Menu Utama

Khalid Samad Berbohong

Oleh Che Wan

Ahli Parlimen Shah Alam, YB Khalid Samad masih terus berbohong kepada orang ramai dari isu kuil, gereja, nama Allah dan sekarang isu wakil rakyat bukan Islam memberi ucapan di tempat solat pula.

Pada minggu lalu, ketika umat Islam sedang menyambut kedatangan syawal, Khalid Samad tidak segan silu menyiarkan sekeping gambar yang telah diedit kononnya UMNO membawa wakil rakyat bukan Islam masuk ke tempat solat untuk menyampaikan sumbangan.

Biarpun kita faham, ahli Parlimen Pas yang pertama yang memberi “sermon” dalam gereja kerana hendak membela Ahli Parlimen Serdang Teo Nie Ching biarlah berlandaskan fakta dan hujah bukan pembohongan dan penipuan seperti ini.

Kalau belum menjadi pemerintah lagi sudah biasa berbohong dan bersifat munafik, apakah ia akan menjadi “malaikat” jika menjadi pemerintah? Dulu Tien Chua mengedit gambar Datuk Seri Najib, sekarang giliran Khalid Samad pula melakukan.

Apakah Khalid Samad mempunyai hubungan tertentu sehingga sanggup menyiarkan gambar yang disunting bagi membela Teo Nie Ching yang bersikap kurang ajar memberi takzirah di saf pertama tempat umat Islam sujud dalam sebuah surau di Selangor.

Gambar edit didalam blog Khalid Samad

Dan konon-kononnya dia juga nak membuktikan bahawa UMNO lebih teruk daripada PAS yang menjadi pencacai kepada kafir harbi DAP apabila dia mendedahkan gambar YB Kamalanathan memberikan sumbangan di sebuah masjid di Sg Tengi Selatan.

Gambar yg sebenar YB Kamalanathan beri sumbangan

Tetapi sayang seribu kali sayang, impian Khalid Samad @ Khalid gereja nampaknya tidak kesampaian untuk menjadi hero kepada ADUN DAP Serdang.

Tempat menyampaikan sumbangan adalah di beranda masjid, bukan dalam masjid..

Mimpi Khalid Gereja ini untuk menjadi hero mendedahkan keburukan UMNO juga berkubur apabila gambar YB Kamalanathan di masjid yang ditunjukkan didalam blognya rupanya gambar yang telah diedit.

Perbezaan besar diantara sumbangan derma YB Kmalanathan dan juga tazkirah ADUN DAP Serdang ialah YB Kamalanathan hanya memberi sumbangan di ruang beranda serta menutup auratnya.

Manakala ADUN DAP Serdang bertazkirah di mibar masjid serta berpakaian kebaya ketat dan tak menutup aurat.

Apakah Khalid gereja terlalu bebal untuk membezakan dua hal ini?

Nampaknya Khalid Samad cuba membodohkan rakyat di Selangor dengan gambar editnya. Mungkin dia ingat semua rakyat Selangor adalah bodoh seperti dirinya juga!






53 Komen to Khalid Samad Berbohong

  1. Isac says:

    Jangan sampai minum air kencing syaitan pulak….

  2. tengkudin says:

    hahahaa…kalid GEREJA kantoi lagi…dia ingat nak bodo kan orang..last last kantoi bertingkat tingkat!! kakakakakaka

    gambar yang ko edit hoi kalid gereja..tarikh pun takder..tapi gamabr original siap ada tarik lagi…konon gambar kalid tu jadi kecik menunjukkan dalam masjid..bila tengok gambar original dan lebih luas..rupanya kat luar solat utama masjid..
    lu apasat kalid gereja…ko mabuk minum CARLSBERG ke sejak ko melawat kilang CARLSBERG tempohari ka??

    FITNAH Kalid Gereja Allah bayar cash kat dia..padan muka ko kalid haramjadah!

  3. veterenUMNO says:

    hahahah sahhh puak yg menyiarkan berita di atas tak pernah atau jarang2 sgt pergi masjid. Mungkin depa pergi masjid setahun sekali masa solat hari raya aidilfitri.

    Ruangan di beranda tu pun dikira tempat solat. (perhatikan tiles warna jingga tu yg memanjang). Apakah hamba abdi UMNO ingat ruang solat HANYA DEPAN MIMBAR SAHAJA?. Non muslim dibenarkan masuk masjid tak kira di beranda atau ruang solat utama asalkan bersih drpd najis.

