Menu Utama

Panasss!!! PAS kata HUDUD tak semestinya dilaksanakan….Jom kita guling2 atas jalan…

Oleh Spy Leman

Memang SOHIH dan terbukti selama ni PAS hanya menggunakan hukum Allah HUDUD sebagai satu alat menarik undi dan sokongan umat Islam didalam negara.

Dan memang ternyata SAH bahawa PAS kini telah berubah 100% menjadi barua kepada kafir harbi DAP apabila puak berserban PAS sanggup mengenepikan HUDUD hanya semata-mata takut kepada Karpal Singh dan Lim Kit Siang yang jelas menolak hukum Islam dilaksanakan di Malaysia.

Spy nak bagitahu kat korang ni baiiii……,ini bukan lagi satu cobaannn…., sekarang ini sudah terjadi betul-betul apa yang diramalkan tentang sifat bermuka-muka ularmak PAS dengan maksud sebenar perjuangan mereka untuk negara Islam serta hukum Islam.

Pendedahan sikap munafik lagi khawwarij ularmak didalam PAS ini bukanlah rekaan dari blogger UMNO ataupun cybertroopers pro kerajaan, ianya dikeluarkan sendiri oleh Timbalan Pesuruhjaya 3 PAS Kelantan iaitu Mohd Amar Nik Abdullah. Untuk pengetahuan semua, dia nilah yang dikatakan bakal ganti Nik Aziz sekiranya orang tua nyanyuk tersebut “dimatikan” oleh Allah swt.

Malah, apa yang lebih mengejutkan Spy, Pesuruhjaya 3 PAS ini mengakui pulak bahawa misi mereka yang sebenarnya hanyalah untuk menjatuhkan BN didalam PRU akan datang. Sebab itulah PAS sanggup buang HUDUD demi memberi keutamaan terhadap misi tersebut. Hah…, tak ke tiga suku namanya tu? Unbelievable!!! Nampaknya tipah tertipu selama ni….   Tak sangka totok PAS kena kencing hidup-hidup selama ni yee…

Nah…., sekarang ini apa yang semua totok PAS nak kata? Takkan nak tuduh UMNO beli Pesuruhjaya 3 PAS Kelantan ni dengan harga 2 juta kot? Ataupun totok semua nak kata itu hanya pandangan peribadi yang munafik dari Mohd Amar Nik Abdullah? Lantak korang lah nak cipta seribu alasan pun baiii…

Yang penting lepas ni, Spy nasihatkan supaya segenap pentaksub parti bulan pakat-pakatlah hempuk serban besar bakul korang tu sambil menyumpahkan seluruh pemimpin PAS kerana telah memaksa korang semua menghirup kencing politik yang paling hancing selama lebih dari 20 tahun.

Patutlah Spy tengok sejak akhir-akhir ni kerap sangat kafir harbi DAP masuk ke masjid dan surau yang dikuasai totok PAS. Rupanya kafir DAP ni bukannya ditarbiyahkan oleh golongan serban PAS tetapi sebaliknya pula yang berlaku.

Patutlah wakil DAP bertazkirah pakai kebaya ketat pendek ala-ala pramugari pun takpa…..,rupanya ada makna semua tuuu. Wayang free baiii….sapa nak tolak kalau dapat tengok muscle yang bulat-bulat dan berketul-ketul macam MP Serdang tu. Sambil tengok wayang free, sambil jugak ditarbiyahkan oleh kafir DAP didalam rumah ibadat sendiri. Patutlah Sultan pun sanggup disanggah oleh munafiqun PAS semua.., benda syiok sapa nak tolak baiiiii…….

Tapi kan….., lihatlah kekuasaan Allah SWT. Allah itu maha besar dan juga maha benar. PAS selama ni asyik mengata dan mengutuk UMNO kononnya menolak Islam dengan alasan tak melaksanakan HUDUD, kini Allah swt “bayar cash” kepada semua pemimpin serta pengikut totok PAS dengan mendedahkan kemunafikan mereka didalam berjanji dan berkata-kata.

Apa lagi yang nak di spinkan oleh pengikut totok PAS selepas ini untuk menghalalkan “pelacuran” mereka? Apa pulak yang bakal dikeluarkan oleh mulut-mulut busuk beruk-beruk berserban yang mengaku ulamak didalam PAS?

Spy tak mau dengar yang lain…, Spy cuma nak dengar fatwa dari wali PAS Pok Nik saja. Boleh lawas berak keras kalau dengar kenyataan dari mulut orang tua nyanyuk tu baiii… Kalau korang tak percaya…, cuba korang dengar suara Pok Nik masa korang sembelit, pasti laju je keluarnya…..macam lalu kat Tol Sunway sambil guna SmartTag je rasanya….Tambah pulak korang dengar suara manja dia kat part “celako…celako…celakoo tu… memang hilang sembelit wa cakap luuu… Keh keh kehhh.

Laporan Spy Leman dari sebelah tempat mandi mayat, Masjid Kubang Gajah, Arau Perlis Indera Kayangan.



« (Previous News)



111 Komen to Panasss!!! PAS kata HUDUD tak semestinya dilaksanakan….Jom kita guling2 atas jalan…

  1. MercurY says:

    *pengsan*

  2. tengkudin says:

    kan aku dah cakap dulu lagi dah..HUDUD ni PAS cuma gula gulakan je…yang tertipu totok PAS dan orang orang kampung yang percaya bulat bulat dengan PASrael ni..sekarang apa dah jadi…??? daripada ayam berkokok kononnya..sehingga la 0.0001% jer dalam islam…tapi semuanya DUSTA!!

    DAPigs la segala galanya buat PAS!! TAKBEER!!!

  3. adamyan says:

    kita dah lama tau dah, hanya balaci totok Pas saja yg masih belum sedar…depa mau keluar dari mulut nik aziz jugak..

    ps‰ada link ka?

  4. Khahar Muzafar says:

    Hina benar orang-orang yang Taksud PAS, bila dihina dan digertak oleh PKR dan DAP, PAS jadi kelam kabut, seolah-olah PKR dan DAP sajalah yang akan menentukan nasib PAS. PAS bukan sahaja hina didengar, dipandang, disebut, dilihat apa lagi nak menyebelahi Parti PAS, malahan PAS boleh berubah serta merta 360 degree bagi memastikan bahawa PAS dapat diterima oleh DAP dan PKR, Kesian! samalah dengan guru mereka Sesumpah hina yang terkenal dan tersohor sebagai Penipu dan Pembohong itu Anwar Ibrahim (Hina benar rasanya sebut namanya). Bagaimana mereka boleh hidup dan berjuang dalam kehinaan! mereka sanggup dihina sebagai bangsa yang tidak bermaruah dan meletakkan agama ditempat yang boleh diinjak-injak oleh Kabir harbi dan mereka yang setaraf dengannya. Kesian, Semoga ALLAH akan memberi petunjuk kepada mereka ini. Wasallam

  5. veterenUMNO says:

    Nk tanya ahli parlimen UMNO yg beragama Islam sokong ke sekiranya Draft hudud dibentang di Parlimen?

    • IslamCountry says:

      Jgn harap la PAS nak bentang. Lu mimpi apa bro?
      Kerajaan memang dari dulu declare bahawa Malaysia belum bersedia untuk Hudud.
      Tidak menyokong bukan bermaksud membantah.
      Nabi tidak menyokong sekiranya menantunya berkahwin lebih dari satu orang tapi tidak bermakna nabi melarang.

      • veterenUMNO says:

        dah lebih 50 tahun memerintah bila lg nak bersedia?

        • madi says:

          kat kalantan UMNO dah sokong…tapi hampeh..sampai sekarang tak buat2 lagi…

        • Gen2FeldaJohor says:

          JAWAB LAH ISU KAT ATAS…PAS TAK MAMPU LAKSANA HUDUD WALAUPUN JIKA TAWAN PUTRAJAYA KELAK !! KALAU SEMUA NAK MINTAK IZIN DAP,,BAIK KORANG RERAMAI MASUK UMNO.

          • leman says:

            bila plak UMNO nak minta izin MCA dan MIC laksanakan hukum dari langit, hukum yang sentiasa relevan sehingga kiamat ni ?

          • al-zarqawi says:

            SAUDARA LEMAN SEBELUM NI UMNOLAH YG MEMBUAT PERLEMBAGAAN ISLAM DALAH AGAMA PERSEKUTUAN,TUN DR MAHATHIR PEMIMPIN PERTAMA YG KATA MALAYSIA ADALAH NEGARA ISLAM, TAK PUN DENGAR ADA MEETING BN NAK BUAT SEMUA DI ATAS.
            TAPI APA YG TERANG PAS MEMANG DAYUS KERANA NAK BUAT APA-APA DASAR ISLAMISASI DI NEGERI YG DIPERINTAH PUN KENA MINTA IZIN DAP.
            LEPAS NI APA NAK BERSETUBUH DENGAN BINI ATAU POLIGAMI PUN KENA MINTAK RESTU KHALIFAH LIM GUAN ENG.

    • leman says:

      PAS sering dituduh sebagai pak turut DAP
      mempermainkan hukum atas kepentingan Politik

      apa kata kita minta pula UMNO sebagai sebuah Parti Melayu Islam
      yang telah memerintah dan mendaulatkan Agama Islam di Malaysia
      yang tidak pernah menjadi pak turut parti komponen lain
      membentangkan Draft Hudud di Parlimen

      hukum memperkasakan hukum tuhan bukan kerja PAS sendirian
      ia mesti dilaksanakan oleh semua lapisan umat Islam
      termasuk UMNO

      apa plak kata mereka

      ==============================================================

      “Kita ada persetujuan untuk peringkat ini kita tidak bincangkan soal hudud. Misi kita yang utama ialah untuk menjatuhkan Barisan Nasional pada pilihan raya.
      “Bagi kita secara personalnya, perjuangan kita adalah untuk menegakkan syiar (Islam), tetapi kita tidak akan memaksakan hasrat ini kepada masyarakat.

      “Bila masyarakat sudah bersedia dengan penjelasan, kefahaman, pada masa itu kita akan laksanakan”.
      =====================================================

      • ini la kerja orang PAS bangsat. Asyik spin menyalahkan orang. Akal tak de ke. Letak kat lutut ye. Apa sahaj isunya, nak menang sajer. Biar pun memang salah dari segi akidah. Pas…oh pas…. pasti Allah akan membalas segala perbuatan korang yang menyimpang dari ajaran agama Islam. Nak tanya korang, Nabi Muhammad s.a.w tidak pernah masuk parti PAS kerana PAS hanya serpihan UMNO . Bolehkah atau beranikah orang PAS cakap Nabi Muhammad s.a.w tak akan masuk syurga. Undi PAS masuk neraka jer.

