Menu Utama

August, 2010

 

Selangordaily.com: Lee Kee Hiong Penjahat Sebenar Dalam DAP Selangor?

Sejak kematian Teoh beng Hock, DAP Serdang terus menunjuk taring mereka apabila memaksa surau dan masjid mengadakan majlis untuk mereka jika mahukan sumbangan kewangan dari kerajaan Negeri Selangor. Di sebalik semua ini terdapat satu nama yang merencanakan pelbagai agenda jahat DAP Selangor ialah bekas Setiausaha Politik Lim Kit Siang iaitu Puan Lee Kee Hiong. baca seterusnya di www.selangordaily.com


Merdekakah Umat Islam Di Selangor?

||Oleh Dr. Mohamad Khir Toyo || Apakah di bawah pentadbiran baru ini Masjid dan surau menjadi begitu daif dan miskin sehingga kerana bantuan dan sumbangan yang tidak seberapa mereka sanggup membenarkan pemimpin bukan Islam dari parti DAP masuk ke dewan solat dan menyampaikan ucapan dan bantuan waktu solat terawih. Saya melihat dari sudut maruah, moral dan integeriti masjid dan surau di Selangor hari ini. Di mana maruah kita sebagai umat Islam apabila terpaksa membenarkan bukan Islam masuk ke dalam dewan solat menyampaikan ucapan ketika solat terawih hanya semata-mata untuk mendapatBaca Lagi


Kepada Peguam ‘Pakar Menyaman’, Harap Dapat Bantu Rakyat Kelantan

Dua hari lepas, saya telah berjumpa dengan rakan-rakan dari Generasi Muda Felda yang berasal dari Kelantan. Di dalam pertemuan tersebut, ibu bapa mereka yang merupakan peneroka Felda ada bersama. Diantara tajuk perbualan kami ialah mengenai kes kemenangan saman terhadap Felda sebanyak RM11 juta. Menurut ibu bapa rakan-rakan saya itu, isu ini begitu hebat di bincangkan dikalangan peneroka kini. Memandangkan kejayaan peguam ini, ibu bapa rakan saya menimbulkan satu isu yang lain iaitu masalah bekalan air kotor yang dihadapi oleh rakyat Kelantan. Menurut mereka, sudah lebih dari 10 tahun, mereka masihBaca Lagi


Bantuan Raya Kerajaan: Madu Diberi Janganlah Dibalas Tuba

1. Saya amat mengalu-alukan pengumuman YAB Perdana Menteri memberi bantuan khas kewangan sempenan Hari Raya Aidilfitri ini. Kakitangan dan pesara kerajaan akan menerima bantuan sebanyak RM 500 seorang. Ini bermakna kerajaan perlu mengeluarkan hampir RM 1 bilion bagi melaksanakan pemberian ini. http://www.drkhir.com/


Kapal Selam Tak Rosak, Nurul Izzah Yang Rosak (Otak)

Tarikh: 27 Julai 2010 Lokasi: Rahsia (tapi sekitar Sabah) Kedalaman Kapal Ketika Pelancaran: 55m (maksudnya kapal selam boleh menyelam) Jarak sasaran: 50km (Tanda Peluru Berpandu Tak Rosak)    Persoalan: Kapal Tak Rosak, Missile Tak Rosak, so apa dia yang Nurul Izzah kata rosak?  Ke, dia yang rosak otak?


GEMPAR !!! NIK AZIZ RESTU KAFIR KENCING DALAM MASJID ?

Pasemboq Aku terkejut besaq dengan kenyataan terbaru Nik Aziz yang defend Teo Nie Ching, celaka DAP yang masuk ke Surau Al-Huda di Kajang Ahad lalu. Nik Aziz dah keluaq fatwa sesat dia lagi : La ni orang bukan Islam pun boleh kencing dalam masjid sebab tak apa dibuat macam tu zaman Rasulullah saw. Korang tak terkejut ka bila Nik Aziz bagi sebijik macam tu tak berlapik-lapik. Main suka hati dia aja ambil sikit sejarah Rasulullah saw lepas tu dia guna untuk defend kawan keparat dia dari parti DAP. Oraitlah geng-gengBaca Lagi


Pengerusi Felda Difitnah Lagi

Sungguh menarik membaca satu artikel di dalam satu laman portal Pro PAS. Di dalam artikel tersebut, penulis telah membuat tuduhan yang tidak berasas dan melemparkan fitnah kepada Pengerusi Felda. Tidakkah beliau sedar bahawa dalam Islam itu, fitnah amatlah besar dosanya? Saya betul-betul sedih kerana di dalam Bulan Ramadhan yang mulia ini, beliau tidak dapat memperbaiki nafsu amarah yang begitu membara dalam dirinya. Kita lihat apa yang beliau tulis di dalam laman portal tersebut : Melihat kepada kenyataan Pengerusi FELDA yang berkelulusan Tasawuf Dr Yusof Nor yang “masih tidak mengaku” penipuanBaca Lagi


Masuk Masjid: Pas Putar Belit Keputusan Majlis Fatwa

Selama ini tidak pernah puak-puak Pas mengiktiraf sebarang keputusan Majlis Fatwa dan mereka sering mengaitkan Majlis Fatwa dengan Umno. Tetapi semalam bila mereka rasa keputusan Majlis Fatwa boleh memberi keuntungan kepada mereka, maka mulalah mereka guna keputusan itu. Tetapi kita semua kena ingat, perangai iblis dalam diri pemimpin dan ahli-ahli Pas tidak pernah hilang dari dulu lagi. Mereka suka ambil ayat-ayat Quran , hadis atau hukum setengah-setengah sahaja, iaitu mengikut kepentingan politik mereka. Begitu juga dengan keputusan Majlis Fatwa, mereka hanya ambil bahagian yang menyatakan pelancong bukan islam boleh masukBaca Lagi


ANWAR : MASA DEPAN AZMIN LEBIH PENTING DARIPADA PKR !

anwar silap. kenapa aku kata anwar silap ? kerana percaturan politik yang menguntungkan azmin sebenarnya telah membuka ruang yang lebih besar untuk kelompok oputunis yang lain menghentak meja. strategi anwar yang senantiasa menyebelahi azmin walaupun ditegur banyak kali oleh rakan separti lain, nampaknya seperti tidak lut, dan sampai ke mati tidak akan lut. perkara ganjil anwar menyayangi azmin lebih daripada wan azizah adalah tidak mengejutkan. cuba tanya pada khalid jafar, pernahkah di depan matanya melihat aksi kelam kabut anwar memujuk azmin yang lari balik ke bilik hotel, dek kerana permintaannyaBaca Lagi


Namewee Perlu Diambil Tindakan

Jaminan Perdana Menteri bahawa tidak ada pihak yang kebal dari undang-undang, merujuk kepada penyebaran SMS palsu bahawa tindakan kerajaan dalam kes surau yang disimbah cat di Negeri Sembilan adalah berdasarkan pertimbangan kaum-kaum tertentu dengan melayu dikenakan tindakan berat manakala bukan melayu dikenakan tindakan ringan atau tidak ada tindakan langsung – adalah sebenarnya kenyataan yang kita tunggu-tunggu dan menepis kerisauan sesetengah pihak di negara ini terutama orang melayu akan kemungkinan tindakan berpilih ini.  Jaminan yang dibuat semasa pembentangan hasil makmal pemuda BN itu adalah pendirian jelas kerajaan untuk tidak memilih dalam mengambilBaca Lagi