    Perkara yg menjadi isu dahulu ialah wakil rakyat DAP masuk masjid tidak boleh, tetapi ustaz kamal lanathan boleh pulak masuk masjid.

    Tahniah MyKMut kerana anda telah menjilat berak anda sendiri…kahkah

    • HamPAS Nyoir says:

      semua ruang dlm masjid boleh sembahyang kecuali tandas jer… banggang betul org tua ni…

    • HamPAS Nyoir says:

      aku pk org tua ni balaci khalid gereja kot…entah2 paderi melayu dlm PAS ..teriak ramai2 take beer 3x

    • muss says:

      adoyai… paham tak org ni ckp, mimbar utama masjid pakcik oii…mmg la kat luar tu pun bole solat.. iaitu masa jemaah ramai sgt..solat jumaat contohnya…jgn kata kat kwsn tiles tu, kat luar, kat tempat paking sampai ke jalan utama pun bole solat.. MIMBAR UTAMA!!!

  4. indah says:

    khalid bodoh3….

    • tengkudin says:

      termasuk mamat veteran tu…kekeke…orang kata dan mention kat ruang utama solat..dia kata sampai ke tiles jingga..tu..bangang bertingkat betol cam si kalid gereja tu jugak!!

      tahniah la mamat veteran…aku ingatkan makin cerdik..rupanya makin dungu lagi….jilat balik kahak hijau dan air holy water si kalid gereja tu sekali…kekeke

  5. MenantuOrgFelda says:

    gilo khalid, sampai sanggup dia berbohong..maksudnya dia dah bleh terima hakikat yang kafir masuk ruang sembahyang tu memang perbuatan salah..tu pasal dia cuba nak menipu dengan mengedit gambar tersebut.

  6. veterenUMNO says:

    kahkahakahha..
    admin MyKmut telah membuang tulisan ” Kedudukan YB Kamalanathan di dalam majlis ini bukan di dalam ruang solat masjid seperti difitnah pembangkang tetapi sebenarnya di beranda ( ruang legar ) . Bukan seperti pemimpin PAS yang membenarkan MP Serdang DAP masuk terus ke dalam ruang solat di surau di Kajang bulan Ramadhan lepas .”

    Berita sebenar telah dicopy paste dr laman http://sejarahmelayu.blogspot.com

    Ayat sebenar ” Kedudukan YB Kamalanathan di dalam majlis ini bukan di dalam ruang solat masjid ”
    telah di delete. Bodoh betul puak UMNO . Bukankah tile warna jingga memanjang menunjukkan tempat si kafir kamalanathan pijak adalah tempat umat Islam solat?

    MyKmut dah kantoi…hahahhaha
    buang sajelah artikel sampah di atas

    • siamang gagap says:

      Kau ada masuk ka blog khalid gereja. Kalau belum sila masuk dan baca betui2 tuduhan dia. Janganlah nak spin sampai makan diri balik

    • HamPAS Nyoir says:

      usah dilayan org tua dan otak udang ni…dia adalah salah seorg golongan munafik isle hamPAS(balaci cina)

    • Acai says:

      lor….bodoh puak umno ke bodoh pas….bukan nik aziz kata tak salah ke kafir tido,makan tinggal dalam masjid…..apa la mursyidul am korang nie..ikut salah tak ikut lagi salah….

      sungguhpun begitu…..secara peribadi…tak kisah la dewan utama ke, bawah dewan ke, beranda ker…pada aku selangkah masuk ke perkarangan masjid pun dah salah jika niat tak betul….

      pasal niat nie korang hujah la ikut mana, nbak masuk islam ker, nak rapat ngn islam ker, nak politik ker, nak glamer ker…….ALLAH TAHU NIAT KORANG DAN HUKUMAN PUN ALLAH DAH SEDIAKAN….tunggggggggggguuuuuuuuuuuu

  7. tengkudin says:

    kekekeke….bodo betul si mamat PASrael ni…betul la dia bukan kat ruang solat utama…..nampaknya makin tambah dungu si totok PASrael..tak paham bahasa atau buat buat tak paham..kekekekke

    kat tempat parking pun boleh solat jugak….bangang bertingkat nampaknya totok PASrael ni..

    aku tau totok PASrael ni dah takder isu dah..tapi TERKANTOI berganda ganda lagi..kekeke