      • al-zarqawi says:

        hukum memperkasakan hukum tuhan bukan kerja PAS sendirian
        ia mesti dilaksanakan oleh semua lapisan umat Islam
        termasuk UMNO

        MASALAHNYA SAUDARA LEMAN UMAT ISLAM DI MALAYSIA TAK PERNAH BERSATU DIMANA SENTIASA ADA PIHAK YG TAKSUB DAN GEMAR MENJADI KHAWARIJ DLM SEMUA ASPEK POLITIK

        PERNAHKAH PAS MENYOKONG SEBARANG GAGASAN ISLAM YG DIBAWA OLEH ULUL AMRI UMNO DARI ISLAM HADHARI TUN ABDULLAH KE DEKLERASI MALAYSIA NEGARA ISLAM OLEH TUN DR MAHATHIR, SETAHU SAYA MASA MENJADI PEMUDA PAS TIDAK ADA YG DISOKONG MALAH DISARANKAN UNTUK DICARI FAKTA UNTUK MENGAGALKAN SOKONGAN RAKYAT TERHADAP USAHA UMNO MENDEKATI ISLAM DLM PENTADBIRAN. SO NAK MACAM MANA ?

        CUBA UBAH PERSEPSI YG ORANG UMNO NI SAUDARA SEISLAM KAMU YG JUGA SAYANGKAN ISLAM SEPERTI KAMU.BERSATU ITU SAJA JLN YG BAIK UNTUK MENERUSKAN SEGALA USAHA ISLAMISASI MALAYSIA TERMASUK HUDUD UNTUK SEMUA(MUSLIM DAN NON MUSLIM). BILA SUARA UMAT ISLAM ITU SATU KITA AKAN LIHAT KESANNYA KEPADA POLITIK MALAYSIA. BAGI SAYA PEMIMPIN MELAYU MUSLIM YG TERAGUNG ADALAH PEMIMPIN YG DAPAT MENYATUKAN PAS DAN UMNO DLM SATU GAGASAN.

  6. al-zarqawi says:

    VETERAN UMNO (AGEN KHAWARIJ PEWARIS PEMBUNUH NABI)
    Nk tanya ahli parlimen UMNO yg beragama Islam sokong ke sekiranya Draft hudud dibentang di ParlimEN ?

    TUN MAHATHIR DAH JAWAB SOALAN NI :

    PERDANA MENTERI MALAYSIA

    YAB Tuan Haji Nik Abdul Aziz bin Nik Mat
    Menteri Besar Kelantan
    KELANTAN

    Y.A.B. Tuan Haji,

    PENGUATKUASAAN KANUN JENAYAH SYARIAH II 1993
    DI NEGERI KELANTAN

    Rujukan : MB(KN)(S)16/6/(26)
    Bertarikh 8 Jun 1994

    Pihak kerajaan pusat sentiasa berpandukan kepada kebijaksanaan (al-Hikmah) yang telah ditunjukkan oleh baginda Rasulullah SAW. dan juga para sahabat baginda khususnya al-khulafa ar-Rasyidun dalam melaksanakan ajaran Islam lebih-lebih lagi yang berkaitan dengan hukum-hukum jenayah.

    1. Jalan yang diambil oleh Kerajaan Pusat ini adalah juga berpandukan kapada kaedah yang terdapat dalam sistem pemerintahan Islam iaitu “tindakan pemerintahan adalah sentiasa bergantung kapada kepentingan ramai (muslihat umum).” Penguatkuasaan kanun jenayah yang digubal oleh Kerajaan PAS di Kelantan, menurut kajian sehingga setakat ini tidak menampakkan dan tidak menyakinkan pakar-pakar perundangan Islam yang tidak mempunyai sebarang kepentingan politik bahawa ia selari dengan ajaran dan kehendak Islam sebagaimana yang telah diuruskan dengan bijaksana oleh Rasulullah SAW. dan para sahabat.

    2. Sepertimana yang Amat Berhormat sendiri sedia ketahui, KEADILAN adalah ASAS yang paling utama ditekankan oleh agama Islam apabila melaksanakan sesuatu perkara. Penekanan mengenai dengan keadilan adalah sangat terserlah dalam ajaran Islam lebih daripada penekanan yang terdapat dalam ajaran-ajaran yang lain dalam sejarah agama. Baginda Rasulullah SAW. sewaktu mengembangkan agama Islam ialah usaha menghapuskan ketidakadilan yang menjadi sebahagian daripada budaya dizaman itu.

    3. Tidak perlu bagi saya menyatakan disini betapa banyaknya terdapat ayat-ayat Al-Quran yang menegaskan tentang pentingnya keadilan dan lebih banyak bagi ayat-ayat yang mencela sebarang jenis kezaliman. Disamping itu al-Quran juga sentiasa menggesa supaya dielak daripada terjadinya huru-hara dan Allah sendiri sangat tidak gemarkan kapada mereka yang menyebabkan huru-hara berlaku. Kita hanya bertindak balas terhadap sikap permusuhan dan serangan yang dilakukan terhadap kita. Di Malaysia, orang bukan Islam bukan sahaja tidak memusuhi kita tetapi mereka memberi kerjasama bahkan membantu kita dalam urusan-urusan yang bersangkutan dengan kegiatan dan amalan ajaran Islam.

    4. Khusus mengenai undang-undang jenayah PAS di Kelantan, kajian awal menunjukkan dengan jelas bahawa undang-undang itu yang disediakan menerusi perjuangan sebuah parti politik ternyata bukan sahaja menyebabkan ketidakadilan akan berlaku tetapi, sebaliknya ia akan membawa kezaliman. Kebenaran kenyataan ini adalah berdasarkan kapada keterangan berikut:

    (i) Dakwaan bahawa undang-undang ini akan dikuatkuasakan hanya di kalangan orang Islam sahaja dan tidak digunapakai untuk orang bukan Islam akan menyebabkan ketidakadilan dan kezaliman yang ketara berlaku. Memang benar di zaman Nabi Muhammad SAW., orang Yahudi biasa dihukum di bawah undang-undang yang berada di dalam kitab Taurat mereka tetapi kitab Taurat mempunyai hukuman yang tidak berbedza dengan hukum-hukum dalam al Quran.

    Mereka yang berzina umpamanya, akan dihukum rejam sama seperti hukuman terhadap jenayah yang sama bagi orang Islam. Justru itu tidak ada perbedzaan sama ada penjenayah dihukum di bawah undang-undang Islam atau Undang-undang Yahudi di zaman Nabi Muhammad SAW. Tetapi terdapat perbedzaan yang amat ketara di antara hukuman di bawah undang-undang yang ada sekarang dengan hukuman di bawah undang-undang jenayah yang dicadangkan oleh kerajaan PAS di Kelantan. Menghukum orang Islam dengan lebih berat tetapi orang bukan Islam dengan amat ringan untuk jenayah yang sama atau jenayah dilakukan bersama amatlah tidak adil dan merupakan satu kezaliman, sedangkan undang-undang PAS akan menyebabkan ketidakadilan dan kezaliman berlaku, maka undang-undang PAS tidak boleh diterima sebagai undang-undang Islam atau secucuk dengan undang-undang Islam ataupun selaras dengan ajaran Islam. Ia sebenarnya tertentangan dengan agama Islam.

    (ii) Masaalah kesalahan merogol wanita, berdasarkan kapada undang-undang PAS, jika seseorang wanita yang belum kahwin melahirkan anak maka ini adalah bukti ia telah berzina dan akan dihukum mengikut undang-undang PAS, sedangkan apa yang sebenarnya berlaku ialah wanita itu adalah mangsa rogol. Mengikut undang-undang PAS jika ia menuduh perogolnya, tuduhan hanya boleh diterima sah jika terdapat empat orang saksi (yang terdiri daripada orang-orang yang baik, yang tidak melakukan dosa besar) yang menyatakan bahawa telah melihat dengan terang dan jelas bahawa yang dituduh telah merogol wanita berkenaan.

    Seperti kita ketahui, melainkan dalam keadaan perang seperti di Bosnia diwaktu mana orang Serb merogol beramai-ramai wanita Bosnia, tidak mungkin jenayah merogol dilakukan di hadapan saksi-saksi yang terdiri daripada orang-orang yang baik. Jika saksi ini melihat dan mereka tidak menolong wanita berkenaan, mereka boleh dianggap sebagai bersubahat seperti penjenayah-penjenayah Serb bersubahat dengan perogol daripada kaum mereka. Jika ada pun saksi, dan mereka tidak membuat apa-apa untuk menolong mereka tidak boleh dianggap sebagai terdiri daripada orang yang baik, tetapi disebaliknya dianggap sudah bersubahat. Dengan itu tuduhan mangsa rogol akan ditolak dan perogol akan terlepas.

    Keadaan di mana mangsa rogol dihukum salah kerana melahirkan anak di luar nikah dan perogol dilepaskan sebagai tidak bersalah kerana tidak ada saksi adalah sama sekali tidak boleh diterima oleh sesiapa pun sebagai sesuatu yang adil, bahkan ia adalah satu kezaliman yang dahsyat.

    5. Hukum Hudud Islam bertujuan untuk memberi keadilan kapada semua pihak. Ia bukanlah bertujuan untuk melakukan kezaliman. Undang-undang PAS jelas menunjukkan ketidakadilan dan kezaliman yang ketara akan berlaku. Justeru itu undang-undang yang disediakan oleh PAS bukanlah undang-undang yang menepati ajaran Islam. Ia hanyalah undang-undang ciptaan PAS yang bertentangan dengan penekanan oleh agama Islam yang menuntut supaya menghukum secara adil dan menolak sebarang kezaliman. Kerajaan Pusat akan sentiasa berpandu dan menerima ajaran-ajaran dan amalan Islam dari semua aspek tanpa diheret oleh kehendak organasasi politik yang mempunyai kepentingan yang lain daripada Islam dan kepentingannya .

    6. Jika undang-undang PAS yang jelas mengandungi unsur-unsur ketidakadilan dikuatkuasakan dinegara ini, dan jika ia dikatakan itulah Hukum Hudud Islam maka umat Islam dan juga anggota masyarakat bukan Islam akan hilang kepercayaan Islam membawa keadilan untuk penganutnya. Ia juga memberi gambaran yang buruk terhadap agama yang suci ini dan menjejaskan imej orang-orang Islam di kalangan penganut agama-agama yang lain. Ia tetap akan menyebabkan penganut agama lain menjauhkan diri daripada agama Islam dan menyebabkan orang yang berminat memeluk Islam menolaknya.

    7. Kerajaan Pusat tidak berhajat untuk bersubahat dengan PAS bagi melaksanakan ketidakadilan semata-mata untuk kepentingan politik dan sokongan oleh orang yang telah diabui matanya. Kerajaan Malaysia yang sentiasa dan terus mempertahankan ajaran dan nilai-nilai Islam tidak dapat membenarkan Kerajaan Pas menjalankan sesuatu yang bercangah dengan prinsip keadilan dalam Islam, maka Kerajaan Pusat akan mengambil tindakan yang sewajarnya terhadap Kerajaan PAS demi menjaga maruah dan ketinggian martabat Islam dan penganut-penganutnya.

    DR. MAHATHIR BIN MOHAMAD

    15 Julai 1994

    • veterenUMNO says:

      ya al-zarsawi.

