Menu Utama

Lo’Lo’ di Kg Baru, dah nak mati pun dok tabur fitnah lagi?

Ahli Parlimen Titiwangsa, Dr. Lo’Lo’ Ghazali, yang hidup segan mati tak mahu, baru-baru ini menuduh adik Perdana Menteri, Nazir Razak, menguasai projek menaik taraf masjid Kampung Baru yang diberi peruntukan sebanyak RM20 juta.

Lo’Lo’ berkata demikian hanya berasaskan pandangan matanya sekali imbas dan berkata, “Tiba-tiba saya lihat menara sudah berbalut, atau mungkin sedang dibaiki?”, lalu dia fikir projek tersebut ditawarkan melalui “direct nego”? Kepala hotak dia..!

Apakah dia fikir Perdana Menteri sebodoh pemimpin-pemimpin PAS yang memberikan projek-projek di Kedah dan Kelantan melalui “direct nego” dan kemudiannya dijadikan ‘bahan kempen’ politik? Perdana Menteri tidak sebodoh Lo’Lo’ yang cepat buruk sangka mengikut telunjuk syaitanirrojimmm…

Sebenarnya, peruntukan RM20 juta untuk projek menaik taraf masjid Kampung Baru disalurkan melalui syarikat pembangunan strategik milik kerajaan, 1Malaysia Development Berhad. Syarikat itulah yang bertanggungjawab membuka tender untuk projek tersebut.

Mungkin Lo’Lo’ tidak tahu hal ini kerana sebok berpolitik dan keluar masuk hospital merawat kanser tahap 4 yang dihidapinya. Tender tersebut sudah lama dibuka dan mungkin IMDB memberikan tender tersebut kepada syarikat yang bekelayakan dan mempunyai prestasi serta piawaian yang mengikut syarat.

Jika diberikan pada Nazir sekalipun, apa salahnya jika syarikat Nazir berkreadibiliti. Takkanlah nak diberikan pada kontraktor-kontraktor PAS yang meng”alibaba”kan projek Kerajaan Negeri Selangor pada “Mommy Foo” (mak tiri Guan Eng) pula? Tak adillah begitu.

Lagi pun, kalau nak diharapkan Lo’Lo’ untuk mengusahakan naik taraf Masjid Kampung Baru, alamatnya sampai Lo’Lo’ mati sekalipun takkan menjadi. Lihat saja betapa teruknya keadaan pusat khidmat Lo’Lo’ di deretan kedai di Kampun Baru, “indons”, tikus dan lipas bermahajalela di kawasan tersebut!

Lo’Lo sepatutnya bersyukurlah sikit bila ada pihak yang membangunkan kawasan Parlimen Titiwangsa. Memfitnah PM dan adiknya, bukanlah satu cara bersyukur! Betulkah Nazir yang mendapat projek tersebut? Cuba periksa di 1MDB, setahu saya, syarikat adik PM tidak ada kena mengena dengan ini cerita…

Sudah-sudahlah Lo’Lo’, jangan menabur fitnah! Bukan senang nak tempis soal jawab kubur kelak. Usahlah menambah dosa, takut tak sempat nak minta maaf pada PM nanti. Jika benar dakwaan Lo’Lo benar, sila laporkan pada SPRM untuk disiasat. Penulis risau sekiranya dakwaan Lo’Lo’ tidak benar, percuma saja dapat dosa. Itu belum lagi di saman Nazir…

Hakikatnya, pemimpin PAS tak kira tua, veteran, pertangahan umur dan muda, sememangnya suka memfitnah. Dah nak mati pun suka menabur fitnah untuk menimbulkan rasa benci rakyat pada Kerajaan BN. Padahal, Kerajaan BN lah yang begitu komited berbakti kepada masyarakat tanpa memikirkan keuntungan sendiri.

Sesungguhnya rakyat sudah jelak dan jijik dengan permainan politik kotor dan fitnah pembangkang terhadap pemimpin BN. Cuma pembangkang saja yang fikir mereka kuat. PRU-13 nanti, tahulah rakyat bagaimana nak ajar juak-juak paksi kejahatan pembangkang ini!






31 Komen to Lo’Lo’ di Kg Baru, dah nak mati pun dok tabur fitnah lagi?

  1. Rindu Damai says:

    Betul. Jangan suka buat finah. Dosa fitnah ni besar, tak teranggung nanti diakhirat.
    Hidup dengan fitnah ni tak selamat. Sudah-sudah le tu. Berubat lah. Sakit kanser
    tu bahaya. Ulama’ mati, orang berharta mati, orang gagah mati. DOKTOR PUN MATI.