    • veterenUMNO says:

      baca betul2 bodoh,” bukan di ruang solat utama” itu kau yg tulis dan “bukan di ruang solat” adalah tulisan sebenar dr blog http://sejarahmelayu.blogspot.com/ yg di copy MyKmut
      MyKmut copy 100% drpd blog yg aku sebut td dan apabila menyedari kesilapan MyKmut betulkan semula tulisan sampah di atas …hahha

      aku katakan penulis blog http://sejarahmelayu.blogspot.com/ mungkin setahun sekali pergi masjid atau tak pernah pergi masjid apabila dia menulis ustaz kamalanathan bukan berada di ruang solat masjid tp sebenarnya di beranda (ruang legar)

  8. sayung says:

    HAAAAAAHAAAAAAHAAAA………….
    dah kene jilat balik ke woiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    pergi lah korang serang si Kamal tu plak
    suruh MAIS antar surat warning

    KAH..KAH..KAH..KAH

  9. veterenUMNO says:

    wahai barua2 UMNO, ustaz kamalanathan dah mandi hadas besar ke sampai boleh masuk masjid dalam ruang solat?

    kahkahakaha

    • Gen2FeldaJohor says:

      ADA TAK LARANGAN MASUK MASJID KERANA HADAS BESAR? ATAU ADA TAK LARANGAN MASUK MASJID KERANA NIFAS DAN JUNUB?

      MANA SATU ADA DISEBUT?

      • veterenUMNO says:

        kau tanyala Pengarah Jais, Datuk Mohammed Khusrin Munawi, , salah seorang penyokong kuat Ameno…ahahha

        • Gen2FeldaJohor says:

          MAKNANYA KO TAK TAHU HUKUM…mentality klasik penganot pas bila tak dapat jawab, kona cerita lain…

          • veterenUMNO says:

            http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?dt=0829&pg=mh_03.htm&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&y=2010

            Semalam, Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Datuk Mohammed Khusrin Munawi berkata, orang bukan Islam tidak dibenarkan memasuki ruang solat utama kerana mereka tergolong dalam berkeadaan hadas besar.

          • veterenUMNO says:

            http://www.sinarharian.com.my/com/content/story8120349.asp

            SHAH ALAM – Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menegaskan orang bukan Islam boleh memasuki surau atau masjid asalkan mengikut syarat yang ditetapkan.

            “Sesiapa sahaja termasuk orang bukan Islam boleh melawat atau memasuki ruang solat di dalam masjid dan surau sekiranya lengkap menutup aurat.

            “Mereka juga perlu menjaga adab selain tidak didatangi haid bagi wanita, manakala bagi lelaki pula tidak berada dalam keadaan junub,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian, semalam

  10. KuntaKinte says:

    http://www.mais.net.my/images/stories/data/2010/obixbmmasjid.pdf

    • veterenUMNO says:

      Jgn ikut fatwa Khusrin hadas besar yg bengap, mari ikut Majlis Fatwa.

      Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-90 yang bersidang pada 1 Mac 2010 telah membincangkan Hukum Pelancong Bukan Islam Memasuki Masjid Dan Ruang Solat Utama Di Dalam Masjid. Muzakarah telah memutuskan bahawa pelancong bukan Islam diharuskan memasuki masjid dan ruang solat dengan syarat mendapat keizinan pihak pengurusan masjid dan perlakuan serta tingkah laku mereka tidak mencemarkan kesucian masjid dan sentiasa terkawal dan beradab. Walaubagaimanapun, perbuatan berdoa atau bertafakur oleh pelancong bukan Islam mengikut cara agama mereka dalam keadaan yang boleh menimbulkan fitnah adalah dilarang.

      http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-kebangsaan/hukum-pelancong-bukan-islam-memasuki-masjid-dan-ruang-solat-utama-di-dalam-masjid

      • MenantuOrgFelda says:

        memang sah jelas duk kat beranda, bukan ruang utama solat, macam mana yang balaci DAP sokongan PAS buat…takkanlah sekejap bergambar kat beranda, sekejap bergambar kat ruang utama solat pulak? akal pendek macam kerbau..

        bagi pihak negeri Selangor arahan datang dari Sultan Selangor sebagai ketua agama Islam Selangor, bukan dari Pengarah MAIS..so hang kutuk sapa, sultan ka pengarah MAIS?