      Tuduhan Mahathir yg bodoh tu telah diulas secara pjg lebar dlm majlis penerangan hudud dan qisas di anjurkan Kerajaan Kelantan dan Kerajaan Terengganu ketika PAS memerintah.

      Perempuan yg tidak berkahwin tapi melahirkan anak, dan mengaku dirinya dirogol perlu dtgkan 4 org saksi adil melihat dia dirogol. Sekiranya tak de 4 saksi, maka hukuman hudud pada perogol tak dpt dijalankan. Maka jatuhlah hukum takzir . Maka perempuan tersebut kena dtgkan bukti termasuk bukti sainstifik dirinya dirogol. Sekiranya ada bukti, perogol akan dihukum juga dgn hukum takzir dan perempuan mangsa rogol tidak kena hkum walau pun tiada 4 saksi. 4 saksi hanya utk dijalankan hukuman hdud saja. Jika tidak cukup bukti utk laksana hudud, maka jatuhlah hukuman takzir sahaja.

      Untuk pengetahuan Mahathir yg jahil termasuk penyokongnya hendak jatuhkan hudud teramat-amatlah susah kerana perlu dtgkan bukti yg begitu sukar. Pelik mcm mane boleh dikatakan hukuman hudud ni zalim?

      Mcm mane pula undang-undang ISA yg tidak perlu didatangkan bukti, bukankah lebih zalim?

      • Ultraman says:

        Alo…..hang veteran UMNO ke veteran PAS ? Kalau dah ahli PAS pun pandai bermuka muka,pemimpin apa lagi…..Take beer bro….hah…hah.

      • musa3 says:

        Aku dah kata lama dahh..paling malang bagi orang Melayu sebagai sebuah bangsa ialah kegagalan mereka yang berterusan untuk memahami bahawa Pas ialah sebuah parti politik yang menyakahgunakan ayat quran dan hujah agama untuk mendapatkan kuasa semata-mata. Tidak lebih dan tidak kurang walau setengah kilo pun.dari itu.

        Penyokong yang bodohnya mengalahkan unta padang pasir tetap percayakan Pas. sedangkan Islam bukannya sebuah parti tetapi ialah ajaran agama yang suci lagi menyucikan akhlak berasaskan akhlak para Nabi dan Rasul-Rasul Allah.

        Secara saikolojinya (?) penyokong Pas yang saban hari dikenyangkan oleh ceramah-ceramah ustaz dan ulama mereka dengan perisa emosi kebencian tajaan iblis laknatullah.

        Penyokong ini sebenarnya hanya keliru dengan kopiah serta serban putih dan mereka percaya bahawa golongan itulah manusia yang paling baik, beriman, jujur, serta berhati mulia bagaimana mulianya hati para Nabi dan Rasul. Walhal, sesetangahnya mereka adalah sebenarnya musuh Allah iaitu Iblis berwajah manusia sebagaimana diikrar diakhir zaman . Akhlak mereka kadang-kadang lebih buruk dari manusia biasa yang mereka tuduh jahil dan tidak tahu agama.

        Walaupun mereka tidak berzina atau minun arak, tetapi mereka membohongi rakyat dengan menyalahtafsirkan ayat-ayat Al-Quran yang mereka petik demi kepentingan mereka golongan mereka. Mereka mengubah hukum sesuai dengan kehendak parti mereka. Mereka besarkan isu yang kecil dan kecilkan isu yang besar demi kepentingan mereka dengan berselindung di sebalik kepercayaan orang terhadap rupa dan gaya mereka serta nama parti mereka….Meraka memfitnah dan berbohong terang-terangan dalam ceramah-ceramah yang dihadiri oleh rakyat biasa yang inginkan kebenaran lantas menyokong mereka tetapi secara halus mereka dikelirukan.

        Wallahuaklam

        • veterenUMNO says:

          siapa yg menyeleweng? Berapa ramai ahli dan pemimpin UMNO terlibat rasuah @ politik wang? Berapa ramai ahli dan pemimpin PAS terlibat rasuah @ politik wang?

          • Acai says:

            good question….

            yg menyeleweng dunia duit rasuah ialah UMNO kerana dia ada akses kepada khazanah negara…kalau PAS ada akses tatau lagi diorang akan seleweng atau tak…setakat nie baru ada beberapa juta hasil balak kelantan pun PAS dah seleweng….

            yang menyeleweng dari agama islam ialah pas…sbb umno tak penah jual nama islam untuk org melayu undi…pas yang jual kata nak jual pjaya, nak tutup kilang carlsberg, nak halau semua cina, nak laksanakan hudud, nak tubuh kerajaan islam sebelum subuh esok bila dapat perintah….????penang???selangor???kedah???perak????dah dapat perintah takder pun…

          • amat says:

            ala acai, usahkan balak .. tabung derma pun boleh diseleweng ..

          • PASDAPLaknat says:

            woowhh..
            Veteran PAS AL-Munafik sedang berjuang menegakkan kebathilan..
            tgk tu teknik dia (teknik ajaran Tok Garu Hik Ajisi Al-Munafik) putar belit..dr citer bab hudud trus swing pegi hal rasuah..ini sedap ni nak pancung..weiihh PAS rasuah @ derma jihat @ infak @ konsesi balak tu agak2 blh lepas dr dosa ke? Tok Garu Al Ajisi telah kluarkn list dikecualikan dosa ke? cerdik nyer si lidha biawak ni twist!!

            Pegi jahanam lah PAS Laknatullah!! bermain2 dgn Hudud..itu hukum Allah bukan mainan politik wahai pecacai PAS yg BAHLULL TOLOLL!!

      • matihidupmelayu says:

        VeterenUMNO ni sebenarnya terlalu bahalol lagi bangang. Tun M dah tulis terang lagi nyata tapi hang tak faham. Dia kata perlaksanaan hudud yang tak sama kepada islam dan bukan islam tak adil. kalau nak laksana mesti ambil kira semua rakyat kelantan. Cina kelantan mahu ke? Hudud dan Takzir sama saja, dua dua hukum islam. Kalau boleh laksana diKelantan laksanakanlah segera. Jangan dok tembak lebih. Kapal Tenggelam Sink dok tunggu nak tengok. Rasanya sampai bila pun PAS Kelantan tak akan laksanakan sampai bila2 pun sebab PAS tu bukan Parti Politik Islam tapi Parti Politikan Islam.

        • veterenUMNO says:

          siapa ajar maksud adil mesti sama rata? bodoh…

          kau tgk dlm kes faraidh laki dpt 2 bahagian perempuan dpt 1, adilkah?

          • din says:

            woi, veteranumno.ko ni nampak sangat penipu.pakai nick umno tapi jiwa pas.ko nk kata yang sistem faraidh tu tak adil ke?ko fikir la ckit.kalau kahwin nanti tanggungjawab nak sara anak bini, bagi makan minum,tempat tinggal tu keja sape?keja suami.so memang patut r laki dapat lebih dalam sistem faraidh.kalau dalam Islam tanggungjawab sara keluarga bagi makan minum,tempat tinggal tu keja org perempuan br r perempuan dapat lbh dlm pembahagian harta sebab harta tu boleh bantu jana pendapatan.ko nak cakap pasal hudud tapi benda senang ni pun ko xbleh faham.tu r aku cakap ko ni blajar tinggi2 tapi bodoh bertingkat2.

          • veterenUMNO says:

            faraidh adalah salah 1 hudud Alllah dah tentu adil. Aku hanya bertanya kpd matihidupmelayu adil dlm islam bkn sama rata tp meletakkan Islam pd tempatnya. mcm faraidh laki dpt 2 bahagian perempuan 1 bahagian adil laahh name dia. begitu dlm kes jenayah pencuri Islam kena potong tgn pencuri bkn Islam tak kena potong tgn…adillah tu..terima kasih din sbb dah jawab utk aku..

          • veterenUMNO says:

            din ko patut ckp mahathir bodoh sbb dia kata org islam dan bukan Islam dibezakan dlm kes hudud sebagaimana ko terangkan dlm kes faraidh perempuan dan laki berbeza dlm pembahagian harta

          • matihidupmelayu says:

            PAS, DAP dgn PKR ajar kata adil tu kena sama rata sebab tu bukan bumi dok kerja kuat sokong PAS dan PKR dan melayu yang bodoh pun ada sokong DAP. Belajar lah lebih sikit asal usul DAP,PAS dan Pemimpin PKR baru lah kenal siapa sebenarnya parti yang mempergunakan rakyat dan agama. Jgn lah dok baca Suara keadilan dan Harakah saja.

      • siamang gagap says:

        Sdra, terkejut saya bila membaca ulasan sdra tentang perempuan yang kena rogol tanpa ada 4 saksi. Dahlah nasib dia kena rogol, tak dapat cari saksi maka disuruh pula membuktikan kes mengikut kaedah hukum takzir. Bukti sentifik macammana yang sdra nak syorkan, pemeriksaan dan ka atau gambar video. Zaman moden hari ini orang yang merancang untuk merogol sudah pasti memilih mangsa, tempat, masa yang sesuai untuk bertindak. Jika mereka berkumpulan sekalipun sudah tentu mangsa tadi agak payah untuk berhujah dan membuktikan dia dirogol secara gangbang. Nampaknya undang-undang yang pas gubal bukan sahaja akan mendatangkan lebih mudarat kepada umat islam di malaysia, bahkan akan dilihat zalim kepada umat islam. Lainlah jika undang-undang hudud pas tersebut mendapat kelulusan dan perkenan dari Murshitdul Am bersekutu yakni karpal singh.

        Tak dapat saya bayangkan jika yang mengadu dirogol itu adalah nenek sedara, dah segala bebanan diletak atas nenek sedara.. bila nenek sedara gagal membawa bukti sentifik disebabkan nenek sedara yang sudah putus darah maka pelaku pula terpaksa dibebaskan.tidakkah zalim namanya kaedah hukuman yang disyorkan oleh pas. Itu bukan hukum hudud milik Allah, tetapi hukum hudud politik pas.

        • veterenUMNO says:

          saudara siamang, selama ni kes rogol dlm malaysia ni langsung tiada bukti ke dirinya dirogol? apakah semua perogol terlepas kerana tiada bukti langsung kegiatan rakus mereka? habis tu selama ni mcm mane polis selesaikan kes rogol??

          Sekiranya nenek saudara dirogol sudah tentulah perogol ada meninggalkan bukti, seperti air mani, dna pada mangsa rogol yg ditinggalkan peorgol dan sebagainya. Dan paling penting perogol tu kenal siapakah yg merogol, tak tahulah aku kalao nenek saudara dirogol dr jarak jauh sampai takde bukti langsung nenek saudara dirogol.

        • abu says:

          hujah paling sadis yang pernah aku baca.
          menunjukkan betapa lemah nya tahap daya pemikiran
          saudara
          hahahaaaaaaaaaa

      • Gen2FeldaJohor says:

        POMPUAN TU DAH LAH KENA ROGOL..LEPAS TU DIA KENA HABISKAN MASA DAN DUIT KENA BUKTIKAN DNA DLL,,,DAH LAH JIWA DIA ROSAK FIZIKAL DAN MENTAL..KINI MUNGKIN KENA HUKUM PULA KALAU TAK DAPAT SEDIA BUKTI?

