, najib kena belajar agama byk2 supaya bleh jadi imam.

  • Anti Ungrateful Immigrants
    May 5th, 2011 at 12:56 AM

    Tunggu jer MuShitDol AmPAS Tok Garu Nik Najis celaka ni kojoldulu, baru boleh umat islam tanah melayu bersatu…

  • pasdaplaknat
    May 5th, 2011 at 2:15 AM

    nik aziz tidak layak di gelar ‘tok guru’!
    siapakah beliau yg kerjanya riak dan bongkak dgn ilmu setitis tksampai yg Allah SWT berikan..
    untuk menjahanamkan ISLAM melalui konon menumbangkan UMNO?
    kalau nk di ukur dgn jubah dan lilitan serbannya untuk ‘cair’ hati kita memanggilnya TOK GURU makan ingt jugalah ABU LAHAB yang mengelilingi Ka’abah menyembah al-latta dan al-Uzza berhala2 ini juga memakai sedemikian..
    dan kalau nk di katakan AJIS ini berilmu, AZAZIL sebelum derhaka kepada Allah yg kini digelar SYAITAN juga menguasai segala ilmu yg ada dalam Al-Quran tp untuk menyesatkan manusia..

    so..jgn lihat dgn lahiriah.. to lihat dgn mata hati yg beriman..

  • yeopas
    May 5th, 2011 at 3:31 AM

    nicky ajis tu dajal suci lor…

  • iwan
    May 5th, 2011 at 4:31 AM

    wahai sahabat ku sekalian,aku trtanya2 kenapa pas x blh utk bekerjasama dgn umno… tapi aku juga hairan kenapa umno juga x blh msk/bersekedudukan dlm pas? bukan kah umno ingin perpaduaan.

  • iwan
    May 5th, 2011 at 4:41 AM

    apa pandangan kwn2 klu kita sokong hudud yg ingin d laksana kan d klntn dlu. bkn ke hkm hudud ni ada baik nya. con.org yg nk merompak akn fikir bnk kali utk merompak. klu org bkn islam x setuju,jln kan utk org islam je dlu.

  • Gen2Felda
    May 5th, 2011 at 7:44 AM

    dalam perlembagaan pas ada tak kata nak tubuh negara islam?
    dalam perlembagaan dapigs ada tak kata nak jadikan malaysian-malaysia?

    bagaimana nak ujud negara islam jika dalam perlembagaan asal tak ade? bagaimana nak ujud negara islam jika dapigs mahukan hak sama rata yg.bermakna agama rasmi tiada..hak melayu adalah hak cina, nak bina masjid kena bina juga tokong , model negara dikiblatkan kepada konsep seperti Hong Kong dan Macau yg.penuh pusat judi dan maksiat dan lebih parah secara senyap mereka akan melemahkan institusi raja yg.jadi pelindung melayu dan agama islam negara ini.

  • bila pahat berbunyi
    May 5th, 2011 at 8:16 AM

    Nik Ajis dan ahlul pas yg lain mereka dah bina imej islamix..nampak alim luaran..hakikatnya mereka juga manusia biasa yg gila kuasa dan harta dunia..kalau tak macamana pas boleh berkawan mesra dgn DAPIG & sokong kaki maksiat.

  • umnototok
    May 5th, 2011 at 10:07 AM

    Setuju sangatlah tu……
    Baik Hadi Awang atau Anuwar Ibrahim, tanpa rasa malu
    dan punya keluhuran hati murni, konon sebagai pejuang Islam,
    dengan lantang menonjolkan ghairah rasa nak tawan Malaysia,
    dan terus memerangi pimpinan Islam sedia ada.
    RIA’, dan SOMBONG, bercakap bagai seorang kafir laknat.
    DAYUS, sanggup merelakan parti yang pada mulanya memperjuangkan
    Islam, kini bersekongkol dengan parti yang terang2an anti Melayu, Islam dan
    Anti Institusi Raja2 Melayu.
    Kepada penyokong2 tegar Hadi Awang dan Anuwar Ibrahim, renunglah
    jauh2, NAK SAMPAI KEMANA ISLAM KITA JIKA TAKSUB KEPADA HADI AWANG???
    NAK SAMPAI MACAM MANA MORAL DAN MASA DEPAN ANAK2, CUCU-CICIT KITA
    JIKA TAKSUB KEPADA ANUWAR IBRAHIM… INSAFLAAAHHH!!!!!!!…..