        • veterenUMNO says:

          maaf tersilap
          http://idrisbakar.blogspot.com/2010/08/rahmat-ramadhan-penyampaian-cek.html

          ini adalah bukti MyKMut lah sebenarnya berbohong, kerana gambar yg didakwa di edit oleh Khalid Samad adalah gambar ori di copy dr blog Ketua UMNO Hulu Selangor

  11. tubir says:

    tuan guru pas cakap tak apa sebab zaman nabi pun macam tu dia kata

  12. randomsee says:

    bangang punya penyokong khalid samad gereja ni….kebangangannya berada dalam tahap tak boleh nak dibentuk lagi…dah jelas khalid samad gereja menuduh dan menfitnah YB kamalnathan dengan niat untuk menghasut dan membenci …..itulah padahnya apabila berada dalam keadaan terdesak…tgklah bagaimana penyampaian dilakukan dan bandingkan dengan pelacur DAP berpakaian terdedah tahap bogel…

    inilah padahnya kalau kebencian dipupuk dalam politik songsang Pas…bahlol Pas bukannya boleh terima kenyataan YB kamal tidak berada didalam masjid dan ruang utama solat …bila dikatakan berada di beranda hati mereka panas akibat penipuan khalid gereja terbongkar…

    • veterenUMNO says:

      hahahha kelabu asap kau ni,

      kau tgk gambar kedua, lihat dibelakang kamal ada tulisan khat warna hijau di dinding, lihat juga dibelakang kanan ada ruang utk wanita bersolat. Bukankah ustaz kamal berada di dewan solat solat? takkan yg hulur cek tu berada di beranda masjid???

      Titah Tuanku Sultan agar masjid tidak diadakan majlis dihadiri orang politik org bukan terutama Islam, dan ustaz kamal sah berada di ruang solat masjid.

      Mana dia balaci umno yg dulu kemain mencerca org bukan Islam masuk masjid? jilatlah berak kau balik…aku sgt kesal apabila khusrin hadas besar membisu seribu bahasa apabila pemimpin BN non muslim masuk masjid …hahhaa

      • HamPAS Nyoir says:

        hidup voteron hamPAS dengan laungan “TAKE BEER” 3x carslberg ,guniess stock…aku rasa org tua ni dah mabok arak..

      • umnotulin says:

        apalah bahlul otak hang ni x tau beza ruang solat utama dgn beranda masjid.memang sah hang ni otak udang berlendir.Umno x seburuk org pas yg bila bercakap ttg islam berkobar2 tp otak penuh tahi….la ni dah melekat pula tahi babi dr DAP dan kencing dr PKR.PAS satu2nya parti islam yg alim di luar tp busuk di dalam.Ahli PAS yg totok ni la yg akan jadi penghuni neraka kerana bodoh dlm ilmu agama tp munafik terlalu kuat.

  13. PASforDAP says:

    veteranPAS…!! take beer!!!!!

  14. Muhammad says:

    ulama Pas dh x betul….jngn ikut mereka tanpa ilmu….

  15. Muhammad says:

    Penganut PAS yg banyak memesongkan akidah org islam sendiri…insaflah woi pemimpin yg bertopengkan agama utk kepentingan Parti dan perut sendiri yang berkiblatkan DAP ‘take beer’ Amenn….

  16. Acai says:

    khalid samad yg jilat balik kahak najis….sbb najis kata tak salah org kafir tido makan kencing di masjid…malah dia galakkan betina cina masuk lagi selalu2 ke masjid…

    tiba2 khalid samad tgk sedap je kahak najis nie…dia pun jilat laa…sama laaa ngn veteranpas…..ari tue najis kata tak salah hujahg abih2 tak salah…abih mic masjid satu selangor jelaskan tak salah…..skang bila keling masuk masjid bahlul pas tanpa segan silu jilat kahak najis….

    mmg dah takdir korang jilat bontot bung nuar dan kahak najis…terima je laaa…

  17. veterenUMNO says:

    dari apa yg aku lihat dalam gambar itu, kamalanathan atau umngok2 panggil ustaz kamal itu berdiri diruang solat.
    cuma apa yang aku sangat2 terkilan ialah Khusrin Hadas Besar dan Harusani tak mandi junub tidak memberi apa2 komen .

    • Gen2FeldaJohor says:

      ‘Harusani tak mandi junub’ perkataan fitnah amat besar….kecuali kalau dah yakin ade tiket syurga.