        • veterenUMNO says:

          Bodoh la kau ni. Kenapa nak kata beban pulak utk buktikan dirinya dirogol. Habis selama ni mangsa rogol buat laporan polis, tak pernah pun aku dgr dirinya kena beban dtg kan bukti…..hehehe

          Kes takzir sama saje mcm kes siasatan polis terhadao mangsa rogol sekarang, kau je bodoh piang tak tahu…

        • abu says:

          selama saudara duduk kat Malaysia ni
          kes2 rogol yang saudara dengar
          adakah bukti scientific tu mangsa ke kene buat ?

          bukan Polis dan Doktor ke punye kerja

          kalau dilaksanakan hudud
          tak semestinya kita tinggalkan semua kaedah moden yang baik

          ape lah saudara ni

          • al-zarqawi says:

            CANTIK JAWAPAN SAUDARA INILAH CTH EMAS SIKAP HIPOKRIT PAS. KENAPA MASA ISU ANWAR IBRAHIM KAU ORANG BERUSAHA UNTUK QAZAF?
            SIAP TAK NAK PERCAYA DNA REPORT DAN PAKSA ADA SAKSI ?
            BOLEH SAUDARA TERANGKAN.

    • leman says:

      malang sungguh melihat jawapan Perdana Menteri Malaysia
      yang menganut ajaran Islam

      jawapan beliau seolah2 seorang yang tidak percaya pada agama nya sendiri
      tidak percaya pada keadilan HUKUM HAKAM agama nya sendiri

      contoh2 seperti zina, zalim, ketidakadilan, rejam dan lain2.
      ia hanya dilihat sebagai percubaan mengelak berdiskusi secara ilmuan
      seolah2 jawapan seorang budak yang takut disunatkan
      sedangkan keperitan yang dihadapi dari hukuman HUDUD tersebut ada hikmah yang tersembunyi.

      dan lebih malang lagi, apabila ada segelintir mereka yang menelan bulat2 apa yang beliau katakan.

    • veterenUMNO says:

      Tiada seorang pun drpd hamba-hamba abdi UMNO dpt berhujah ttg kelemahan perlaksanaan hudud. Lg byk mereka berkata2, lebih byk nampak kebebalan mereka terhadap undang2 Islam. Undang2 Islam menitik beratkan ttg bukti utk menjatuhkan hukuman, dan bukti tersebut teramat susah utk dibawa supaya hukuman hudud dpt dijalankan. Kerana hudud lebih kepada MENDIDIK drpd MENGHUKUM

      • al-zarqawi says:

        KEPADA KHAWARIJ YG BODOH BELAKA AKU NAK TANYA SATU SOALAN KEPADA KOMENTAR BEBAL KHAWARIJ2 NI SEPERTI ABU, UMNO VETERAN,LEMAN

        KALAULAH PAS LAKSANAKAN HUDUD VERSI MEREKA BAGAIMANAKAH RASANYA KALAU ISTERI ATAU IBU KHAWARIJ NI DIROGOL ORANG KAFIR ?
        LEPAS TU ORANG KAFIR NI INI TERTAKLUK KEPADA HUKUM SIVIL DAN BUKAN SYARIAH KERANA PAS KATA HUDUD HANYA UNTUK ORANG ISLAM . DIMANAKAH KEADILAN DISINI. ?
        ORANG KAFIR KAT MALAYSIA BUKAN SIKIT TAPI 40 % DARI POPULASI NEGARA. SO MACAM MANA NAK ADIL KALAU ADA DUA SISTEM PERUNDANGAN YG BERBEZA.

  7. al-zarqawi says:

    ADA RALAT KHAWARIJ ADALAH PEMBUNUH KHALIFAH DAN BUKAN NABI. MINTA MAAF.

  8. al-zarqawi says:

    PADA BULAN RAMADHAN TAHUN INI ALLAH TELAH MENGHINA PAS DAN MEMBERI KEMENANGAN MORAL KEPADA UMNO KERANA IA MENUNJUKKAN YG PENDEKATAN ISLAM YG DIBAWA UMNO ADALAH YG TERBAIK BUAT MASA INI.

    AKHIRNYA PAS YG INGIN MEMBAWA HUDUD VERSI MEREKA TERPAKSA MEMAKAN NAJIS SENDIRI APABILA MEMBUAT PENGISYTIHARAAN YG MEREKA TIDAK BOLEH MELAKUKAN HUDUD BUAT MASA INI. WALHAL JEMAAH KHAWARIJ INILAH YG BEGITU FANATIK MEMPERJUANGKAN AGENDA DAN SANGGUP MENANGGUNG DOSA MENENTANG ULUL AMRI DARI PARTI UMNO.

    UNTUK HUDUD DILAKSANAKAN CUMA ADA SATU JALAN IAITU ELEMEN AL JUBURI WALIWATI DLM PAS DIHAPUSKAN SAMA SEKALI DAN UMNO DAN PAS BERGABUNG DLM SATU GAGASAN POLITIK DIMANA SOKONGAN BUKAN MUSLIM TIDAK LAGI DIPERLUKAN MAKA HUDUD UNTUK SEMUA BOLEH DILAKSANAKAN.INILAH DOA DAN IMPIAN SAYA.

    • veterenUMNO says:

      Kalau hudud di Kelantan versi PAS, mana dia hudud versi UMNO nak tgk sat????

      Adakah menangkap org tanpa bukti dan perbicaraan hudud UMNO??

      • Ultraman says:

        Huh….si veteran PAS ni dah merapu dah….

        • Parti Ajaran Sesat says:

          UMNO mana ada nk usulkan hudud..jadi tak timbul isu hudud versi UMNO…jangan nak spin wahai PAS BEBAL!!!!!

          • leman says:

            kenapa UMNO tak usulkan HUDUD
            adakah UMNO tak percaya hukum langit ?

          • veterenUMNO says:

            habis tu UMNO dok kecoh2 hudud PAS tu zalim, cuba dtgkan mcm mane dikatakan hudud itu adil.

          • al-zarqawi says:

            BIASALAH SI BEBAL- BEBAL KHAWARIJ NI TAK FIKIR KEMUNGKINAN JENAYAT YG BERLAKU ANTARA ISLAM DAN BUKAN ISLAM . KALAU DAH ADA 2 VERSI PERUNDANGAN SIVIL DAN SYARIAH YG JAUH BEZANYA MACAM HUDUD ITU NAK BERKESAN KEPADA BUKAN MUSLIM .
            ADAKAH JENAYAH HANYA ORANG ISLAM YG BUAT?
            ADAKAH MUSTAHIL UNTUK BUKAN ISLAM MEMBUNUH, MEROMPAK, MEROGOL ATAU MELIWAT ORANG MUSLIM ?

      • IslamCountry says:

        Sama jer patern nye.
        lepas citer hudud depa kona pi citer ISA.
        Marah tul depa ni dengan UMNO.
        Kalu marah sangat dudukla kat parlimen tu ramai2. Pasal apa yg ramai sangat bangsa asing kat sana? Depa ni sibuk nak jadi champion dikalangan segelintir manusia kat negara nih. lepas tu sibuk nak lawan umno. Umno dan Pas perlu duduk ramai2 kat dalam parlimen tu. Time tu hangpa nak lawan macam lembu takdak masalah. semua umat islam puas hati. La ni Pas nak bersuara pun pakatan sendiri tak bagi. Yang depa sibuk nak lawan umno tu pasal apa. negara ni diperintah oleh BN lah! bukan UMNO. bodoh betul.

      • Musa3 says:

        Aku faham kononnya nak bantai ISA lah tuuu. Bongok pun biar ada noktah aduhai kaki menyamar. Ini bukan hujah baru tapi hujah lapok yang semua dikutip dari ceramah berperisa Iblis. Syok betoi kalau dengar ceramah puak-puak.

        Dengar ceramah lidah Iblis ni bukan nak kena pakai akai atau nak banyak berfikir tak best lah. Gunapakai emosi dan nafsu lagi best betul ke bohong tak penting. Penceramah Pas tak perlu cari fakta asal padai cakap, sorak terlondeh kainlah penyokong. Ini mesti kalau bukan ceramah si Mat Sabu, 201 mesti ceramah N.Ajis kematu atau Anu Wooow gitu-Gitu. .

      • al-zarqawi says:

        KEPADA KHAWARIJ YG BODOH BELAKA AKU NAK TANYA SATU SOALAN KEPADA KOMENTAR BEBAL KHAWARIJ2 NI SEPERTI ABU, UMNO VETERAN,LEMAN

        KALAULAH PAS LAKSANAKAN HUDUD VERSI MEREKA BAGAIMANAKAH RASANYA KALAU ISTERI ATAU IBU KHAWARIJ NI DIROGOL ORANG KAFIR ?
        LEPAS TU ORANG KAFIR NI INI TERTAKLUK KEPADA HUKUM SIVIL DAN BUKAN SYARIAH KERANA PAS KATA HUDUD HANYA UNTUK ORANG ISLAM . DIMANAKAH KEADILAN DISINI. ?
        ORANG KAFIR KAT MALAYSIA BUKAN SIKIT TAPI 40 % DARI POPULASI NEGARA. SO MACAM MANA NAK ADIL KALAU ADA DUA SISTEM PERUNDANGAN YG BERBEZA.

    • abu says:

      PADA BULAN RAMADHAN TAHUN INI ALLAH TELAH MENGHINA PAS DAN MEMBERI KEMENANGAN MORAL KEPADA UMNO
      perghhh…. lebih alim dari ulama.

      PENGISYTIHARAAN YG MEREKA TIDAK BOLEH MELAKUKAN HUDUD BUAT MASA INI
      “Bila masyarakat sudah bersedia dengan penjelasan, kefahaman, pada masa itu kita akan laksanakan”

      DIMANA SOKONGAN BUKAN MUSLIM TIDAK LAGI DIPERLUKAN MAKA HUDUD UNTUK SEMUA BOLEH DILAKSANAKAN.INILAH DOA DAN IMPIAN SAYA
      pe kata minta BN mula kan, nyahkan semua parti atau individu bukan Islam dari BN

      • al-zarqawi says:

        ABU KHAWARIJ BERKATA
        perghhh…. lebih alim dari ulama.
        APASAL KAU FIKIR ORANG YG IKUT FIRMAN DAN HADIS SEMUA DLM PAS SAHAJA KE ? MEMANG SATU PENGHINAAN KEPADA PAS YG MEMANG TELAH BUKA PUASA TEMPOH HARI DENGAN MAKAN NAJIS SENDIRI. KALAU UMNO YG ISTIHAR SEPERTI APA YG PAS BUAT KAU AKAN TERIMA DAN SOKONG UMNO KE ? SUDAHLAH JANGAN HIPOKRIT KEIMANAN KHAWARIJ KAU TAK AKAN BOLEH MENJADIKAN KAU IKHLAS.

