Menu Utama

Anwar dan PR percayakan orang gila!

Demi menjaga kreadibiliti sebuah stesen televisyen terkemuka di dunia BBC yang menerbitkan sebuah program yang diberi nama HARDtalk telah membatalkan satu wawancara dengan seorang penulis pro-Anwar dan Pakatan Rakyat dari Malaysia iaitu Raja Petra Kamaruddin (RPK). Wawancara HARDtalk bersama RPK itu dibatalkan oleh BBC setelah stesen televisyen itu berjaya mengesan rekod RPK yang pernah mendapat rawatan mental di London!

Jadi, tidak hairanlah apabila ada laporan memberitahu RPK telah mabuk-mabuk dan terjatuh ke dalam longkang setelah mendapat berita bahawa wawancaranya bersama HARDtalk telah dibatalkan BBC. Siapa yang tidak kecewa. Gendang sudah dipalu, berita sudah dicanang, “RPK to appear on HARDtalk”. Sekali tak jadi keluar! Sudahlah kecewa dan malu tidak keluar di program oleh BBC, penulis kepercayaan Anwar itu juga di dapati sakit mental atau gila, dan disebabkan itulah program bersama RPK itu dibatalkan!

Jelaslah bahawa RPK ini seorang pesakit jiwa atau “gila”! Menurut sumber, mereka telah mendapat berita bahawa penulis kesayangan Anwar ini pernah mendapat rawatan sakit mental. Salah seorang rakan kepada sumber berita ini, En. Pravin Santosh,  memberitahu bahawa RPK dikesan oleh BBC telah mendapat rawatan sakit mental itu di London dan ini telah menyebabkan wawancara HARDtalk bersama RPK itu dibatalkan serta merta.

Pada saya, pembatalan wawancara dari program BBC ini tidaklah mengejutkan. Tentulah sebuah setesen TV terkemuka seperti BBC perlu menjaga kreadibiliti rancangan terbitannya. Namun, yang paling mengejutkan ialah ketelitian BBC untuk mewawancara seseorang sehingga menyiasat latar belakang individu yang bakal diwawancara tersebut. Ternyata RPK telah “kantoi” apabila rekod sakit mentalnya ditemui oleh BBC, dan BBC tidak mahu menemuramah seorang orang gila dari Malaysia!

Ya. Kini satu Malaysia sudah tahu apa “siapa” dan “apa masalah”nya dengan Raja Petra yang diburu oleh pihak berkuasa di Malaysia ini. Selama ini penulisannya dipuja dan dijadikan bahan bukti dalam “mahkamah media” Anwar yang sememangnya berniat memburuk-burukkan Perdana Menteri & Isteri, Malaysia, hakim-hakim mahkamah, sistem kehakiman dan institusi DiRaja. Penulis inilah yang dipandang tinggi oleh Anwar dan Pakatan Rakyat dengan pandangan dan penulisan yang terbit dari “ilham” yang “istimewa”.

Dan sekarang, barulah seluruh rakyat Malaysia tahu bahawa penulis dan perencana yang dilindungi Anwar dan Pakatan Rakyat di London itu ialah orang gila dan sakit mentalnya! Selama ini Anwar mempercayai “Statutory Declaration” dari seorang yang “gila”! Selama ini Pakatan Rakyat yang dipercayai membiayai kos sara hidup RPK di London itu hanyalah kerja bodoh dan memalukan apabila individu yang dilindungi mereka itu adalah “gila”! Penulis masih teringat ketika pelancaran sebuah kelab pro-Pakatan Rakyat di London, “orang gila” yang bernama RPK itu dilayan seperti VVIP oleh rombongan Pakatan Rakyat!

Setelah disahkan RPK sebagai “orang gila” secara tidak lansung oleh BBC ini, maka jelaslah bahawa kreadibiliti Pakatan Rakyat bolehlah di”tong sampah”kan oleh seluruh rakyat jelata. Adalah jelas segala fakta dan pandangan dari Pakatan Rakyat itu diambilkan dari sumber “orang gila”! Memang memalukan Pakatan Rakyat! Memang memalukan Anwar. Selama ini mereka mempercayai “orang gila”! Jadi perlukah kita terus mempercayai orang gila dan Pakatan Rakyat lagi? Sendiri fikir la…



« (Previous News)



12 Komen to Anwar dan PR percayakan orang gila!

  1. meli says:

    issh2…… gila rupanya….kenapala ustaz ni pun percaya sama orang gila ye…dia pun gila jugak ye…

  2. Semut Gatai says:

    pengikut pakatan perasan pandai…pada mereka siapa yang sokong krajaan tu bodoh la…Depa tak tau bala yang menunggu kalau pakatan menang…

  3. padanlaaa says:

    hahahahahha gila kaaaaaaaaaaaaaaaa hahahahahhaha memang goblok laaaa juak-juak nie percaya orang gila jksahjdvvdsbdbdnm vbjsdjajajajajajaja

  4. Anak Johor says:

    yang pakai kopiah tu sebelum zaman reformasi (baca reforbasi) wah! kalau keluar bersyarah kat TV bukan main tawadhuk lagi. kalau kucing ada pan tv pun boleh ternganga dibuat nya si meow tu .Alih alih bila mat jubur kena sack dia pun bertukar warna kulit da!!!kalau dia maki kat orang kaw kaw punya maki

  5. baba says:

    siapa yg percayakan rpk tidak mempunyai iman dan kepercayaan kepada tuhan.

  6. Mohd_Aimel says:

    Kalau tak gila, takkan lepas buat fitnah pada orang dan sedang menjalani perbicaraan mahkamah, sanggup lari ke luar negara dan tinggalkan anak di penjara sebab anak ditangkap mencuri?

    Lebih pentingkan diri dari sayangkan anak. Sama gila dengan yang tangguh-tangguh kes liwat.

  7. MenantuOrgFelda says:

    la..orang gila ke? abih yang selama hari ni dia dibayar untuk menulis yang bukan bukan memburukkan kerajaan malaysia ni dan kepimpinannya pasal dia ni gilalah?

    padanlah dengan muka pembangkang

  8. johari says:

    La baru ni tau depa tu gilakah? Dah lama dia orang tu gila. Gila kuasa.

  9. Gen2FeldaJohor says:

    penganot pas akan terima sapa saja sebagai pemimpin mereka asalkan orang itu memerangi umno..
    kalau yg.memerangi umno itu setan,parti kuminis malaya,orang mongol,orang gila, yahudi dll, maka tetap angkat sebagai pemimpin yg.sebaris dengan mereka dalam perjuangan ‘fisabilillah’ palsu menentang umno.

  10. mahmud abas says:

    dahlah tu! dibulan posa ni berehatlah dari menambah dosa! banyakkan ibadah dari dok kutuk orang1 ingatlah Allah! dan mati.

  11. paklang says:

    Biasa la Anwar dan Pengikut2nya termasuklah anak bini anwar tu pun gila…elok lah tu. Kalau orang tu waras tak ada lah dok pi peburuk Negara di luar sana….lepas tu menipu pulak tu..2x gila la jadinya.

Leave a Reply