      • veterenUMNO says:

        Itu sebagai bahasa sindiran saje la bodohhhh….
        Khusrin hadas besar gelaran kerana dia kata org bukan Islam tak boleh masuk masjid kerana berhadas besar,
        Harussani tak mandi junub gelaran kerana dia kata org bukan Islam tak boleh masuk masjid dlm keadaan berjunub…

        Bila bab ustaz kamalananthan masuk masuk kenapa khusrin dan harussani tak bersuara?
        selayaknya depa berdua digelar khusrin hadas besar dan harussani tak mandi junub

        • MenantuOrgFelda says:

          sapa ada pertikai masuk? queen elizabeth pun masuk masjid tapi sopan dan tak sampai ke ruang utama masjid…

          boleh beza ka ruang utama dengan beranda? takkan bagi ucapan kat beranda masjid, bagi cek dalam ruang utama solat?

          kayu balak betul..

          • veterenUMNO says:

            kau ni dah la bengap, bodoh sombong pulak tu…

            kau masuk blog ketua UMNO bahagian hulu selangor ustaz kamal bergambar dgn ahli masjid dgn cek jauh ke dalam dewan solat utama masjid…

            http://idrisbakar.blogspot.com/2010/08/rahmat-ramadhan-penyampaian-cek.html

        • yem says:

          hehe takut lak neraka..fitnah orang kaw2 punya (pstt kalau ko ada tiket lebih nak masuk syurga ulur2 la kat sini wakakakaka)

  18. veterenUMNO says:

    http://idrisbakar.blogspot.com/2010/08/rahmat-ramadhan-penyampaian-cek.html

    MARILAH LIHAT PEMBOHONGAN BLOG UMNO DAN BERITA SAMPAH YGH DICOPY OLEH MYKMUT.

    GAMBAR YG KHALID SAMAD BERIKAN 100% DRPD GMBR YG TERSIAR DLM BLOG DATO HAJI MOHAMED IDRIS ABU BAKAR KETUA UMNO BAH HULU SELANGOR

  19. veterenUMNO says:

    elok ditukar saja topik di atas kepada “MyKmut Berbohong ” ..hahhaha

  20. Acai says:

    bro veteranumno……

    perjuangan kamu di mykmu menongkah arus ini mmg saya puji dan kagum….malah saya fikir kamu lebih baik dari citizen0000 dan beberapa orang pas sebelum ini kerana walaupun kamu merapu tapi kamu merapu atas fakta juga lah…cuma fakta tue dah dipusing2…xpa laa…semua org ada kepercaayaan masing2….

    tapi percayalah…kalau kamu disini nak menyangkal dan mempertahankan pas…saya pk kamu hanya membuatkan kami bertambah2 meluat dengan PAS……

    bukan apa..perlu diingat hampir 80% ahli umno undi PR@undi rosak pada pru lepas….jadi kalau panggil ahli UMNO bodoh dan sbgainya takut yg diatas pagar dan yg undi pas pru lepas tukar arah pada pru13…..

    biar bijak jgn pandai….

  21. JABONMAlan says:

    Ketahuilah oleh anda bahawasanya Islam yang dilaung-laungkan oleh Pas hanya sekadar bibir mulut sahaja bagi mendapatkan undi. Tidak kira siapa mereka, tok guru, ustaz, ustazah, pak haji, pak lebai dan sebagainya, apabila mereka bersama Pas maka mereka semua adalah ‘binatang politik’ (political animal), bukannya ikhlas berjuang untuk agama.

  22. veterenUMNO says:

    betulla tempat ustaz kamal dr MIC berdiri tu tempat solat. TGk ada tile warna jingga tempat makmum berdiri utk solat. Bodoh betul admin MykMUt bangang nak mampos

  23. Najis says:

    ape hal r nak main isu ni , tu sbb kaum lain takut dengan islam ,ingat islam untuk melayu je ke? ISLAM for ALL

  24. pencenUmno says:

    Pelik aku korang ni, apasal nak pertikaikan beranda lah, ruang solat utamalah… tu kan ruang solat juga. ape korang tak pernah sembahyang kat beranda tu ke…. dalam masjid lah jugak tuh.. Fatwa kebangsaan dah kata takde masalah cuma puak korang yang lebih-lebih mula dari yb Serdang ari tu. Terimalah kenyataan, takde salahnye asalkan ikut peraturan yang ditetapkan, ok lah tu. Mata tu celik janganlah dibutakan..gunalah akal.

  25. org slngor says:

    hahahah pakatan rakyat ckp lebih..dlu ckp nk pindh kuil, smpai skrg habuk pun takder.Bile janji mmg smangat, ble nak bwt mule lah bagi alasan..porahhh

Leave a Reply