        ABU KHAWARIJ BERKATA
        “Bila masyarakat sudah bersedia dengan penjelasan, kefahaman, pada masa itu kita akan laksanakan”

        DAH 16 TAHUN PAS BERJUANG PASAL SYARIAH SAMPAI DAH ADA LAWYER BUKAN ISLAM NAK MASUK PERUNDANGAN ISLAM . HUDUD UNTUK ORANG ISLAM SAHAJA PUN KAFIR HARBI DLM FUCKATAN TOLAK APATAH LAGI HUDUD YG DIPRAKTIKKAN DLM PEMERINTAHAN KHALIFAH.
        ORANG BUKAN ISLAM TAK AKAN TERIMA HUDUD ITU PASAL ELECTION 98 , DAP YG SOKONG NEGARA ISLAM KETIKA ITU DITOLAK MASYARAKAT CINA.

        SEPERTI PHUA CHU KANG BERKATA
        ” USE YOUR BLAINLAH”

        ABU KHAWARIJ BERKATA
        pe kata minta BN mula kan, nyahkan semua parti atau individu bukan Islam dari BN

        SAMPAI BILA ORANG ISLAM NAK KETAGIH SOKONGAN ORANG BUKAN ISLAM BAIK UMNO ATAU PAS . AKU TAK PERNAH CADANGKAN UNTUK MENGHALAU KOMPONEN BUKAN ISLAM DLM POLITIK NEGARA ITU IDEA YG LAHIR DARI MINDA KHAWARIJ KAU SO JANGAN NAK LIBATKAN UMNO DISINI
        CUBA KAU FIKIR KALAU PAS DAN UMNO BERGABUNG ORANG ISLAM AKAN JADI MAJORITI TAK PAYAH LAGI KITA BERKOMPROMI DLM DASAR NEGARA DEMI SOKONGAN MEREKA. TIME TU MCA DAN MIC MESTI IKUT KERANA KEDUDUKAN POLITIK MUSLIM SUDAH KUKUH TAPI BIASALAH KALAU DAH KHAWARIJ MEMANG TAK AKAN REDHA DENGAN JEMAAH LAIN.

  9. bersembang says:

    dahla veteran, duk diam2 je. orang tanye hang jawab jela kenapa. xpayah nak pulang soalan sama. hang jawab dulu. agak2 boleh terima kita telan. xley terima, ludah kt tanah jela. SOALAN : seperti tajuk di atas.

    • abu says:

      “Bila masyarakat sudah bersedia dengan penjelasan, kefahaman, pada masa itu kita akan laksanakan

      • abu says:

        Kita ada persetujuan untuk peringkat ini kita tidak bincangkan soal hudud. Misi kita yang utama ialah untuk menjatuhkan Barisan Nasional pada pilihan raya.
        “Bagi kita secara personalnya, perjuangan kita adalah untuk menegakkan syiar (Islam), tetapi kita tidak akan memaksakan hasrat ini kepada masyarakat.

        “Bila masyarakat sudah bersedia dengan penjelasan, kefahaman, pada masa itu kita akan laksanakan”.

        • MHI says:

          hehe.. ko tak perasan ke statement ni yg buat penyokong PAS mula lari?setakat janji macamtu DAP pon boleh buat.. dah hilang semua ‘sebelum ayam berkokok’

          statement ni jugakla yg membuktikan PAS parti retorik, pendirian jadi bahan cabulan DAP dan PKR saje..

          PAS bukan parti tunggak PR.. ciri2 yg x patut ada pada PAS dlm politik Malaysia sebagai parti alternatif orang Melayu dan pembela Islam

        • al-zarqawi says:

          INILAH JAWAPAN TIPIKAL SEORANG YG ADA KEIMANAN KHAWARIJ,

          ABU KHAWARIJ BERKATA,

          Bagi kita secara personalnya, perjuangan kita adalah untuk menegakkan syiar (Islam), tetapi kita tidak akan memaksakan hasrat ini kepada masyarakat.

          KENAPA SIKAP TOLERAN SEPERTI INI TIDAK PERNAH DITONJOLKAN KEPADA UMNO YG SAMA2 MUSLIM AGAK PELIK YA.
          ANYWAY SAYA CABAR SAUDARA CARI FIRMAN DAN HADIS DLM MENGHALALKAN PERJUANGAN MENJATUHKAN ULUL AMRI YG BERAGAMA ISLAM YG MASIH BERSOLAT. KALAU DAH CLAIM PERJUANGAN KHAWARIJ ANDA ADALAH MENEGAKKAN SYARIAT ISLAM MESTI ADA FRMAN DAN HADIS KAN SAYA TUNGGU.

  10. Acai says:

    veteran pas….apa kat kome mp pas usulkan kat parlimen…pasal umno nak sokong atau tak berserah pada ALLAH….kami yakin…dalam keadaan sperti sekrang….kalau PAS mahu bersatu dengan UMNO, umno pasti mahu sokong draft hudud yg dibentang oleh PAS…dulu lain…sekrang najib PM bukan che det…che det dulu tolak sbb masa tue kerajaan umno bn kuat…che det manusia biasa yg lakukan pertimbangan demi rakyat mengikut pemikiran dia….setakat yg saya tahu dia manusia biasa bukan maksum macam nik aziz….

    umno sekrang dihimpity oleh mca gerakan mic…sesuatu yg x penah jadi masa mahathir…UMNO perlukan PAS untuk terus membela dan mendaulatkan ISLAM…perkara ini matematik mudah pun boleh tahu…kalau tak tahu lawat web kickdefella siap ada carta pai lagi..kalau kickdefella balaci umno baca kenyaataan zaid ibrahim..xmungkin katanya dengan kedudukan MP PAS yang seberapa ramai…jadik…jgn nk twist sini sana…UMNO perlukan PAS..PAS perlukan UMNO untuk laksanakan hudud…..PAS gunakan kesempatan ini bentangkan draft hudud kat parlimen…pastu nik aziz boleh g gegar najib kat pjaya….apa salahnya nik aziz g jumpa najib demi ISLAM, ALLAH DAN RASUL…..ke ayat dia nak guna najib tak datang jumpa saya…..tpm takmo datang jumpa saya pakai org tgh..ke nik aziz nak tunggu Malaikat Maut datang jumpa dia baru dia nak satukan melayu untuk laksanakan hudud????

    pesana buat veteran pas…kalau nak pakai fakta dangkal kat sini minta maaf….kalau kat cari atau harakah bolehlah ramai bahlul pas kat sana….

  11. Acai says:

    tapi veteran PAS…kau dan aku sama sahaja…kita org biasa…..ko bukan nik aziz……dan ko bukan salas seorang dari MP PAS yang takder telor padahal berkokok 30 tahun perjuangkan negara islam langkah mayat dap dan hudud karpal suingh…….jadi…apa kata ko bagi tindakan bukan mengarut kalau…kalau…kalau…..kalau nik aziz liwat anwar baru nik aziz sokong anwar jadi pm….KALAU….!!

    • abu says:

      ko punya “KALAU” tu kan
      agak2 lah sikit
      TGNA tu orang tua, alim ulama, pemimpin negeri

      kalau tak suka pun respek lah sikit
      jangan dihina

      • mahathir tue tak tua ker????poodaaahhh setakat nik aziz nak dihormati…ckp merapu…kalau ulama jadi contoh…bukan main ckp….syariat hakikat 2-2 kena seiring…nik aziz bodoh dan telah sesat ikut syaitan….

        oh yer…btw…ada org taksub kata sapa pijak gambar nik aziz lumpuh…sorry bro..aku dah try…alhamdulillah….aku sehat jer…aku buat atas nama ALLAH kalau benarlah dia ulama….tapi dia bangsat jer…

        • abu says:

          Tun Mahathir tu mmg dah tua,
          ada ke aku suruh ko maki hamun Tun Mahathir
          ——————————–
          ermm…sampai pijak gambar tu, perghh…dasyat gila
          ikut suka hati ko lah bro nak buat ape pun

          • orang PAS memang bodoh. Dulu dinistanya Tun M tengok blue dengan cucunya. Tak tau la bila depa ni nak dapat hidayah Allah. Asyik seronok mengata jer. Tak pernah nampak akan kesilapan sendiri. Asyik nampak kesilapan orang jerr. Ye lah, calon calon ke neraka lah katakan.

      • PASDAPLaknat says:

        ecece..pecacai PAS nih..
        kalu pemimpicn taik minyak diorang mahu puja disanjung..
        kalu org lain mahu di fitnah di hina sesuka hati sedap nafsu..
        Mufti Perak dicaci sedahsyat2..di label ‘anjing’, dituduh talibarut..Astghfirullah..
        Pemimpin UMNO pulak xpyh ckplah..dr A-Z semuanya xbetul..

        So..lu pkir la weehh..Tok Guru Al Ajisi ko tu fitnah akhir zaman buat umt Islam Malaysia ni!!

  12. Acai says:

    veteran PAS…..saya bukan org politik…nak kata ahli UMNO ya…tapi saya dah banyak kali minta dibuang dari UMNO….yg pasti saya ISLAM…saya sokong hudud, Islam bersatu, asal pasal islam je saya sokong…..termasuk saya tidak undi bn kawasan saya india..sbb saya hanya akan pangkah oraang islam walaupun dia PAS….jadi..ketepikan parti, saudara, orang dsb…islam adalah keutamaan kita……..

    ini adalah masa terbaik PAS dan UMNO bersatu demi Islam…tapi baru nak bincang macamana jenis kerjasama yg boleh mendaulatkan islam nik aziz dah marah dan larang semua pemimpin PAS dari berbincang…baru bincang….itupun baru 1% perbincangan nik aziz dah jadi devil…..jadi macamana agaknya kita nak tgk satu2 peluang sekali 1000 tahun laksanakan hudud di malaysia berkecai mcmtue jer kerana nik aziz????

    • veterenUMNO says:

      oo bila kuat pi tendang kawan, bila lemah baru ajak berkawan…podahhhh

      • Acai says:

        bagus…pakai la ayat poodah tue kat ALLAH bila ALLAH tanya…apa yg kamu lakukan untuk menegakkan agama ALLAH….jawab laa..bodohkan lah ALLAH tue dengan jawapan dan salahkan semua pada UMNO kalau mampu…..pastu jgn lupa ckp pada ALLAH…pooooddaaah…hari tue tak lama pun…kan dah veteran…..

      • Acai says:

        ok laa…..jom pi solat jumaat…g awal2……semua warga mykmu…g solat….masa khuutbah…renung diri kita…apa yg kita dah lakukan untuk agama ALLAH..bagi pegawai kerajaan yg suka amik rasuah, kroni, ponteng kerja……berazamlah kita semua untuk berubah demi agama ALLAH…dan doakan pemimpin PAS UMNO bersatu demi ALLAH bukan demi poodah kuat tendang kawan, lemah ajak berkawan…kalau nak ungkit smpai esok tak abih…..

        jom solat dan jom renung diri kita….

        ps: dont ask what your islam and country do for u….ask what have you do for islam and your country…askum

    • abu says:

      cuba flash back sejarah politik
      UMNO-PAS, sape yang selalu jadi mangsa ?