    • Razak says:

      Sykt Adik Najib dah mengaku dah dia memang terlibat dgn projek masjid tu. Siapa yang fitnah ni? Saya harap penulis jangan keluar lagi artikel begini, kerana kredibiliti tuan tercemar apabila tuan yg sebenarnya dilihat berbohong dalam hal ini. Teguran demi Parti Keramat UMNO.

  2. tengkudin says:

    nampak sangat dr. lalok ni bangang…dia tak tau ke menara tu under renovation …sekarang masjid tu pesat dalam ubah suai…punya sengkek punya akal dr lalok ni..kubur dah nak panggil dia pun masih terpk nak buat fitnah…tak sedo diri pulak tu…aku tengok pembangunan kg baru tu makin teruk dok bawah dia…nasib baik BN membantu…nak harap dia…takat buat futsal yang tak dapat sambutan ada lah…mangkok pumya dr lalok…

  3. Farid says:

    Laa..bodoh bengap ahli Mykmu…patut lah korang jadi ahli UMNO, architect yg responsible ialah NRY architect. Masuk internet check sendiri. Pengerusi Masjid Kg Baru ialah kalau tak silap aku either Nazim/Nizam. Terpiki lak aku , berapa kerapa mamat ni gi smbahyag berjemaah ka Kg Baru ni….?

    • tenno says:

      Lagi kurang pandai bila tak membaca semua NRY memberikan perkhidmatannya secara percuma dan sukarela dan telahpun menjadi perekabentuk beberapa struktur dan binaan masjid berkenaan sejak 8 tahun dahulu. Mmg silap kerana nazim ialah timb. pengerusi bukan pengerusi. Ahli PR mmg kurang berfikir. Pengerusinya ialah Datuk Idris Shaari. Takkan org buat amal jariah sdr farid nak membantah? Boleh pula tanya berapa kali org tu solat kt masjid? Syurga sdr farid pun belum tentu, jgn la nak megukur iman org lain.

      UMNO belum lagi macam PR, beng hock & ean yong yg buat invoice palsu utk kerja2 yg tidak wujud adakah sdr tidak mahu ikut membantah?

      • shayzet says:

        farid ni memang celaka……orang tu buat kerja percuma buat amal jariah….nak tolong orang islam….kau & geng pakatan rosak tu ada ke buat ni semua…kat kelantan pun lipas takde buat masjid…semua kerajaan BN yang buat…lepastu gunakan masjid tu buat fitnah berpolitik sana sini…dasar tak tahu malu ka ??? memang hampasssss!!!!!!!!

      • dukeofmontecristo says:

        Bro…kalau jumpa mamat ni tepi jalan…ko lempang je mamat ni, bro…

    • khahar Muzafar says:

      Kalau dah bodoh tu, mengaku ajalah, orang pun tak akan mengatakan kamu bodoh, tetapi bila kamu bercakap dan memberi pendapat yang terang-terang menunjukkan KEBODOHAN KAMU, orang akan berkata kamu ni MEMANG BODOH DAN BEBAL

    • sokor says:

      babi si farid nih!!, aku ingat dia nih mati2 dah nak berubah, alih2 kata lak orang yang menderma ( kalau ikut statement tenno.. kalau salah aku minta maaf ) kat sini.. yaroo!!

  4. zam says:

    ha.ha..hish..sampai mcm tue,kubur dah panggil pun nak fitnah lagi..siaplah dlm kubur nanti..

  5. farid says:

    Tenno

    Semenjak bila ahli umno pandai kerja secara percuma ni??? Ko tgk kat cwgm cukup, tak ada ‘lube’ nye, maka tak jalan lah. Kalau ko ambik umno waktu zaman penubuhannya sampai 1970, mungkin.

    @Podachit(..!

    • tenno says:

      Sejak bila pulak PAS ambik percuma jugak? Pernah ko dgr Setiausaha PAS negeri mintak komisen balak Rm500k masuk tabung dari 4 org melayu yg dpt lesen balak? Klau ambik zaman 60’an ‘mungkin’ jugak bersihnya. Jgn ingat ahli PAS ni mcm malaikat.