  • Mohar Mentari
    May 5th, 2011 at 2:08 PM

    Sebagaimana selalu didakwa olih mereka bahawa agama dan politik berjalan seiring. Kerana kata mereka Rasulullah juga berpolitik atau menggunakan kaedah politik didalam menyebarkan shiar agama sejak seawal dulu lagi. Kita tidak menyangkal dakwaan ini kerana hujah ini ada kebenarannya.

    Tetapi apa yang kita harapkan dari mereka (yang menggelarkan diri mereka sebagai ulamak) ialah supaya meng-islamkan politik. Bukannya mempolitikkan islam semata mata untuk mengambil alih kuasa.

  • OrangPekan
    May 5th, 2011 at 8:53 PM

    Aku setuju dengan Mufti Perlis. Aku tak kenal pun Aziz Bari, penyangak mata wang kah? Hee. heee hee

  • vinn
    May 6th, 2011 at 9:17 AM

    SAUDAGAR AGAMA
    KENA TIBAI!
    HANYA KENAL TIGA ABDUL
    AZIZ BARI : MUFTI PERLIS
    NAIF, JAHIL SEJARAH – mkini
    Pensyarah undang-undang
    Universiti Islam Antarabangsa
    Malaysia (UIAM) Prof Dr Abdul
    Aziz Bari hari ini membidas Mufti
    Perlis Dr Juanda Jaya berhubung
    kenyataannya yang menyifatkan
    pihak yang menentang
    penyatuan antara Umno dan
    PAS sebagai pengkhianat Islam.
    Abdul Aziz beranggapan
    kenyataan tokoh agama itu
    sebagai “naif dan menandakan
    kejahilannya dalam sejarah
    politik Malaysia” khususnya
    berhubung kerjasama kedua-dua
    parti itu pada awal 1970-an
    sehingga melahirkan BN pada
    1974.
    “PAS ditendang oleh Umno pada
    1977 dan Kelantan dirampas
    melalui darurat. Kerjasama atau
    gabungan Umno-PAS merugikan
    umat Islam.
    “Ia melemahkan mekanisme
    semak dan imbang serta
    persaingan sihat demi
    kepentingan orang Melayu dan
    Islam.
    “Melemahkan mekanisme itu,
    baik dalam parti-parti yang ada
    yakni Umno, PAS atau PKR akan
    merugikan umat Islam,” katanya.
    Abdul Aziz yang juga seorang
    pengamat politik berkata
    ketiadaan semak dan imbang
    menyebabkan pelaksanaan Islam
    dan kebajikan Melayu terbantut.
    KAH KAH KAH
    KAH KAH KAH
    KAH KAH KAH
    kah kah kah… SUDAGAR
    AGAMA INI JAHIL…. kah kah
    kah..
    kah kah kah… MEMANG LAH
    JAHIL SAMPAI KE LUTUT…. kah
    kah kah….
    kah kah kah… BERKAWAN
    DENGAN ALI BABA DAN 40
    PENYAMUN … kah kah kah..
    kah kah kah…AKHIRMNYA
    SAUDAGAR AGAMA INI
    HANYA TAHU TIGA ABDUL
    SAJE … kah kah kah..
    kah kah kah… ABDUL WAHIIIIB
    …ABDUL WAHUUB DAN ADUL
    WAHAAAB … kah kah kah
    ABDUL TAMBI