  13. Acai says:

    saya dan ramai lagi menggunakan platform MYKMU untuk ISLAM…kerana ia konsisten tidak tunduk kepada tun lah sebelum ini….

    saudaraku, ingatlah ALLAH masih sayang kita dan malaysia bebas dari bencana alam…tapi kalau semua hukum ALLAH telah dipermainkan, masjid dan surau di duniakan, nama nabi dimainkan, ALLAH dituduh mencarut sbb tu manusia boleh mencarut dsb nya….berjagalah….kerana mungkin ALLAH akan hantar bencana alam untuk malaysia….

    semalan saya terima naskah buku poket bertajuk…ALLAH PILIHAN KU….ISA AL MASIH…. bila tgk kandungan dalam bahasa melayu itu…baru tahu dakwah kristian…suruh masuk agama kristian….penulis dia bekas pengerusi yayasan islam kalimantan yg dah tukar agama….sbb tue indonesia bnyak bencana alam…mana tahu kalau ada org mcm PAS buat main hukum ALLAH…tiba2 banjaran titiwangsa bertukar jadi gunung berapi…main2 lah dengan ALLAH….

  14. mnorkembalak says:

    Apa agak nya kepada pentaksub2 PAS bila mendengar berita ni, tapi puak2 ni bagaikan dah minum air jampi dari toktok guru PAS kita sampai kan lah berita benar lagi sahih mereka tetap kata itu fitnah, fitnah belako.
    puak2 ni kalau boleh di uli dan di gentel, ramai2 kita buat umpan pi memancing. Atau pon tangkap sekor2 buat umapan taut.

  15. Kamal_Azlan says:

    (ii) Masaalah kesalahan merogol wanita, berdasarkan kapada undang-undang PAS, jika seseorang wanita yang belum kahwin melahirkan anak maka ini adalah bukti ia telah berzina dan akan dihukum mengikut undang-undang PAS, sedangkan apa yang sebenarnya berlaku ialah wanita itu adalah mangsa rogol. Mengikut undang-undang PAS jika ia menuduh perogolnya, tuduhan hanya boleh diterima sah jika terdapat empat orang saksi (yang terdiri daripada orang-orang yang baik, yang tidak melakukan dosa besar) yang menyatakan bahawa telah melihat dengan terang dan jelas bahawa yang dituduh telah merogol wanita berkenaan.

    Seperti kita ketahui, melainkan dalam keadaan perang seperti di Bosnia diwaktu mana orang Serb merogol beramai-ramai wanita Bosnia, tidak mungkin jenayah merogol dilakukan di hadapan saksi-saksi yang terdiri daripada orang-orang yang baik. Jika saksi ini melihat dan mereka tidak menolong wanita berkenaan, mereka boleh dianggap sebagai bersubahat seperti penjenayah-penjenayah Serb bersubahat dengan perogol daripada kaum mereka. Jika ada pun saksi, dan mereka tidak membuat apa-apa untuk menolong mereka tidak boleh dianggap sebagai terdiri daripada orang yang baik, tetapi disebaliknya dianggap sudah bersubahat. Dengan itu tuduhan mangsa rogol akan ditolak dan perogol akan terlepas.

    Keadaan di mana mangsa rogol dihukum salah kerana melahirkan anak di luar nikah dan perogol dilepaskan sebagai tidak bersalah kerana tidak ada saksi adalah sama sekali tidak boleh diterima oleh sesiapa pun sebagai sesuatu yang adil, bahkan ia adalah satu kezaliman yang dahsyat.

    PEMIMPIN PAS NI MACAM KATAK DI BAWAH TEMPURUNG. TAK LIHAT KEADAAN DENGAN LEBIH MELUAS KERANA TAK PERNAH PUN KE LUAR NEGARA DAN LIHAT MASALAH DAN KEADAAN NEGARA ORANG LAIN.

    PERNAHKAH MEREKA KE BOSNIA SEWAKTU IANYA BERGOLAK ATAU PALESTIN UNTUK MELIHAT MASALAH YANG DIHADAPI OLEH UMAT ISLAM DI SANA?

    • veterenUMNO says:

      Kau bukan lg katak bawah tempurung, tp boleh dikatakan kau ni katak dibawah tanah dah, langsung tak tahu apa2.

      Bila PAS buat seminar hudud kau x dtg, lepas tu tunjukkan kebebalan kau yg teramat sgt.

      Hukuman hudud tidak boleh dijalankan ketika huru-hara peperangan seperti di Bosnia.

      Hukuman hudud tidak boleh dijalankan kpd mangsa rogol. Rasanya tidaklah terlalu sukar mangsa rogol nak dtgkan bukti dirinya dirogol. Seperti ujian air mani dan DNA terhadap mangsa rogol boleh dijalankan. Sedangkan azizan yg mengaku dirinya dirogol oleh anwar dah bertahun2 pun polis boleh dtgkan bukti, hehe

      • PASDAPLaknat says:

        VeteranPAS Sesat..

        Ko ni lagi magkuk..ko tu biawak dalam longkang..

        Pemimpin sesat ko bincang hal Hudud bukan untuk tegakkan Islam..tp sbg slh satu nk rebut kuasa politik rakus!!

        Draf negara Islam yng Tok Garu sorg lagi buat tu tergesa-gesa nak mampus!!
        Nah..sekarang parti sesat ko dang pegang 4 negeri..mana dia usaha untuk menuju ke Hudud? Knape terhegeh2 mcm nk buat Hudud esok hari klu menang mlm ini semasa parti sesat ko belum menang..
        Sekrang berdolak dalih..
        Tun Mahathir jawab surat itu dengan jelas..beliau tidak sama sekali menolak hukum Allah tetapi menolak Hukum Hudud Main Politik Versi 1.25V PAS!!

        Ko ingt Hukum Allah SWT ini ditafsir secara zahir ikut kepala hotak tok guru2 kmunafik ko? kemudian esok pagi bangun blh ubah2 pulak ikut selera..pegi mampos lah..PAS Laknat!!

    • abu says:

      PAS ckap HUDUD Islam bukan undang2 PAS
      adakah saudara curiga dngan undang2 Islam ?

      • al-zarqawi says:

        The Dhimmi

        Dhimmi are those citizens of the Khilafah that hold different beliefs and values to the ideology of the state i.e. Islam. The word dhimmi is derived from the Arabic word dhimmah, which means pledge or covenant (‘ahd).10

        The state makes a pledge to treat the dhimmi in accordance with the specific terms of the peace treaty made with them (if applicable) and not to interfere in their beliefs, worships and those actions that contradict Islam but were permitted to the dhimmi by the Messenger of Allah (saw) such as drinking alcohol. In all other areas they are viewed and treated in the same way as Muslims unless belief in Islam is a condition for the action.

        SO MACAM MANA NAK KATA DLM KONSEP ISLAM ATAU NEGARA ISLAM HUDUD HANYA UNTUK ORANG ISLAM SAHAJA SEPERTI APA YG PAS KATA ? ORANG BUKAN ISLAM SEPATUTNYA TERTAKLUK KEPADA UNDANG ISLAM JUGAK BUKAN UNDANG SIVIL UNLESS MCM PERKARA SEPERTI BERZINA SESAMA KAFIR ATAU MINUM ARAK.

  16. raplahjingaa says:

    veteren UMNO konon…..hehe…dah lah oiii…lebai tua kutuk tu pun tak berani nak laksanakan hudud…malah nak sebut pun dia dah tak berani…..hang dok mimpi apa lagi ??…..munafik !!

  17. veterenUMNO says:

    Sepatutnya sebagai org Islam yg mengucap 2 kalimah syahadah, wajiblah yakin terhadap hukuman dan undang2 dr langit Allah turunkan. Sekiranya ada kesukaran dan kelemahan sama2 mencari jalan bagaimana hendak menyelesaikannya, bkn mencari jln dan menggagalkannya.

    Adakah penjilat2 UMNO dlm MyKMUt yakin terhadap keadilan hukuman dr langit??

  18. HAMpas says:

    nickname ViterenUMNo diatas ni diatas mmg balaci cina…kesian dan amat malang pada datuk nenek jika masih hidup dapat tahu yang dia sekarang ni jadi balaci cina dan pengkianat islam… aku harap ko insaf jangan terikut-ikut al-juburi dan wali selipar jepun tu…

  19. koboy says:

    PAS pakat dgn DAP PKR hanya utk jatuhkan kerajaan…then lepas tu apa?..nampak sgt ni pakatan yg pura2 pakat…@ pakatan munafik….

  20. kingnek says:

    Maaf ya saudara bernama veteranUMNO, kamu sudah kantoi, PAS sudah kantoi, toksa berdolak dalik lagi, insaflah, keluar ramai2 dari puak khawarij, masuk UMNO

    Lepas masuk UMNO, korang cuba lah mintak hudud, aku sokong hudud,mungkin terjadi juga. kalau nak bersama DAPigs, jangan harap lah! Zaid Ibrahim pun dah marah Nik Aziz hari tu, kata “NO HUDUD”, jadi Nik Aziz yang tahu PAS nombor 3 dalam PR, jadi dia pun terpaksa lah akur

    ALLAHUAKBAR! Bersatulah UMNO dan PAS!

    • PRO KINGNEK says:

      INI VETERAN UMNO REAL CAKAP

      tak salah kita menyokong pas…
      dan tak salah juga sekali sekala
      berfikit sekejap diluar kotak pas

      AKU BERFIKIR DALAM ‘PAS’ KIRA2 18 TAHUN (TAK TEPAT LA)
      AKU BERTUKAR SELERA KERANA SATU JE..(LILLAHITAALA DEMI ALLAH)
      AKU TERNAMPAK MATA YANG BERKACA…SEINGAT AKU TIDAK BERLINANG TAPI BERKACA..

      SEORANG MAKCIK TUA.. TERDETIK DIHATI APAKAH SELAMA NI AKU BUTA..
      “..HABIHLA KITA.., TUNxxx xxxxxx **L*** ” ….Ini lah ayat dia melekat dtelinga..
      yg xx ** tu aku tak sanggup nak taip..

  21. IslamCountry says:

    Yang memerintah sekarang bukan umno bro. tapi BN. kalau nak suruh umno jadi peneraju mai lah masuk umno ramai2. mana menteri yg takbleh pakai ramai2 la kita jatuhkan. kalau umno tu berkuasa… ramai2 la sokong utk tinggalkan mca dan mic. kalau taknak masuk umno PAS kena lah pastikan parlimen tu depa yg champion. asik DAP ngan Keadilan je yg champion. lepas tu nak merungut ngan umno plak. setakat nak champion kat masjid je jadi macam singapore lah macam tu. takpayah nak citer bab hudud la bab syariah pun macam syok sendiri je.