      Dah ko rasa ko bersih sgt masuk la politik, bertanding dkt cawangan. Bawakan prinsip bersih tu kedlm pemerintahan negeri atau negara. Kritik dari luar memang senang, sbb tu mengelupur ahli DAP ambik kontrak, ambik duit tp kerja tak buat? Bukan diorang nie ker yg selalu teriak bersih dan amanah ke telinga ko dan ko termakan pujuk rayu dorang?

      Walaupun pemikiran ko mengatakan kotor sekalipun caranya org islam bekerja, tetap dorang dibalas setimpal kat akhirat sana tp sebersih2 cara org bukan islam dah tetap tempatnya. Jadi mana satu pilihan ko?

      Tajuk kita di atas berkenaan masjid kg baru, kalau ko tak boleh jwb..boleh saja diamkan thread tu…jgn menyimpang…kata professional?

      • shayzet says:

        si liPas ni mana tahu ambil percuma…..buat ceramah pun mintak sumbangan…lepas tu sibuk kata untuk perjuangan isle !!!!!! bila ceramah dapig taknak pulak mintak sumbangan……..poooodaaahhh……cakap tak serupa bikin…..bukan kah masjid kg baru tu pun ramai orang pas sembahyang kat situ….mcm la orang tak tahu….tapi orang BN takde pulak berpolitik dalam masjid….mcm liPas….berteriak sana sini siap tazkirah la konon….tapi sumbat orang dengan cerita politik….ini berlaku kat hampir semua masjid dan surau la….

    • sokor says:

      orang nak cantikkan rumah Allah Islam, ko nak biseng2 watpa, pahla ko dah banyak sangat ka? PDACHITT!! kat ko balik.. tu semua Allah Islam yang tentukan, tak payah kita buat dosa lagi kerana parit durjana nih… setan yang mengasut manusia untuk sentiasa bertelagah, hinggakan hal2 berkaitan rumah Allah Islam pun dia buleh jadikan isu, Kalau allah kristian ko tu ko tak biseng pulak, kimak..

  6. Gen2Felda says:

    aku sedih dengan penduduk kg.baru nih…kerajaan buat macam2 plan nak bagi mereka maju, tapi suara pembangkang juga yg.majoriti mereka dengar.

    mereka lupa ke pembangkang hanya berjanji bulan dan bintang..kalau gagal mereka nak sape selamatkan mereka?

    • sokor says:

      kalau gagal, cam biasa lah bro.. salah BN aka UMNO..
      aku heran lah cara pemikiran dr. dr. dari pembangkang nih…
      aku dah banyak dapat offer untuk siapkan tesis student2 master dan phd.. aku rasa depa nih dari spesis tuh lah.. buat malas, tau nak dapatkan master or phd senang2 je.. sebabtu lah otak tak berkembang.. yang untung aku jugak, duit dapat, ilmu pun dapat.. Alhamdullillah..
      then bila berdepan dengan masyarakat, merekalah yang tunjuk pandai, padahal yang nampak adalah kebodohan dan kedengkilan tindakan mereka itu sendiri.. huh.. wallahuallam..

  7. HeroTamil says:

    Hahahahaha..paling lawak si LO LO nie mengamuk bila orag kata dia buat fitnah.
    muahahahahaha…
    being seorang “berpendidikan” bila org kata dia fitnah, patutnya keluarkan lah bukti.
    Lalalalalalalala…by default bodoh. nak buat camna.

    • vinn says:

      MELELEH AIR LIUR CUKONG
      nota:
      lihatlh!
      tanah kampong baru disebelah
      klcc
      pasti meroyan para cukong
      dan entah berapa banyak china
      doll
      dah dihantar pada raka tanpa
      rakyat
      untuk luluskan akta kampong
      baru
      walau pun orang kampong baru
      menolak
      akta ini
      ini rompakakn ketuanan melayu
      KELUARGA PM KUASAI MASJID
      KAMPUNG BARU ? – harakah
      daily
      Ahli Parlimen Titiwangsa, Dr Lo’
      Lo’ Mohd Ghazali mendakwa
      jawatankuasa Masjid Kampung
      Baru tidak pernah dibuat
      pemilihan dan hanya dikuasai
      ahli keluarga i Najib Razak dan
      bekas pembantunya.
      Tambahnya lagi, orang Kampung
      Baru sendiri tidak mempunyai
      akses kepada pengurusan masjid
      khususnya dalam aspek
      kewangan.
      Beliau mendedahkan demikian
      sebagai mengulas kenapa projek
      naik taraf Masjid Kampung Baru,
      melibatkan firma arkitek milik
      adik Najib, Nazim Razak.
      Semalam, syarikat tersebut
      mendakwa perkhidmatan
      mereka menyediakan
      rekabentuk untuk projek naik
      taraf Masjid Kampung Baru
      disediakan secara sukarela.
      Penjelasan itu dibuat susulan
      tuntutan sebuah NGO, Solidariti
      Anak Muda Malaysia (SAMM)
      yang menuntut Najib
      menerangkan isu berhubung
      pembabitan firma NRY Architects
      dalam projek naik taraf dengan
      nilai RM20 juta itu.
      Dr. Lo’ Lo’ yang juga AJK PAS
      Pusat sebelum ini pernah
      membangkitkan perkara itu
      dalam persidangan Dewan
      Rakyat lalu, namun menurutnya
      penjelasan berbeza diberi
      kerajaan.
      Katanya, jawapan yang diberikan
      kepadanya menyatakan projek
      tersebut masih dalam
      perbincangan dan belum ada
      sebarang perlantikan dibuat.
      Namun apa yang menghairankan
      katanya, tiba-tiba projek tersebut
      telah dimulakan dan firma
      arkitek adik perdana menteri
      pula terlibat.
      “Tiba-tiba saya lihat menara
      sudah berbalut, atau mungkin
      sedang dibaiki?
      “Saya juga minta supaya projek
      naik taraf bernilai RM20 juta itu
      dibuat secara tawaran tender
      terbuka bukan ‘direct nego’,”
      katanya.
      KAH KAH KAH
      KAH KAH KAH
      KAH KAH KAH
      Woit… TANAH TUDM…KENA
      REMBAT… INI HARTA
      RAKYAT… kah kah kah..
      Kah kah kah… TANAH RRI DI
      SUNGAI BULUH KENA
      REMBAT …. kah kah kah…
      Kah kah kah…. HABIS TANAH
      RAKYAT KENA REMBAT JUAL
      PADI CUKONG …. kah kah kah…
      Kah kah kah…. PATUT LAH
      UTUSAN MELAYU MARAH…
      ORANG MALAYU DAPAT
      KENTUT CHINA KAYA …. kah
      kah kah..
      Woit…INI TANAH KAMPONG
      BARU PULAK… HABIS KENA
      REMBAT…. kah kah kah
      kah kah kah… TOWKAY JUDI
      MANA PULAK YANG AKAN
      DAPAT TANAH INI … kah kah
      kah..
      kah kah kah…PENJARA PUDU
      BAGI PADA VINCENT TAN….
      kah kah kah..
      kah kah kah…BUKIT GENTING
      BAGI PADA LIM GOH TONG…
      kah kah kah…
      kah kah kah…. PATUTLAH
      UTUSAN NAK BUAT
      KUMPULAN SATU MELAYU
      NAK LAWAN SATU
      MALAYSIA…. kah kah kah…

      • vinn says:

        dey tambi baca ini baik2!!yg bt artikel kat atas pun kah kah kah kah.woit org dh siap masuk dlm dewan rakyat lg fitnah lg ke kah kah kah kah kalu bodoh jgn ckp kt org kah kah kah kah kah.knp nazim xsaman dr lo lo kah kah kah kah.dlm dewan pun xblh jawap kah kah kah.bodoh tp buat2 cerdik kah kah kah.

        • al-zarqawi says:

          Info yg didengar adalah adik PM hanya terlibat dalam membuat rekabentuk atau achritecture design secara PERCUMA. So jika percuma eloklah design plan dimulakan kerana tak melibatkan kos pada projek ini. Dari aspek kerja pengubahsuaian yg melibatkan kontraktor pula itu aspek lain yg akan ditenderkan.

  8. pang5 jebat says:

    Apa la bodonya hang nie farid oooiii….
    Lain kali kalu nk tuduh check btoi2 dulu.. jgn main serkap jarang ja, last skali dosa yg dapat..
    sebenarnya adik PM dgn secara sukarela yakni PERCUMA mengofferkan syarikatnya utk mendesign rekabentuk masjid yg baru.. diulangi secara PERCUMA.. ada paham..
    Dah nazir tu timb. pengerusi masjid tu, pastu dia terbuka hati utk buat amal jariah menolong designkan rekabentuknya, takkan tu pun salah.. dosa ka benda tu.. sekarang nie aku nk tanya, sapa yg berdosa.. hang ka, dr lolo ka atau nazir ka yg berdosa.. n sapa yg dapat pahala?????
    tolong jawab sat.. wahai org PAS yg dh memang confirm masuk syurga tu(nik aziz yg kata)…

    kalu mcm nie la mentaliti hangpa, sampai bila2 pun negara nie takkan maju..
    last2 jd macam kelantan.. apa pun takde.. smpai rakyat negeri kelantan terpaksa keluar ke negeri lain p cari kerja..

    aparah punya bodo puak2 pas nie.. aku rasa ada baiknya hang p mengaji balik la.. p tambah dulu ilmu didada baru mai sembang dgn puak2 umno..