  • eye-contact
    May 6th, 2011 at 5:58 PM

    ko kira jahil sejarah malaysia je..
    atleast mufti perlis tu xjahil sirah nabi..
    nabi muhammad s.a.w xpernah pulak suruh berpisah.
    sedangkan musuh lama islam ansar dan muhajirin pun boleh bersatu..
    inikan pula umat islam di malaysia..

    ko banyak gelak sangat.
    hati ko buta mcm puak PAS ko .
    banyak gelak 1 hal.. banyak mencarut dan mengarut.
    kenapa NIK AZIZ tak boleh realistik mcm Allahyarham Fazdil Noor?..
    kenapa politik Pas sekarang huru hara…

    ooo dah tau kenapa.. sbb nak memerintah malaysia.. bukan nak memelihara ummah.
    jadi ,,, mmg angan2 tu xdapat la.. sbb korang je sibuk pangkah dia..
    DAP mana da pangkah PAS. Undi kan Rahsia.. Pas tau x dia pangkah sapa?
    BN laa…. ko tak tau kan? sbb ko la 3 abdul tu..

  • Gen2Felda
    May 7th, 2011 at 9:53 PM

    dapigs tersenyum melihat kebodohan melayu bersengketa sesama sendiri..
    lebih lebar senyum bila olamak ‘islam’ dalam gengaman mereka…

  • Gen2Felda
    May 8th, 2011 at 4:53 PM

    sorang pakai songkok menghulurkan tangan persaudaraan..
    sorang pakai serban menolak dengan angkuh..

    cuba ko jawab kat sini…mana satu yg.Nabi suka?

  • Gen2Felda
    May 8th, 2011 at 4:56 PM

    nik ajis nak perintah malaysia? dia dah reput dah..
    hadi awang? dia hanya menteri pertanian…
    pas tak ade nilai dimata dapigs untuk kongsi kuasa…yg.pelik,pas tetap jilat dapigs bersungguh-sungguh.

  • ~iSilverSky
    May 18th, 2011 at 5:54 PM

    Assalamualaikum Semua,

    Apasal la korang nie hah yg tu ckp tgk ngan mater yg beriman dan jgn tgk dengan mata lahirlah yang plak ckp Nik Aziz sesat la apa la…korang duk hina dia buat apa?…x puas2 lagi ka….cber korang hina Najib kepala botak tu plak(sakit hati la nie sbb tu ckp cam tu)hina dier care dier mempromo islam…dan disebabkan dia menjadi pengikut syaitan,korng mesti tanyer aq apsal aq ckp Najib tu pengikut setan sbb apsal dier mengHALALkan SEMUA BENDA HARAM kat malaysia nie hah?korang nie la yg buter x nak “celik” asyik ikut jer orang jahat tu yg nk menjatuhkan islam …Najib bkn ikut sunnah nabi pun camner nak bangkitkan Islam…ehh sedarlah semua orang Barisan Neraka korang pun turut dapat dosa kalau orang ader minum arak ker berjudi ker….kerana korang yg bagi “dia” kuasa untuk mengHALALkan segala minuman arak perjudian dan sebagainya…..

    Dan saya mencabar pada semua pejuang Melayu Muslim di dalam UMNO-BN, sekiranya anda tulen pejuang, buktikanlah dengan menegur Najib dengan pendirian Islam sesatnya itu! Jangan jadi sepertinya..PENGKHIANAT ISLAM di Malaysia!

  • ~iSilverSky
    May 18th, 2011 at 6:00 PM

    ehhh…Bukankah ada dalam Al-Quran yang mengatakan bahawa “…Semua Hukum Allah itu WAJIB…”

    itu termasuklah Hudud ,Qisas tp apsal kerajaan UMNO-BN x nak plak buat hukum hudud ..malah PAS yang nak buat hukum2 Islam yang ditinggalkan oleh UMNO-BN malah Umno-BN mempersendakan hukum hudud ish3 knaper la korang ni “bute” yer…satu lagi melayu x penting k….ISLAM PENTING ..Nabi Muhammad dahulu mana pentingkan orang2 arab tapi Ummat dier

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.