  22. veterenUMNO says:

    Jgn nak perbodohkan rakyat seperti pemimpin UMNO bodohkan rakyat.
    Pada pilihan raya Mac 2008, daripada 140 kerusi yang dipertahan BN, 79 daripada kerusi itu adalah kerusi UMNO, Sehinggakan nak haramkan judi bola sepak pun dibuat dalam mesyuarat tertinggi UMNO tanpa minta pandangan MCA dan MIC

    • IslamCountry says:

      Penggubalan undang-undang berlaku di parlimen, bukan dalam kabinet. Non-muslim di dewan rakyat ada 40% sekarang ini.

    • PASDAPLaknat says:

      haah..veteranPAS pecacai..

      ko dah sahkan bahawa UMNO lah pembela Islam dan berani bertindak untuk Agama walaupun dalam tersepit..

      So what? PAS..jd pak turut DAP? bila DAP ckp judi xblh bru tok lebai ajis n lebai hadi tu terhegeh2 hentem UMNO tk haramkan judi bola? Selangor tu Darul Judi, Arak GRO ape citer ekk???..Nik Ajisi xnk kluarkn fatwa terbaru ke? halal ke haram??

  23. manbelon says:

    Apakah sumbangan A kepada Islam selama ini dan apakah pula sumbangan B?
    Yang mana lebih menyumbang, A atau B?
    Kalau setakat cakap sahaja tak jadi, buktikan!

  24. padanlaaa says:

    hahahahaha HAMPASSSSSSSSSSSSSSSSS hahahahahahah otak UDANG hahahahahah

  25. yeoptapa says:

    SEJAK AZALI LAGI PEMIMPIN PAS TOTOK LEBAI NI MEMPERALATKAN AGAMA ISLAM TERMASUKLAH HUKUM HUDUD. PEMIMPIN PAS MENIMBULKAN ISU INI HANYA UNTUK MENIPU PENGUNDI SUPAYA MEREKA MENANG DALAM PILIHANRAYA, BILA MENANG MASYUKLAH ELAUN WAKIL RAKYAT. PAS BUKAN ADA CITA2 NAK PERINTAH MALAYSIA PUN SBB MEREKA SENDIRI TAHU PARTI MEREKA TAK KUAT MALAM TIADA KEMAMPUAN LANGSUNG. . YANG LAYAK HANYA MELEPASKAN TENGKOK PEMIMPIN PAS SAJA DENGAN MENIPU RAKYAT SERTA TOTOK BAII YANG BODOH.

    P/S: YANG JELAS SEKARANG TERBUKTI BAHAWA PEMIMPIN PARTI PAS MEMANG MUNAFIQ DAN TELAH MEMPERALATKAN AGAMA ISLAM DI NEGARA INI SEMATA2 HANYA NAK MENANG UNDI PILIHANRAYA SEJAK DULU LAGI….. KERAJAAN NAK BUAT HUDUD ATAU TIDAK, ITU BUKAN SOALNYA. YANG TERBUKTI SEKARANG, PAS TELAH MENIPU SELURUH WARGANEGARA BERAGAMA ISLAM DI MALAYSIA. JADI TERIMALAH NANTI LAKNAT DARI ALLAH SWT KEPADA PEMIMPIN DAN PENTAKSUB PAS BILA SAMPAI MASANYA.. SEPERTI ALLAH MELAKNAT SDAI SAMPAI MATI HIDUPNYA TAK TENTERAM.. AMIN

  26. PASDAPLaknat says:

    PAS HAMPAAASSSSSSSSS….
    Sebut betull2..PAS..PARTI AJARAN SESAT se-Malaysia..HAMPASSSSSS (Ahli Jawatankuasa Munafik Sedunia)

  27. Musa3 says:

    Izinkan aku bawa ke satu sudut lain pulak dalam menyatakan kerosakan dan kejahatan Pas terhadap agama islam. ( Dipetik untuk pengetahuan dan pengajaran kepada orang Islam yang tidak taksub kepada Pas.)

    MEMPERMAINKAN HUKUM ALLAH DAN MENYELEWENGKAN FAKTA/REALITI

    Hukum PAS ialah haram dan kafir untuk orang dan HARUS sahaja apabila menguntungkan PAS. Bukti yang jelas ialah mengenai memerintah negara secara kongsi kuasa. Amalan politik secara kongsi kuasa antara orang Islam dengan bukan Islam di Malaysia ini telah bermula sejak sebelum merdeka iaitu pada tahun 1955. Ia pula bersesuaian dengan contoh Nabi Muhammad s.a.w mengikat janji dalam pemerintahan Madinah tahun 622 Masehi yang lalu.

    Namun PAS pernah mengkafirkan orang Islam UMNO yang berbuat demikian. Pada bulan Ogos 1963 Dewan Ulamak PAS Kelantan telah membuat keputusan “Orang Islam yang berkongsi dengan orang kafir memerintah negara menjadi kafir atau haram”. (Lihat kertas putih kerajaan Malaysia 8 November 1984).

    Apabila PAS terlibat sama maka hukumnya menjadi HARUS (1973 – Kerajaan campuran di Kelantan; 1974-1977 bersama dalam kerajaan BN seluruh negara).

    Ayat-ayat Al-Quran juga sanggup diselewengkan maksudnya. Satu daripada bukti yang masih tersimpan dalam rakaman kaset ucapan Hj Abd Hadi di Bukit Kulim, Marang pada 24 September 1980. Beliau menyalahtafsirkan maksud ayat 251 surah al-Baqarah “Walaula daf’ullahin nasa ba’dhahum biba’dhil lafasadatil ardh” yang diberikan makna “Dan jikalau Allah tidak menjadikan manusia itu bergaduh, manusia itu berkelahi, manusia itu berperang di antara satu sama lain nescaya rosaklah muka bumi ini. Patutnya bila manusia itu bersatu molek, berpakat belaka, dak kelahi dak berbalah maka jadi molek muka bumi. Tapi Allah Taala kata dalam al-Quran kalu Allah Taala tak jadikan manusia ini bergaduh nescaya muka bumi akan rosak”. Sedang sebenarnya ayat itu ialah ayat cerita Nabi Daud yang berjaya membunuh Jalut dan diberikan kuasa memerintah negeri yang dulunya diperintah oleh Jalut itu. Kesalahan pertama ayat penuh 251 surah al-Baqarah ini tidak dibaca semua dari awal hingga akhir, sebaliknya dibaca tengahnya sahaja. Yang kedua tafsirannya boleh difahami sebagai “Tuhan mahu kita bergaduh” telah bertukar maksud asal daripada ayat cerita menjadi ayat hukum waliazu billah.

    Amanat Hadi menuduh UMNO/BN mengekalkan perlembagaan penjajah sedangkan sebenarnya perlembagaan negara tidak pernah dikekalkan oleh UMNO dan BN kerana ia sentiasa dipinda. Sehingga tahun 1995 sebanyak 39 pindaan telah dibuat. Kerajaan PAS Kelantan sahaja melalui Dewan Undangan Negerinya telah sebulat suara meluluskan usul mempertahankan perlembagaan tubuh negeri Kelantan (Berita Harian 12 April 1993). Kerajaan PAS Terengganu pun nampaknya tidak berusaha hendak meminda perlembagaan tubuh negeri. Warta Darul Iman ke-15 pada 8 Januari 2001 melaporkan pengakuan YB Hj Harun Taib bahawa pelaksanaan Islam di Terengganu sudah berjalan walaupun belum meminda perlembagaan. Kalau sebenarnya hukum haram/kafir kerana mempertahankan perlembagaan, mengapa urusan meminda perlembagaan negeri Terengganu ini tidak diutamakan? Sanggupkah PAS menjadi kafir kerana kecuaian itu?

    Perlembagaan tubuh PAS sendiri juga berikrar mematuhi perlembagaan negara. Lihat fasal 6 ceraian 11 mencatatkan: “Segala tindakan PAS tidak terkeluar daripada batas-batas perlembagaan dan undang-undang negara”. Mengapakah pimpinan PAS tidak menjelaskan kepada umum bahawa PAS juga tunduk kepada perlembagaan negara? Semua calon PAS dalam pilihanraya tidak membantah bayaran wang pertaruhan dan lain-lain syarat yang dikenakan dalam penamaan calon dalam setiap pilihanraya itu berlaku. Begitu juga segala faedah daripada hasil peruntukan perlembagaan negara ditelannya belaka. Mereka bak kata peribahasa “Cakap tak serupa tulis, tak serupa bikin” ataupun pakai hukum “Waharamun kalau makan seorang, wahalalun kalau bagi dua”. Rela berpura-pura dengan hukum Allah.

    Amanat Hadi juga mencipta hukum menjadi kafir mengatakan politik suku agama suku. Amalan dalam sistem pemerintahan dan juga perlembagaan Malaysia tidak pernah memisahkan agama dengan politik. Kedua-dua berjalan serentak dan seiring. Selepas merdeka kerajaan sendiri yang menjalankan usaha dalam segala bidang pembangunan negara dan agama. Perlembagaan negara dengan jelas menyebut raja-raja Melayu selain daripada menjadi ketua agama (Perkara 3); baginda juga menjadi ketua negara/negeri atau kepala utama negara (Perkara 32). Ini membuktikan bahawa agama dan politik di bawah seorang ketua yang sama.

    Konsep pemisahan agama dengan politik juga telah diberikan dalam buku ISLAM & POLITIK kajian ilmiah Dewan Ulamak PAS Pusat keluaran September 1980. Bacalah muka 19 & 23 jelas membawa konsep pisah agama dari politik ialah ketua berlainan orang. Selain daripada itu perlembagaan negara perkara 11(4) mengadakan peruntukan melarang menyebar akidah agama lain di kalangan umat Islam. Perkara 12 (2) pula memperuntukkan bahawa wang negara boleh digunakan untuk kemajuan agama Islam tetapi tidak untuk agama lain.

    Pembohongan terhadap realiti yang jelas mengelirukan ialah mengenai perjuangan menegak negara Islam. Mingguan Malaysia 13 Ogos 2000 menyiarkan temuramah YAB Hj Abd Hadi Awang. Beliau mendakwa kononnya PAS tidak akan bertolak ansur dalam perjuangan menegakkan negara Islam. Apa yang sudah berlaku pada realitinya ialah DAP menolak pembentukan negara Islam, tetapi YAB Datuk Nik Abd Aziz Nik Mat menerimanya dengan segala kesyukuran. (Lihat Utusan Malaysia 22 April 1999 dan Berita Harian 15 Mei 1999).

    Lebih jelas lagi permainan politik PAS menipu ahli dan penyokong-penyokongnya sendiri ialah kempen hendak “Menegakkan Negara Islam” seperti yang dijaja pimpinan mereka sebenarnya tidak pernah ada dalam perlembagaan tubuh PAS semenjak dahulu lagi.