    • vinn says:

      hoi mangkok ko hina rakyat kelantan knp?apa dorg bt kt ko hah bodoh mcm babilh lu ni!!dh brp kali ko smpai kt kelantan ni hah?!indeks kemiskinan negara ni serawak plng miskin dikuti trganu bodoh kelantan tmpt ke7 mangkok hayon pe babi lh lu ni.antara 3 negeri pantai timur kelantan plng maju bahlol!lu dtg sini dlu tgk dgn mata bukan lutut hang 2 bodoh!!perempuan kt sini pakai kereta mewah negeri lu ada ke?harap ke cina pakai kereta mewah negeri lu bt kepala butuh lu!!gua susah nk maki org tp lu dh trblh bro!untk pngtahuan lu gua bkn org kelantan tp gua kagum kemajuan kelantan wlpun dh bwh pas!!

      • pang5 jebat says:

        pasal gua nie org kelantan la gua ckp mcm tu.,. lu hanya org luar yg hanya tgk dari luarannya saja.. bodoooo.. bukan setakat kepala lutut gua yg tgk, abis satu badan gua yg rasa.. gua antara budak kelate yg terpaksa keluar cari keja kt luar.. benggong menate babi mu nie..

  9. vinn says:

    buritmok mung!!natang nih aku kenal sngt gn org kelantan dorg xkn hina negeri dia!nate berok mu sex nok gaku ore kelate isap pele lu!!xdok ore kelate perangai pe berok matyeh mcm mu 2.

    • misnadi_hamzah says:

      oic….macam ni rupanya orang kelantan???? ermmm….agaknya kekurangan air bersih…sebab tu jadi mcm ni…..I’M SORRY!!!!!!!

  10. tumpang tanya says:

    Nk tnya kenape rosmah mansur x tutup aurat erk?klau pemimpin kna bg contoh yg baik…

  11. xsokong mana2 says:

    alhamdulillah .. smoga kalian berpuas hati dgn artikel dan komen2 anda di ats.. AL-FATIHAH buat arwah dato lo’lo’. smoga beliau di tempatkan di kalangan org2 beriman. .amin.

    • jaja says:

      Inna lillahi wa inna ilaihi raji’un

      alfatihah. Renong2kan lah SIAPA kita yg SEBENAR. Kurangkan pertuturan untuk mengurangkan dosa. Tapi jangan membisu nanti kena lutu….

  12. Hamba Allah says:

    Al Fatihah kepada Allahyarhamah Dr Lo’Lo’ yg telah pulang ke rahmatullah.. moga Allah tempatkannya di kalangan orang soleh dan solehah..

  13. Hen says:

    Nampak sangat KEJAHILAN orang-orang UMNO nih. Hm… sepatutnya doakan beliau yang telah kembali ke rahmatullah…dan jadikan pengajaran kat kita yang akan lambat laun pergi jugak. daripada ko terus buat post bangang macam ni, baik ko tumpu ibadah ko lagi bagus. sdey tol ak tgk. sama2 la kita doa diri kita & orang2 macam ko ni supaya sentiasa ingat ALLAH dan bertaubat…amin…

    • pok jad says:

      aku setuju tu, sesama islam pun doa mcm tu lagi..kata org tu fitnah la, ape la, walhal, sendiri pun xtahu menahu, cuma tahu mengiyakan apa yg org kata je..
      baru org cakap sikit, dah bersangka buruk dgn org tu..teruk betul la masyarakat kita skang nih..
      ingat2 la mati tu..kita ni time ni je sihat..mana tahu sedetik lepas ni kita pulak ke yg masok alam kubur tu…DIA saja yang Maha tahu..
      cukup2 la kpd sapa2 yang bergelar islam tu..jgn islam pada nama je, tapi asas islam pun xtahu..kiamat dah makin dekat, kalo dajjal turun nanti xtahu la berapa ramai org yang bakal sesat..wallahhualam..

Leave a Reply