    Mursyidul Am PAS, YAB Datuk Hj Nik Abd Aziz Nik Mat juga pernah memberikan hukum syahid melawan UMNO. Mengikut catatan dalam buku Parti Islam antara Realiti dan Fantasi oleh Omar Khalid edaran pertama terdapat jelas pada muka 26 berbunyi begini:

    “Saya telah mendengar sendiri daripada mulut Ustaz Nik Ab Aziz semasa dia mengajar di Masjid Kampung Pulau Melaka dengan mengatakan JIKALAU MELAWAN UMNO TIBA-TIBA MENINGGAL DUNIA, MAKA KITA DIKIRA MATI SYAHID. Kaset ucapannya itu tidak diizinkan kepada saya untuk mengedar kepada orang ramai kerana kononnya sensitif dan fatwa itu hanya untuk orang dalam semata-mata”.

    Mahu tidak mahu Mursyidul Am PAS, YAB Datuk Hj Nik Abd Aziz Nik Mat terpaksa menerimanya kerana beliau terbukti turut membawa hukum SYAHID yang bersamaan dengan Amanat Hadi. Beliau juga mempermainkan hukum Allah.

    PEMBOHONGAN YANG AMAT NYATA

    Selain daripada mempermainkan hukum Allah dan menyelewengkan fakta/realiti, banyak bukti yang menunjukkan pembohongan yang amat nyata. Pengarah Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri Terengganu, En. Zakaria Dagang telah berjanji iaitu beliau akan mengemukakan bukti keputusan Majlis Agama Islam Kebangsaan bahawa Amanat Hadi tidak bercanggah dengan Islam (Laporan Utusan Malaysia 23 Julai 2000) Tetapi sehingga hari ini belum ada apa-apa reaksinya.

    Suatu pembohongan yang tidak boleh dimaafkan ialah penafian sembahyang dua imam. Hj Abd Hadi dalam ceramah umumnya di Kuala Besut, Terengganu yang dilaporkan oleh Utusan Malaysia 27 Januari 1983 menyebut beliau menafikan berlakunya sembahyang Tarawih dua imam dan Jumaat bergilir dalam sebuah masjid di Kampung Gong Pasir, Besut pada bulan Jun-Julai 1982. Hj Abd Hadi mengatakan: “Perkara ini adalah sengaja diada-adakan oleh kerajaan bertujuan untuk memburukkan kepercayaan orang ramai kepada parti PAS”. Demi Allah saya dan jurukamera yang dikawal rapi oleh dua buah kereta Land Rover polis Kg. Raja akan tetap menjadi saksi di hadapan Allah s.w.t bahawa sembahyang dua imam Tarawih dan Jumaat bergilir dalam sebuah masjid di Gong Pasir itu BENAR-BENAR berlaku selama sebulan Ramadan 1982. Seluruh ahli jamaah masjid Gong Pasir kira-kira 80 orang lelaki dan perempuan sebenarnya mengerjakan sembahyang serentak berlawanan itu. Mengapakah Hj Abd Hadi sanggup menutup bangkai gajah yang sebesar itu dengan nyiru iklan buatan sendiri? Demikian seterusnya mengenai Bank Islam. Dulu Hj Abd Hadi kata tidak bererti kerana ia hanya kulit yang berlambangkan Islam tetapi sekarang telah memuji dan menggunakannya.

    Lebih mudah lagi diterima oleh orang awam terhadap hujah YAB Hj Abd Hadi apabila beliau membuat alasan petikan atau rujukan kepada Mustika Hadis jilid pertama Jabatan Perdana Menteri, walaupun ternyata bohong. Setelah diteliti berulang kali pada bab Rosak Iman dan Islam, namun tidak ditemui dalam Mustika Hadis jilid pertama itu tentang rosak iman dan Islam kerana “Mempertahankan perlembagaan kafir” dan tidak ditemui juga hukum “Menjadi kafir dengan mengatakan politik suku agama suku” sebagaimana yang disebutkan oleh Hj Abd Hadi dalam Amanat Hadi itu. Jadi bagaimana Hj Abd Hadi boleh kata amanatnya selaras dengan apa yang tertulis dalam Mustika Hadis jilid pertama itu?

    PENUTUP

    Penyelewengan isi kandungan Amanat Hadi jelas mengelirukan pegangan umat Islam.

    Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan yang memutuskan Amanat Hadi Bercanggah Dengan Islam pada tahun 1986 itu sudah tentu mempunyai alasan yang kukuh. Oleh itu setiap orang Islam perlu terima dan patuh kepada fatwa tersebut tanpa ragu-ragu lagi. Ahli Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan terdiri daripada semua mufti dalam Malaysia.

    • MHI says:

      semakin hari semakin ternganga tembelang PAS.. ugutan syurga/neraka jadi mainan harian.. bila disebut perjuangan bangsa, diselekohkan pula perjuangan assobiyah.. bila dipupuk semangat kebangsaan di loyar buruk dngn alasan tak ada dalam quran.. sedangkan mereka sendiri menggunakan sistem yg berlandaskan semangat nasionalisme.

      undang2 kanun tanah negeri Kelantan merupakan undang2 kanun tanah paling assobiyah jika hendak dibandingkan dngn negeri2 tanah melayu yg lain..

  28. AnakKedah says:

    Syabas En Musa..menerangkan kebathilan dan kesesatan PAS..
    mereke terlalu loyar buruk, dan memutar hujah sehingga susah untuk diasingkan antara yg bathil dan yang haq..

    semoga mereka dibuka pintu hidayah kembali kepada landasan Ahli Sunnah Wal Jamaah sebenar, meletakkan Agama itu adalah Agama..meletakkan politik itu sebahagian shj dr Fiqhul Syariah.. bukan diterbalikkan..bukan matlamat menghalalkan cara..

    hatta di medan perang berhadapan dengan musuh nyatapn ada peraturannya..inikan pula sesama Muslim tetapi beza fikrah politik, tapi menjadi puak yang berlebih-lebihan. Sesungguhnya Allah SWT tidak menyukai hambaNYA yang berlebih-lebihan melainkan dalam hal urusan Agama..

    Tak nampak pun kat mana urusan Agama yang dilebihkan PAS??..jawablah wahai pejuang PAS

    Allahu Akbarr!!

  29. AnakKedah says:

    lagi satu, model pentadbiran Barisan Nasional, UMNO parti melayu Islam adalah ketua kepada parti-parti bukan Islam. Dengan maksud lain, Islam masih menjadi tunjang walaupun ada unsur kefasiqan, tetapi kerangka kedudukan itu sudah bertepatan apa yang di tunjukkan oleh Rasulullah di zaman kegemilangan Kerajaan Islam Madinah. Orang Islam sebagai ulul amri, dan rakyat bukan Islam kafir Zimmni wajib bayar cukai kepada pemerintah Islam dan mereka tidak diperangi selagi tidak memerangi Islam..

    Model BN ini kekal sehingga sekarang..

    sehinggalah datangnya ancaman Pakatan Rakyat dengan tiba-tiba PAS menjadi dalang dan perosak Islam bersekutu secara sama taraf dengan DAP-kafir Harbi yang NYATA dan gerakan Islam Liberal-PKR. Membuka mata para rakyat kafir Zimmni tadi kepada kafir Harbi, seterusnya menentang BN yang diketuai oleh UMNO.

    Masalahnya sekarang..model apakah yang PAS hentak gunakan jika memerintah negara? Jika struktur munafik begini yang digunakan..manakah dan bilakah Islam akan lebih terbela dari pada apa yang UMNO telah lakukkan??

    Mana dia role model Pemerintahan Islam di negeri-negeri yang dikuasai pakatan haram ini?? kalau sekarang pun belum jelas..masih bacul, apakah akan terjadi jikaa undi diberikan kepada PAS? tertegakkah Islam sedangkan dasar sekarang pun jelas Islam dihakis dengan ganas..melalaui serangan saraf anti-melayu, anti-Islam, pro-cauvanism..

    rakyat tidak jelas sekarang..wahai PAS..tolonglah jangan menipu rakyat..azab Allah jauh labh berat berbanding kefasiqan UMNO..krn kamu mendustkan hukum dan syariat Allah semata-mata untuk kuasa!!

  30. paddy says:

    Salam,

    1)Hari ini,satu persatu Tuhan tunjuk,yang mengkafirkan orang sebenarnya mengkafirkan diri sendiri.

    2)Kaum Sadum yang sesat masih sesat walaupun didakwah oleh Nabi,hanya balasan Tuhan sajalah yg setimpal untuk mereka.

    3)Kenapa hukum hudud tidak dalam manifesto PAS yg lalu?Adakah hukum hudud hendak dilaksana kerana takutkan Allah,atau takutkan Karpal Singh?atau takut hilang undi china&india?…Allah Maha Mengetahui…

    4)Ada hati nak panggil Tun Dr Mahathir dgn gelaran “bodoh”.Sesungguhnya caci laknat itu akan naik ke langit dan tidak diterima,lalu turun kepada empunya yang mencerca itu.Bukan akhlak syaitan dilaknat yg jadi ikutan,tetapi akhlak Rasullullah s.a.w yg jadi ikutan,

    -paddy-

  31. randomsee says:

    bilalah Pas nak lakukan demo hudud di ibu kota?

  32. al-zarqawi says:

    THE TEN COMMANDMENTS OF BEING A KHAWARIJ PAS MEMBER

    THOU SHALL BE HAPPY EVEN THOUGH STUPID.
    THOU SHALL COMMIT HERESY BUT STILL BE HOLY
    THOU SHALL LOVE THE INFIDEL BUT HATE THY BROTHERS.
    THOU SHALL OATH THY WIFE FOR THOU ARE LOYAL
    THOU SHALL EMBRACE THE INFIDEL BUT CALL THY BROTHERS APOSTATES
    THOU SHALL CURSE THY BROTHER BUT BLESS THE INFIDEL.
    THOU SHALL MANIPULATE SCRIPTURES FOR THY BENEFIT
    THOU SHALL COMMIT WRONG BUT REMAIN SINLESS.
    THOU SHALL BE DISLOYAL ON THY RULERS
    THOU SHALL VOTE AND GUARANTEED PARADISE

    KEPADA UMNO VETERAN PEMBUNUH KHALIFAH, ABU KHAWARIJ, DAN SAUDARA LEMAN SAYA CABAR SAUDARA2 SEMUA

    CARI BUKTI YG ORANG KAFIR SECARA EKSKLUSIF DLM PEMERINTAHAN ISLAM DIKECUALIKAN DARI HUDUD SEPERTIMANA ULARMAK KAU ORANG NAK BUAT ?

    CARI HADIS DAN FIRMAN YG DLM MENEGAKKAN ISLAM ADALAH HALAL BAGI KITA MENJATUHKAN ULUL AMRI BERAGAMA ISLAM YG MASIH BERSOLAT?

    SAYA TUNGGU SAUDARA2 SEMUA.,

  33. PASDAPLaknat says:

    Penjilat2 DAP bacull….mne die jwpn2 kamu semua??? dasar bahlol..blajar Islam melalui orang politik sesat..jdlah bahlol murokab!! pastu ade hati nk ckp kafirkan umat Islam lain..pigirahh PAS for Syaitan!!

Leave a Reply